Mirrorless of gewoon D7100 houden?

Discussie over foto-apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd

Onderwerp:

Re: Mirrorless of gewoon D7100 houden?

Berichtdoor Patrick » za jan 03 2015 4:38 pm

Er is meer mirrorless dan Fujifilm...

Daarnaast is dit een prima discussiepunt. Er zijn best veel mensen hier die zoiets NAAST hun Nikon set hebben...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mirrorless of gewoon D7100 houden?

Berichtdoor Kroontje » za jan 03 2015 4:40 pm

Ik mis in dit draadje het merk Olympus ;)
Bijv E-M10.
Kroontje



Onderwerp:

Re: Mirrorless of gewoon D7100 houden?

Berichtdoor Marten » za jan 03 2015 4:47 pm

Patrick schreef:...Daarnaast is dit een prima discussiepunt. Er zijn best veel mensen hier die zoiets NAAST hun Nikon set hebben...

Ohh, discussiepunten genoeg.
De vraag is alleen hoe groot het Nikon gehalte op een Nikon merkenforum nog moet zijn zonder de naam ervan te hoeven veranderen.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Mirrorless of gewoon D7100 houden?

Berichtdoor oud0001 » za jan 03 2015 4:53 pm

Zolang er maar 1 sub forumpje over bestaat valt het nog wel mee, denk ik. :wink:
oud0001



Onderwerp:

Re: Mirrorless of gewoon D7100 houden?

Berichtdoor John'47 » za jan 03 2015 6:14 pm

Ik heb al zolang er mirrorless op de markt is dit naast een dslr gebruikt. Ik heb met mft van Olympus en met Nikon1 gewerkt en nu heb ik Fuji x.
De D7100 is wel een super DX body, die behalve bij de Sony 7 niet te vergelijken is met mirrorless. Een eerdere post vergelijkt de Fuji met de D700, die combi heb ik nooit gebruikt, wel de combi D7100 met de Fuji Xpro1.
De Fuji is wel heel fijn voor rondlopen in de stad: gebouwen en mensen.


John
Laatst gewijzigd door John'47 op za jan 03 2015 6:19 pm, 4 keer totaal gewijzigd.
Nikon D810, Sony RX1R II. 
Gebruikersavatar
John'47

Forumlid
Berichten: 2545


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Mirrorless of gewoon D7100 houden?

Berichtdoor Cyrus » za jan 03 2015 6:16 pm

De Fuji-gebruikers struikelen hier over elkaar heen :D

Behalve naar Fuji en Olympus zou je ook nog naar Sony (A6000, A7), Panasonic en Samsung kunnen kijken qua mirrorless.
Groeten,
Edwin

flickr - website
Gebruikersavatar
Cyrus

Clublid
Berichten: 3338


Locatie: NH
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mirrorless of gewoon D7100 houden?

Berichtdoor JvdKooij » za jan 03 2015 6:26 pm

als je perse Fuji wil, zou ik zeker eens tweedehands kijken, er wordt genoeg aangeboden :D

Zelf heb ik een Panasonic G5 gekocht, voor naast mijn DSLR. Serieuze fotografie met de DSLR, uitstapjes (al of niet met kids) gaat de panasonic mee, scheelt toch een hoop ruimte en gewicht.
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mirrorless of gewoon D7100 houden?

Berichtdoor Ed Post » za jan 03 2015 7:12 pm

Hier nog een zeer tevreden Fuji (X-E1) gebruiker.
Zoals reeds gezegd is de X-E1 een erg fijne camera, maar niet geschikt voor het snelle (sport)werk vanwege de EVF.
Ook kan het flitswerk absoluut niet tippen aan Nikon.
Ik vind het dan ook een prachtig systeem naast Nikon.
Wat hier nog niet echt ter sprake is gekomen is dat er een hele rits adapters voor verschillende cameramerken verkrijgbaar is zodat vrijwel elk objectief van andere cameramerken op de Fuji passen. En dat gewoon met lichtmeting.
Natuurlijk wel manual focus he. :wink:
Ik vind het dan ook heel leuk om met mooie oude objectieven, die vaak maar een habbekrats kosten, te stoeien.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Gebruikersavatar
Ed Post

Clublid
Berichten: 2341


Locatie: Tweede Exlöermond
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Mirrorless of gewoon D7100 houden?

Berichtdoor Avado » za jan 03 2015 7:23 pm

Ook hier een Fuji Xpro gebruiker. Maar dan wel naast mijn meerdere Nikon slr camera's en objectieven. Persoonlijk zou ik nooit volledig overgaan op alleen Mirrorless. Het is voor mij eigenlijk een luxe compactcamera die gewoon makkelijk mee te nemen is en een hele goede beeldkwaliteit geeft. Maar als ik wil 'fotograferen' pak ik toch het liefst mijn Nikon.
Gr. Andre
Avado

Forumlid
Berichten: 511


Locatie: Bommelerwaard
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Mirrorless of gewoon D7100 houden?

Berichtdoor Roy Kersbergen » za jan 03 2015 7:50 pm

Ik ben weer thuis en heb een hoop te lezen gehad :D

@ Patrick, een set naast mijn Nikon is helaas geen optie, het is of mijn huidige set of mirrorless. Zou ik voor Fuji gaan dan zou het zeker een X-T1 worden, de beelden die ik daar van heb gezien ben ik meer van onder de indruk dan de andere modellen. Er zijn op dit moment 2 camera's die er voor mij bovenuit steken naast de Fuji X-T1 en dat zijn de Sony A7II en de Sony A7R. Bij een Sony zou een Zeiss 24-70 een mooie optie zijn maar ook Sony's eigen 28-70 zou het goed doen. Zoom opties heb ik me bij Sony nog niet in verdiept.

@ Andre, bedankt voor de vele input! Dat je een groot Fuji fan bent geworden weet ik en vooral jouw mening vind ik erg interessant omdat jij om medische reden naar lichter spul bent gegaan en uiteindelijk wel een bewuste keuze voor Fuji hebt gemaakt. Uiteindelijk ben je weer veel meer aan het fotograferen en je materiaal zit je niet in de weg. Nu is het bij mij geen medische noodzaak natuurlijk maar het heeft wel te maken met draagbaarheid.

Voor mij hoeft het niet perse Fuji te zijn, andere merken komen ook zeker aan bod. Ik vind de Olympus E-M10, Fuji X-E1 en 2 mooie camera's maar bij die camera's heb ik juist het gevoel dat het meer een camera is voor "erbij" (dat bedoel ik niet oneerbiedig maar positief). De Fuji X-T1 en Sony A7II en A7R geven me echt het gevoel dat ik en draagbaarheid creëer en echt een stap vooruit maak.

Al met al vind ik het nog wel een erg lastige keuze van zoals ik al zei, bij fotogerichte uitjes heb ik geen moeite om mijn spullen mee te sjouwen maar een uitzondering daarom is een fotowandeling (langer dan een paar uurtjes onderweg zijn).
Gebruikersavatar
Roy Kersbergen

Forumlid
Berichten: 1680


Locatie: Doesburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mirrorless of gewoon D7100 houden?

Berichtdoor Patrick » za jan 03 2015 7:55 pm

Ik kwam juist met de X-E1 als camera om te kijken of het echt wat voor je is. Als je overstapt is de X-T1 een logischer keuze.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mirrorless of gewoon D7100 houden?

Berichtdoor Roy Kersbergen » za jan 03 2015 8:01 pm

Dat dacht ik al Patrick :D

Maar nee, als ik het doe zou het echt een overstap zijn.
Gebruikersavatar
Roy Kersbergen

Forumlid
Berichten: 1680


Locatie: Doesburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mirrorless of gewoon D7100 houden?

Berichtdoor oud0001 » za jan 03 2015 8:24 pm

Dan heb je dus nu je keuze beperkt tot 3.

Dan is het een kwestie van specs vergelijken, foto's kijken, reviews lezen en voelen wat het lekkerst in je hand ligt.
oud0001



Onderwerp:

Re: Mirrorless of gewoon D7100 houden?

Berichtdoor Roy Kersbergen » za jan 03 2015 8:35 pm

Voelen wat het lekkerst in de hand ligt ga ik aankomende week even doen, cameratools zit bij mijn werk om de hoek en daar ga ik even de 3 modellen vast houden.

Ik heb bij de gedachte aan een mirrorless met bijv. een 24-70 echt het gevoel dat dit het voor me is en ik zie mijzelf er al helemaal mee rond lopen alleen vind ik het nog steeds een lastige keuze.
Gebruikersavatar
Roy Kersbergen

Forumlid
Berichten: 1680


Locatie: Doesburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Mirrorless of gewoon D7100 houden?

Berichtdoor bjornc » za jan 03 2015 10:07 pm

Misschien bekijk ik het verkeerd hoor.... maar:

Goed glaswerk is doorgaans het belangrijkste aan de foto uitrusting.
Goed glas zal op elk merk zwaar zijn, met name wanneer je lichtsterk gaat.
Ik vermoed dat je dus alleen wat gewicht kan besparen op je body, en dat het daar ook ophoudt.

Misschien kijken naar een meer comfortabele tas, of wat kritischer de objectieven bepalen welke mee gaan?
Gebruikersavatar
bjornc

Forumlid
Berichten: 1481


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Niet aan Nikon gerelateerde foto apparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten