NIEUW: Samsung NX1 spiegelloze systeemcamera

Discussie over foto-apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd

Onderwerp:

Re: NIEUW: Samsung NX1 spiegelloze systeemcamera

Berichtdoor ArendV » ma sep 15 2014 8:48 pm

Een aantal reacties in dit draadje maakt inderdaad duidelijk dat Samsung zijn naam als serieuze camera fabrikant nog moet vestigen.
Maar ze hebben alle technologie in huis en gebruiken en combineren die maximaal in deze NX1.
Nu de eerste testen afwachten.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NIEUW: Samsung NX1 spiegelloze systeemcamera

Berichtdoor yzf1kr » di sep 16 2014 10:10 am

Ik mis eigenlijk het belangrijke verhaal van de back-lit sensor.

Dit is toch de techniek die de lichtgevoeligheid door al jaren stil staat, een boost moet geven.

Ik ben benieuwd naar de signaal/ruis prestaties van deze sensor.
yzf1kr

Forumlid
Berichten: 2112


Locatie: Uttendorf (AT)
Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: NIEUW: Samsung NX1 spiegelloze systeemcamera

Berichtdoor ArendV » di sep 16 2014 11:10 am

De BSI sensor is al in een mooie Nederlandse bewoording door ATOR genoemd.
ATOR schreef:Er zit een sensor in waar alle circuits op de achterkant zitten zodat hij meer oppervlak heeft om licht op te vangen.

Sony heeft al laten zien wat hij in de RX100 kan in 1 inch formaat, ik ben inderdaad ook benieuwd naar de resultaten van deze eerste APS-C BSI sensor.

Hier wat meer info over deze sensor en niet alleen Sony en Samsung zien toekomst in de BSI sensor.
http://www.digifotopro.nl/content/canon-werkt-aan-bsi-sensor-in-aps-c-en-fullframe-formaat
Afbeelding
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NIEUW: Samsung NX1 spiegelloze systeemcamera

Berichtdoor Léon Obers » di sep 16 2014 1:56 pm

André schreef:Ik heb samsung (NX30) echt heel serieus overwogen, vanwege de toch wel goede recentie's. Wat mij tegenhield (maar dat zit denk ik misschien tussen mijn oren) is dat ik veel moeite had met het feit dat Samsung geen echt cameramerk is.

Ik heb de Samsung NX30 een weekje gehad. Ik vond het een erg prettig werkende camera. Licht, compact. meteen een goed werkende LiveView op je Smartphone, "afstandbediening" met time laps, zonder daarvoor extra accessoires voor bij te hoeven aanschaffen. De aangenaam prettige kleurweergave meteen uit het kastje, touch screen, bevielen me. Alleen waren er een aantal zaken met betrekking tot video wat toen niet goed was uitgewerkt, wat mij deed besluiten de camera weer terug te sturen.
Die nadelen ("zebra"-patroon, focus-peaking, horizon, die juist niet werkten bij video, waar je het juist nodig hebt, plus line-skipping in verticale richting bij film waardoor artefacten) lijken nu in dit model te zijn gecorrigeerd. Met de specs. zoals de nieuwe camera die nu heeft, ben ik weer direct geïnteresseerd om serieus te overwegen. Maar eerst eens wat testen en resultaten afwachten.

Buiten de twee meer professioneel afgestemde objectieven die inderdaad wel aan de prijs zijn, heeft Samsung juist een paar erg interessante kleine pancakes, voor een schijntje van de prijs wat je bij andere merken moet neertellen. Je opmerking "Ook de prijzen van de objectieven vond ik stevig." kan ik dan ook niet plaatsen.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: NIEUW: Samsung NX1 spiegelloze systeemcamera

Berichtdoor ArendV » di sep 16 2014 11:32 pm

Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NIEUW: Samsung NX1 spiegelloze systeemcamera

Berichtdoor Marten » za jan 24 2015 2:13 pm

Gisteren heb ik een Samsung NX 1 in mijn handen gehad en de foto's bekeken.
Ik moet zeggen: zeer indrukwekkend.
Vooral de razendsnelle AF. Een motorrijder die op je afrijdt met 120km/u .....scherp!
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: NIEUW: Samsung NX1 spiegelloze systeemcamera

Berichtdoor ATOR » za jan 24 2015 2:36 pm

Zelfs de support is indrukwekkend:

http://www.digifotopro.nl/content/enorme-firmware-update-voor-samsung-nx1-op-komst


Het voor de oude cameramakers generatie schokkend vernieuwende:"We luisteren naar wat de klant graag zou willen en stoppen dat in een firmware-update van het huidige model." :P
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: NIEUW: Samsung NX1 spiegelloze systeemcamera

Berichtdoor Léon Obers » za jan 24 2015 2:53 pm

.......en een burstrate van 15 opnamen per seconde.
Bij slecht licht wel gelezen dat de AF-snelheid en respons bij spiegelreflexen voor foto's nog wel in het voordeel is tegenover een scherpstelling vanaf de sensor zelf, zoals dat bij spiegelloze camera's (waaronder de NX1) het geval is. Die voordelen gelden echter niet als je met een spiegelreflex filmt. In dat geval is een spiegelreflex ook afhankelijk van de AF op de chip zelf. De respons voor AF bij filmen is in de huidige stand van techniek op dit moment de Samsung NX1 echt het beste wat er op de markt is.
Zie test met andere tegenhanger die specifiek voor "film" nogal eens wordt gekozen.
https://www.youtube.com/watch?v=0DigAgYD-QY

Naar aanleiding van op- en aanmerkingen voortkomend uit uitgebreide "officiële" tests met de NX1, is er inmiddels een firmware update met nogal wat verbeteringen en aanvullingen, die de camera IMO nog een stuk interessanter maken.
http://www.dpreview.com/articles/440075 ... -available

EDIT: ATOR was me voor m.b.t. firmware update.

Ook een aardige:
https://www.youtube.com/watch?v=jUlbdMxSB-Y
(Hoewel de vergelijking IMO een iets "vertekend" beeld geeft omdat het beeld van de NX1 iets meer is verscherpt t.o.v. de D750. Teveel verscherpt IMO).

De low-light kwaliteit is wel minder als van een full frame camera. Daar is de D750 juist weer erg goed. (De Sony A7s nog beter).
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****


Terug naar “Niet aan Nikon gerelateerde foto apparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten