Olympus Live Bulb

Discussie over foto-apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd

Onderwerp:

Olympus Live Bulb

Berichtdoor StanR » wo sep 07 2016 12:52 pm

Ik heb een vraag aan de forumleden die meer cameratechnisch onderlegd zijn. Ik kwam op youtube een filmpje tegen van Steve Gosling over de Olympus OM-D E-M5 MkII.
Op 8:08 heeft hij het over de camera's Live Bulb functie. Dit lijkt me een erg handige functie en vroeg me af zo'n functie ook op een DSLR mogelijk is of dat dit alleen op mirrorless camera's mogelijk is?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Stan
StanR

Forumlid
Berichten: 31



Onderwerp:

Re: Olympus Live Bulb

Berichtdoor Skippy » wo sep 07 2016 1:48 pm

Ik denk (maar weet het niet 100% zeker) dat zoiets ook met Live View op een dslr mogelijk moet zijn. Uiteraard mits via de interne software mogelijk gemaakt zoals door Olympus. Vooralsnog heeft geen enkele dslr dit bij mijn weten.

Meer info en voorbeelden van de Olympus mogelijkheden http://www.creativeislandphoto.com/blog ... tar-trails
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Olympus Live Bulb

Berichtdoor StanR » do sep 08 2016 7:23 am

Ik zat zelf ook aan de Live View te denken maar goed, ik heb geen idee wat er wel en niet technisch mogelijk is. Het zou wat mij betreft echt een welkome aanvulling zijn (samen met de Bulb functie naast M op de standenknop zoals op de 5D's) want je kan wel met een App de sluitertijd uitrekenen maar verandering van lichtintensiteit tijdens de belichting is niet te berekenen.
StanR

Forumlid
Berichten: 31




Terug naar “Niet aan Nikon gerelateerde foto apparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten