Nikon Ai & Ais lenzen op Fuji X-T1.

Discussie over foto-apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd

Onderwerp:

Re: Nikon Ai & Ais lenzen op Fuji X-T1.

Berichtdoor oud0001 » zo apr 05 2015 8:35 pm

Naar mijn bevooroordeelde mening zou het niet problematisch hoeven te zijn als men vragen heeft over een Nikon objectief, camera, flitser of andere Nikon onderdelen in combinatie met een ander merk, want ook dat is Nikon. Ik kan me wel vinden in het niet maken van topics die enkel en alleen over andere merken gaan. Daar zit wel logica in. De vraag van dit topic behelst toch echt Nikon objectieven. In die zin moet dat kunnen, vind ik.
Daar zal het Nikon forum niet minder Nikon forum van worden. en NCN niet minder NCN.
oud0001



Onderwerp:

Re: Nikon Ai & Ais lenzen op Fuji X-T1.

Berichtdoor MarcoEos70D » zo apr 05 2015 8:49 pm

Marten schreef:Hypocriet?
Laat ik wat voorbeelden geven. Misschien snap je dan waar het mij om gaat:

En wat bewijs je nu? Er zijn enkele (ja, enkele, verhoudingsgewijs!) topics die niet sec over Nikon gaan. Als deze paar topics je angst voor "alleen nog maar merkvreemd" moeten ondersteunen, zou ik me niet zo druk maken en gewoon lekker van je Nikon genieten.

Sowieso sloeg mijn "hypocriet" niet op jou.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Nikon Ai & Ais lenzen op Fuji X-T1.

Berichtdoor Patrick » zo apr 05 2015 8:53 pm

Hoe werkt dat bij jullie op het forum Marco? Komten daar ook vragen langs die puur over niet-Canon apparatuur gaan?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Ai & Ais lenzen op Fuji X-T1.

Berichtdoor MarcoEos70D » zo apr 05 2015 9:04 pm

Ja, regelmatig. We hebben daar zelfs een apart hoekje voor gecreëerd. Leden die geen niet -Canon -zaken willen zien, komen daar dan gewoon niet.

Kijk, je moet.op een.merkenforum natuurlijk niet heel erg een ander merk gaan promoten. Maar de realiteit is dat men tegenwoordig vaak merken afwisselt of meerdere merken naast elkaar gebruikt. Dat moet je mijns inziens gewoon met mate laten gebeuren, er repressief mee omgaan is niet zo constructief in mijn optiek.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Nikon Ai & Ais lenzen op Fuji X-T1.

Berichtdoor gvdnberg » zo apr 05 2015 9:25 pm

Ik geloof niet dat ik ergens repressief geweest ben, maar dat heb ik je in een pb al toegelicht.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3132


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Ai & Ais lenzen op Fuji X-T1.

Berichtdoor gijs sandberg » zo apr 05 2015 9:30 pm

Beste Gert,
re: . Beleid maken voor ... ALV.
Vreemd genoeg lijken enige forum-deelnemers die niet betalend clublid zijn zich hiermee te willem bemoeien.
Ik haal morgen mijn Bronica maar weer eens uit de mottenballen :D
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6816


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon Ai & Ais lenzen op Fuji X-T1.

Berichtdoor Patrick » zo apr 05 2015 10:22 pm

We zien de foto's die je ermee maakt graag verschijnen op dit forum Gijs... 8)
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Ai & Ais lenzen op Fuji X-T1.

Berichtdoor marcel.b » zo apr 05 2015 10:23 pm

:clap: :clap:
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1
Gebruikersavatar
marcel.b

Forumlid
Berichten: 3877


Locatie: Spijkenisse
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nikon Ai & Ais lenzen op Fuji X-T1.

Berichtdoor Boem » zo apr 05 2015 11:07 pm

Jaja, maar het gaat hier toch over nikon lenzen? Dan hoort dat toch wel op een Nikon forum? Of zijn bodies opeens belangrijker dan lenzen?
Z6 met allerlei lenzen voor langzaam fotograferen

Flickr Boem
Gebruikersavatar
Boem

Clublid
Berichten: 425


Locatie: Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nikon Ai & Ais lenzen op Fuji X-T1.

Berichtdoor Patrick » zo apr 05 2015 11:13 pm

Wellicht verstandig dit soort discussies gewoon in een apart draadje in "Het forum" te voeren, in plaats van verborgen in een draadje over Nikon lenzen op Fujifilm bodies???
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Ai & Ais lenzen op Fuji X-T1.

Berichtdoor Boem » zo apr 05 2015 11:41 pm

Lijkt mij ook beter, iig was mijn opmerking vooral bedoeld als steuntje in de erg voor de ts.
Z6 met allerlei lenzen voor langzaam fotograferen

Flickr Boem
Gebruikersavatar
Boem

Clublid
Berichten: 425


Locatie: Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nikon Ai & Ais lenzen op Fuji X-T1.

Berichtdoor willmy » di apr 07 2015 1:24 am

Als TS wil ik toch even reageren op al het bovenstaande; ik begrijp de hele opwinding niet, ik stel een vraag in de afdeling "Niet aan Nikon gerelateerde foto apparatuur" en vervolgens komt er een discussie over het feit dat het over niet Nikon body met Nikkor lenzen gaat ? Ik fotografeer sinds 1977 met Nikon, en heb nog steeds een kast vol analoge Nikon body's en Nikkor lenzen. Ik heb wel degelijk voor ik tot aanschaf van een Fujifilm X-T1 overging de Nikon Df in betracht genomen, maar ben gezien o.a. de prijs niet tot aanschaf overgegaan.
D90 en handvol kleinbeeld een middelformaat analoog.
Gebruikersavatar
willmy

Forumlid
Berichten: 87


Locatie: Engelen

Onderwerp:

Re: Nikon Ai & Ais lenzen op Fuji X-T1.

Berichtdoor Vincent » di apr 07 2015 7:47 am

gvdnberg schreef:Beleid maken voor de komende jaren is het devies. En dat voorgestelde beleid moeten we dan toetsen aan wat de ALV ervan vindt.


Of gewoon het forum buiten de statuten houden voor zover dat al niet het geval is? Een dergelijke scheiding moet je 100% toepassen of het wordt willekeur en een dagtaak voor mods.

En het is volkomen onhoudbaar om een dergelijke zwart-wit scheiding (100%) toe te passen? Bijna belachelijk zelfs als je het mij vraagt...

Dan mogen we ook niet meer over Photoshop en Lightroom praten maar alleen nog over Nikon software. Statieven draadjes mogen gelijk de prullenbak in, tassen topic ruimt ook lekker op ineens, cokin en Lee filter, printers, blackrapid straps, weg ermee, etc, etc, etc...

En willekeur zit niemand op te wachten. Maar ach, dan voorzie ik zoveel mensen die afhaken dat dat probleem zich ook vanzelf oplost :wink:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon Ai & Ais lenzen op Fuji X-T1.

Berichtdoor MarcoEos70D » di apr 07 2015 8:41 am

Patrick schreef:Wellicht verstandig dit soort discussies gewoon in een apart draadje in "Het forum" te voeren, in plaats van verborgen in een draadje over Nikon lenzen op Fujifilm bodies???

Inderdaad, Patrick. Misschien kan een van de mods dit afsplitsen?
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Nikon Ai & Ais lenzen op Fuji X-T1.

Berichtdoor Peter » di apr 07 2015 2:18 pm

Er loopt inmiddels een apart draadje over dat onderwerp.
Graag dit draadje houden voor de oorspronkelijke vraagstelling

Dank
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7764


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Niet aan Nikon gerelateerde foto apparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten