flitser canon EOS 7D

Discussie over foto-apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd

Onderwerp:

flitser canon EOS 7D

Berichtdoor jeroen13579 » za sep 27 2014 3:59 pm

Goede middag iedereen.

Ik zou graag een flitser willen kopen voor mijn canon EOS 7D, nu heb ik op bol.com gezien dat ze de "Metz Mecablitz 44 AF1 Digitale Flitser voor Canon - Zwart" in promotie hebben, in plaats €169 is het nu €129. wat toch mooi meegenomen. Als je nu gaat kijken bv op coolbue is deze aan €160, dus vergeleken met andere sites blijft hij hier nu nog goedkoper.

Mijn vorige camera was een nikon D3200, en heb hier wel een aantal lenzen / ... voor gekocht. Die absoluut goed zijn, maar ook gekeken naar de prijs. Maar nu voor deze canon die toch beter is dan mijn nikon wil ik uiteraard ook wat beter materiaal. Ik ga nog altijd geen spullen van in de duizende € kopen, dat blijft te veel. Maar wil hier nu wel redelijk materiaal voor. Dus vraag ik mij af als deze flitser wel goed is, ongeacht de prijs, want je hebt natuurlijk ook flitsers van een hogere prijs, maar als deze beter is of hetzelfde. Ik lees hier wel goede reacties over. Maar dus ja is hij de moeite waard?

eigenlijk had ik een flitser ingedachte die je niet op je camera moest plaatsen maar die je moest vasthouden of ergens neer kon zetten, zodat je meer mogelijkheden hebt. Maar is dit ook beter?

of kort gezegd, welke flitser raden jullie mij aan, ongeacht de prijs.

alvast bedankt
jeroen13579

Forumlid
Berichten: 73



Onderwerp:

Re: flitser canon EOS 7D

Berichtdoor bjornc » za sep 27 2014 4:39 pm

Die Metz is prima, heb zelf de AF46 naar tevredenheid.
En je kan er ook mee slave flitsen. Volgens mij kan je 7D ook prima commander spelen.
Hierdoor kan je dus de flitser ook los van de camera gebruiken.
Gebruikersavatar
bjornc

Forumlid
Berichten: 1481


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: flitser canon EOS 7D

Berichtdoor jeroen13579 » zo sep 28 2014 6:19 pm

Het is uiteindelijk de metz 44 geworden. Hopelijk ga ik er geen spijt van hebben :)

Wat bedoel je eigenlijk met dat mijn camera commander. Spelen. Dat ik via mijn camera de flitser. Kan bedienen?

Alvast bedankt voor je reactie :)
jeroen13579

Forumlid
Berichten: 73



Onderwerp:

Re: flitser canon EOS 7D

Berichtdoor bjornc » zo sep 28 2014 6:38 pm

Ja, je gebruikt de popup flitser om een commando af te geven aan je Metz 44.

Zie deze video: https://www.youtube.com/watch?v=Sna5GUmbX2A
Je moet de metz dan ook nog instellen op slave.

De functie werkt optisch, dus je moet bij voorkeur een directe lijn tot de zijkant van de flitser hebben, en anders de flits van de popup kunnen weerkaatsen.
Als het goed is zit er aan de linkerkant van de flitser een klein rood plastic glaasje. Hier zit de infrarood ontvanger in die het signaal van de popup flitser ontvangt.
Gebruikersavatar
bjornc

Forumlid
Berichten: 1481


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: flitser canon EOS 7D

Berichtdoor jeroen13579 » ma sep 29 2014 1:01 am

ok super bedankt :)
jeroen13579

Forumlid
Berichten: 73



Onderwerp:

Re: flitser canon EOS 7D

Berichtdoor bjornc » ma okt 13 2014 10:20 pm

Geen probleem.
Mooi dat het kan, canon tips op een Nikon forum :P
Gebruikersavatar
bjornc

Forumlid
Berichten: 1481


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Niet aan Nikon gerelateerde foto apparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten