Camera kopen in Canada

Discussie over foto-apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd

Onderwerp:

Camera kopen in Canada

Berichtdoor rwestera » vr jun 12 2015 10:14 pm

Beste allemaal.

Binnen kort ga ik op vakantie naar Canada.
Nu ben ik tegelijkertijd tijd ook opzoek naar een nieuwe camera (D7100)

Nu zie ik dat deze in Canada stukken goedkoper zijn.
Doen of niet doen?
En waar moet ik opletten als ik het wel doen??

Wie weet raad
rwestera

Forumlid
Berichten: 30


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Camera kopen in Canada

Berichtdoor MarcB » vr jun 12 2015 11:25 pm

Wat is het prijsverschil?
Gebruikersavatar
MarcB

Clublid
Berichten: 654


Locatie: Waalwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Onderwerp:

Re: Camera kopen in Canada

Berichtdoor gijs sandberg » za jun 13 2015 10:00 am

Beste RW,
Eigen import is al vele malen op dit forum besproken, zoek maar eens op de termen
-import
-douane
-garantie
Conclusie: niet doen.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6818


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Camera kopen in Canada

Berichtdoor rwestera » za jun 13 2015 10:14 am

Marc

Prijs verschil rond de 25o euro.
Daarwaar je hier in nederland een tweedehands koopt. koop je daar een nieuwe voor
rwestera

Forumlid
Berichten: 30


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Camera kopen in Canada

Berichtdoor dogo » za jun 13 2015 10:25 am

Mits het prijsverschil de moeite waard is (voor mij persoonlijk min. 25-40%) zou ik het gewoon doen. De verpakking/doos niet meenemen in je koffer en de factuur diep wegstoppen of per post naar NL sturen. Als ze je op Schiphol aanhouden met de camera moet je wel rekening houden met een BTW naheffing, maar dan moet je pech hebben. Voor problemen in de garantieperiode kan je geen beroep doen op Nikon Beverwijk.
Daarentegen heeft mijn (a.s.) schoonzoon recent 2x D750 gekocht in Thailand (een heel stuk goedkoper dan in NL, ik geloof 40%) en is het flare probleem gewoon onder garantie verholpen door Nikon Beverwijk.
Als het prijsverschil de moeite waard is (voor 10-15% minder doe ik het echt niet) koop ik alles in het buitenland, zelfs tot in China, medische apparatuur scheelt mij zelfs 40-50% in China, maar je moet dan wel oppassen waar je bestelt i.v.m. betrouwbaarheid
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
Gebruikersavatar
dogo

Forumlid
Berichten: 567


Locatie: Noord Holland
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Camera kopen in Canada

Berichtdoor jfbat » za jun 13 2015 10:33 am

Tegenwoordig schrijven ze bij twijfel gewoon het serienummer op bij de douane en krijg je als het import blijkt te zijn alsnog een naheffing. Bon en doos verstoppen heeft dan geen zin meer.

Maar als je hem in je cameratas stopt en je loopt gewoon door het poortje "niks aan te geven" heb je grote kans dat je 'm zo mee kan nemen. Als je pech hebt ben je net wat te zenuwachtig en zal de douane vragen of ze even in je tas mogen kijken.

Maareuh, wat kost zo'n D7100 in Canada, inclusief tax?
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017



Onderwerp:

Re: Camera kopen in Canada

Berichtdoor dogo » za jun 13 2015 10:42 am

Je moet hem ook gewoon kant en klaar in een cameratas (die allicht ook een stuk goedkoper zal zijn dan in NL) meenemen en in 99% van de gevallen loop je zo door de douane. Ja, als ze je "pakken" dan kunnen ze inderdaad alleen aan het serienummer al zien dat het uit het buitenland komt, maar je hoeft het ze ook niet makkelijker te maken als ze je koffer openmaken dat ze een (lege) Nikon D7100 doos of factuur te zien krijgen.
Dit zijn "overtredingen" waar je absoluut niet nerveus voor hoeft te zijn, je smokkelt geen drugs of zo. Maar wordt je "betrapt" dan moet je wel met een smile de BTW betalen en dan is helaas je voordeel wel gelijk weg.
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
Gebruikersavatar
dogo

Forumlid
Berichten: 567


Locatie: Noord Holland
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Camera kopen in Canada

Berichtdoor rwestera » za jun 13 2015 12:02 pm

Dat ga ik dan ook doen. neem hem dan mee als tweede camera!
prijs verschil.
+/- 900 euro in nederland.
canada 710 euro. 22% verschil
rwestera

Forumlid
Berichten: 30


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Camera kopen in Canada

Berichtdoor JvdKooij » za jun 13 2015 12:11 pm

ik vlieg vrij veel voor mijn werk en ik neem wisselend mijn beide camera's mee, nog nooit op de terugweg gevraagd om mijn camera te laten zien.
Wel bij vertrek trouwens, ook bij overstappen kon ik mijn tas leegmaken.
Maar dat had alleen betrekking op het scannen met de apparatuur, echt werkelijk nog nooit is me gevraagd om een (kopie)factuur te laten zien.

ik zou inderdaad de doos gewoon weggooien en de rest gewoon op de post doen.
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Camera kopen in Canada

Berichtdoor NikonDirk » za jun 13 2015 2:32 pm

Alleen wellicht een ander snoer bij de lader kopen, want in Canada hebben ze andere stekkers.
Nikon D2Xs - Nikon F75 - Sigma 170-500mm - Sigma 600mm... verder wat spul van Cxxxn
Gebruikersavatar
NikonDirk

Forumlid
Berichten: 20


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Camera kopen in Canada

Berichtdoor dogo » za jun 13 2015 2:36 pm

Hoe zit het trouwens met de verkoopprijs in Canada, komt er niet, zoals in de USA, ook geen VAT (BTW) bovenop de prijs? Even goed informeren!
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
Gebruikersavatar
dogo

Forumlid
Berichten: 567


Locatie: Noord Holland
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Camera kopen in Canada

Berichtdoor jfbat » za jun 13 2015 5:26 pm

dogo schreef:Dit zijn "overtredingen" waar je absoluut niet nerveus voor hoeft te zijn, je smokkelt geen drugs of zo. Maar wordt je "betrapt" dan moet je wel met een smile de BTW betalen en dan is helaas je voordeel wel gelijk weg.

Niet alleen BTW, ook invoerrechten. Iets meer info: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _belasting

Als je niet netjes aangifte doet, betaal je het maximale tarief én tegenwoordig meestal ook een boete. Als je gesnapt wordt tenminste.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Gebruikersavatar
jfbat

Forumlid
Berichten: 1017




Terug naar “Niet aan Nikon gerelateerde foto apparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten