canon powershot sx270 hs, goede aanwinst?

Discussie over foto-apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd

Onderwerp:

canon powershot sx270 hs, goede aanwinst?

Berichtdoor jeroen13579 » wo jul 09 2014 1:56 am

Goede avond iedereen, het is misschien niet de beste site om het te vragen maar ga het toch even doen :)

Ik heb een nikon D3200 en ben hier zeer tevreden mee. maar nu wilt mijn moeder een digitale camera kopen. namelijk de canon powershot sx270 hs
( http://www.kieskeurig.be/digitale_camer ... hs/1203074 )

ik lees hier super goede reacties van. maar nu heeft ze wel gelezen bij een comment --> De verkoper adviseerde ons om deze camera niet te kopen omdat jezelf de kleur moet scherpstellen! Het schijnt als je dit niet doet de foto's niet mooi van kleur zijn!
Is dit werkelijk zo? Volgens de verkoper was een Samsung WB351f een beter aan.

nu is dit waar en in hoe verre is dit waar. Gaat mijn moeder het moeilijk hebben met dit toestel, ze is er redelijke leek in in fototoestellen. Het toestel zou 169 euro kosten, en aangezien de reacties over prachtig beeld,.... denk ik dat dit geen slechte koop is.

het enige wat haar tegenhoud is dat je de kleur zelf moet aanpassen


een ander toestel wat het anders zou kunnen worden als het bovenstaande niet wordt is:
sony cyber-shot_dsc-wx300 --> http://www.kieskeurig.be/digitalecamera ... 00/1159045
of
nikon coolpix s6400 --> http://www.kieskeurig.be/digitalecamera ... 00/1095269
of
nikon coolpix s3500 --> http://www.kieskeurig.be/digitale_camer ... 00/1159685

of hebben jullie nog een andere super aanrader? het zou niet meer dan €170 mogen kosten


alvast super bedankt :)
jeroen13579

Forumlid
Berichten: 73



Onderwerp:

Re: canon powershot sx270 hs, goede aanwinst?

Berichtdoor PanzerFaustNL » wo jul 09 2014 2:31 am

Ik mag regelmatig spelen met de SX 260 HS van mijn zwager en daar is niks mis mee. Het is een camera waar je een behoorlijke tijd goed mee bezig kunt zijn en je bent er niet snel op uitgekeken.

Er zit zelfs een DIGIC 6 processor in, dezelfde als in de Canon 5D mk III. De sensor is natuurlijk een stuk kleiner, maar afbeeldingen die ik gezien heb waren voor een compact behoorlijk goed en ook nog eens redelijk ruisvrij tot 1600 iso.

http://www.photographyblog.com/reviews/ ... e_quality/

De kleur moet je inderdaad zelf kiezen, van de body dan he?
Nikon Nikkormat + glas, D7100, D300, D3100, F90X, F80, F65

favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
Gebruikersavatar
PanzerFaustNL

Forumlid
Berichten: 1556


Locatie: Ikoyi, Lagos, Nigeria
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: canon powershot sx270 hs, goede aanwinst?

Berichtdoor jeroen13579 » wo jul 09 2014 3:29 am

maar het is dus niet zo dat je de kleur moet scherpstellen?
jeroen13579

Forumlid
Berichten: 73



Onderwerp:

Re: canon powershot sx270 hs, goede aanwinst?

Berichtdoor strangeartefact » wo jul 09 2014 9:44 am

Die verkoper moet de schoolbankjes weer in....geen idee wat hij bedoelde zoals jij het verteld. Misschien vind hij de standaard kleuroutput van de samsung prettiger, lijkt me iig geen opmerking die echt ergens over gaat. Wat voor winkel was dat?
Bijna leeg hier....
Gebruikersavatar
strangeartefact

Forumlid
Berichten: 2857


Locatie: Zutphen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: canon powershot sx270 hs, goede aanwinst?

Berichtdoor Skippy » wo jul 09 2014 10:54 am

Adviezen in winkels worden vaak ingegeven door te behalen marge.
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: canon powershot sx270 hs, goede aanwinst?

Berichtdoor CaptainHook » wo jul 09 2014 11:33 am

Hoe kun je überhaupt een kleur 'scherpstellen'????
Dat zijn twee onverenigbare begrippen... :?

Je kunt hooguit de witbalans (= voor menigeen de kleurintensiteit) aanpassen. Soms bij de camera instellingen, soms bij de nabewerking (en/of).
Of je kunt de mate van verscherping van het beeld instellen. Maar dat is op zich onafhankelijk van de kleur...

BTW: wat de één een prachtig beeld vindt (instagram type filters :lol: ), vindt de ander afgrijselijk. Dus wellicht wordt er iets bedoeld van 'oververzadigde vakantiekleurtjes mode' ofzo...
CaptainHook



Onderwerp:

Re: canon powershot sx270 hs, goede aanwinst?

Berichtdoor MarcoEos70D » wo jul 09 2014 12:53 pm

Ik ken de SX270HS vrij goed, en 't is gewoon een prima camera. De kleuren zijn gewoon goed, waar de opmerking van de verkoper op slaat snap ik echt niet.

Als je 'm zou kopen, loop er dan ff mee naar die verkoper er vraag 'm of hij de kleuren even voor je wil scherpstellen... :mrgreen:
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2321


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: canon powershot sx270 hs, goede aanwinst?

Berichtdoor jeroen13579 » wo jul 09 2014 1:40 pm

Nja inderdaad, ik vond het ook al raar, had hier ook nog nooit van gehoord dat dit zou moeten kunnen en al zeker niet bij een digitale camera, maar voor het zelfde geld had het wel gekunt

nu de verkoper had dit niet tegen mij gezegd, maar mijn ma had dit op de site kieskeurig bij vraag en antwoord gelezen, maar er was door niemand een antwoord gegeven. daarom dat ik het effen hier wou vragen voor de zekerheid, omdat dit het enige was dat mijn ma zou tegen houden om dit toestel te kopen. maar zoals jullie zeggen en op de site kieskeurig bij reviews alleen maar positief

maar super bedankt allemaal :)
jeroen13579

Forumlid
Berichten: 73




Terug naar “Niet aan Nikon gerelateerde foto apparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten