Ervaringen met Sony A5100?

Discussie over foto-apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd

Onderwerp:

Ervaringen met Sony A5100?

Berichtdoor Niek » wo jan 07 2015 9:55 pm

Voor m'n fiets- en wandeltochten (en algemene uitjes/feestjes), zoek ik 'n wat compactere camera om mee te nemen (de D610 + lenzen is hier en daar wat teveel van het goede).

Wat vind ik belangrijk: compact (jaszak), goede beeldkwaliteit, makkelijk (snel) te bedienen, goede videokwaliteit.
Na me zo'n beetje suf gelezen te hebben over mogelijk in aanmerking komende compacts (o.a. LX7-LX100-RX100 MK3) kwam ook de Sony A5100 met kitlens 16-55 3.5-5.6 onder m'n aandacht.
Deze is momenteel te verkrijgen onder de 500 Euro.
Lijkt volgens allerlei reviews 'n goede beeldkwaliteit te hebben en vooral ook 'n (zeer) goede videokwaliteit. Dat laatste is voor mij net zo belangrijk als de foto-kwaliteit.
Nadeel lijkt op voorhand het ontbreken van 'n EVF èn het ontbreken van 'n aantal bedieningsknoppen.
Vraag me af of dat onoverkomelijk is? Verder vraag ik me af of m'n Nikkor-lenzen d.m.v. 'n adapter te gebruiken zijn op deze Sony en of dat nog nadelen oplevert (behalve t.a.v de compactheid natuurlijk).

Zijn er op het forum mensen die ervaring hebben met de Sony A5100 en die die met mij zouden willen delen?

Groet, Niek.
Niek

Forumlid
Berichten: 26


Locatie: Landgraaf
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Ervaringen met Sony A5100?

Berichtdoor Redblockman » wo jan 07 2015 10:09 pm

Ik zou even overwegen hoe belangrijk jaszak compact is voor jou, volgens mij gaan heel veel systeem camera's daar namelijk voor de net niet prijs. Voordeel is natuurlijk wel APS-C formaat sensor in de nex modellen.
Ik heb van de zomer in een zoektocht naar compact ook wat nex spul op de radat gehad. Enige wat me direct bij is gebleven is dat de vervorming van de lenzen absurd hoog was, wel behoorlijk goed gecorigeerd door de in body software maar toch.
Redblockman

Forumlid
Berichten: 200


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Niet aan Nikon gerelateerde foto apparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten