Huren Sigma 18-35mm F1.8Art

Discussie over foto-apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd

Onderwerp:

Huren Sigma 18-35mm F1.8Art

Berichtdoor GraafFoto » wo mar 22 2017 6:41 am

Goedemorgen, -middag of -avond,
Ik heb binnenkort een opdracht waarvoor ik de sigma 18-35mm f1.8Art wil huren/lenen, om te testen.
Ben in dubio deze lens binnenkort te gaan kopen voor mijn hobby concertfotografie, echter is er maar een manier om erachter te komen dat dit de lens is die ik wil hebben, en dat is een testrondje ermee doen.

Ik heb, naar mijn beste weten, alle via Google te vinden verhuurbedrijfjes al geprobeerd/gezocht, maar tevergeefs.
Budgetcam heeft 'm wel, maar alleen voor Canon...welke ik dan weer niet heb.

Wie o wie kan mij helpen??????
Tips????
Leads....

Dank jullie wel voor jullie reacties.
Nikon Z6 - FTZ - Sigma 70-200 2.8 Sport - Sigma 150-600 Cont. - Tokina 100mm 2.8 macro - Viltrox 85mm 1.8 (Z-mount) - Nikon 50mm 1.8 AF-S
GraafFoto

Forumlid
Berichten: 91


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Huren Sigma 18-35mm F1.8Art

Berichtdoor LJ-Jochem » wo mar 22 2017 9:04 am

Sigma Benelux zit in Houten. Je kunt ze gewoon bellen als je iets wilt proberen. Wil je huren? Sigma verhuurt haar objectieven via http://www.budgetcam.nl

Edit. Ik zie dat je budgetcam al gevonden had. Ik zou gewoon Sigma even benaderen. Ze staan er om bekend heel open en niet moelijk te zijn.
Groet, Jochem

| Nikon D750 | Samyang 14mm f/2.8 IF ED UMC AE | Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD | Tamron SP 90mm f/2.8 Di VC USD | Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 |Yongnou Speedlight YN568EX |
|Flickr | 500px
|
Gebruikersavatar
LJ-Jochem

Clublid
Berichten: 734


Locatie: Beesd
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Huren Sigma 18-35mm F1.8Art

Berichtdoor evelakes » wo mar 22 2017 11:59 am

Je hoeft niet in dubio te zitten hoor geweldige lens, maar ik begrijp je doelstelling.
Met een kanon lukt het ook.
https://500px.com/evelakes
Gebruikersavatar
evelakes

Forumlid
Berichten: 1794


Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Huren Sigma 18-35mm F1.8Art

Berichtdoor GraafFoto » wo mar 22 2017 12:02 pm

evelakes schreef:Je hoeft niet in dubio te zitten hoor geweldige lens, maar ik begrijp je doelstelling.

Zoals in mijn andere topic, ik kan mijn geld maar eenmaal uitgeven, en wil gewoon goed testen hoe en wat....wil niet spijt krijgen achteraf.
Nikon Z6 - FTZ - Sigma 70-200 2.8 Sport - Sigma 150-600 Cont. - Tokina 100mm 2.8 macro - Viltrox 85mm 1.8 (Z-mount) - Nikon 50mm 1.8 AF-S
GraafFoto

Forumlid
Berichten: 91


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Huren Sigma 18-35mm F1.8Art

Berichtdoor ArendV » do mar 23 2017 10:19 am

Als je de Sigma huurt test dan ook de autofocus op de buitenste AF punten.
Bij mijn D500 gaf dit ondanks finetuning problemen, maar dat geldt niet voor iedereen (en ik weet dat één forumlid dit met een andere Sigma lens heeft opgelost door de AF unit van zijn camera opnieuw door Nikon te laten uitlijnen).
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Huren Sigma 18-35mm F1.8Art

Berichtdoor GraafFoto » do mar 23 2017 3:41 pm

ArendV schreef:Als je de Sigma huurt test dan ook de autofocus op de buitenste AF punten.

Helaas, nergens te huur.
Het is dan straks een koopactie of een geen-koopactie.
Nikon Z6 - FTZ - Sigma 70-200 2.8 Sport - Sigma 150-600 Cont. - Tokina 100mm 2.8 macro - Viltrox 85mm 1.8 (Z-mount) - Nikon 50mm 1.8 AF-S
GraafFoto

Forumlid
Berichten: 91


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Huren Sigma 18-35mm F1.8Art

Berichtdoor gvdnberg » do mar 23 2017 8:35 pm

Of lid worden van de vereniging NCN. dan heb je te zijner tijd de gelegenheid om een lenzenproeverij bij Sigma bij te wonen. Deze lenzenproeverij is de afgelopen jaren geweest en zal zeker weer een keer voorkomen dit jaar.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Huren Sigma 18-35mm F1.8Art

Berichtdoor JvdKooij » do mar 23 2017 9:16 pm

gvdnberg schreef:Of lid worden van de vereniging NCN. dan heb je te zijner tijd de gelegenheid om een lenzenproeverij bij Sigma bij te wonen. Deze lenzenproeverij is de afgelopen jaren geweest en zal zeker weer een keer voorkomen dit jaar.


is ook gewoon mogelijk zonder NCN hoor Gert :D
Groetjes,
Jaap
Online
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Huren Sigma 18-35mm F1.8Art

Berichtdoor GraafFoto » ma apr 03 2017 10:56 am

Heb lens besteld, zonder vooraf te huren.
Alle recensies zijn positief kritisch, waar een enkele lens wat focusproblemen heeft.

Draadje mag op slot!
Nikon Z6 - FTZ - Sigma 70-200 2.8 Sport - Sigma 150-600 Cont. - Tokina 100mm 2.8 macro - Viltrox 85mm 1.8 (Z-mount) - Nikon 50mm 1.8 AF-S
GraafFoto

Forumlid
Berichten: 91


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Huren Sigma 18-35mm F1.8Art

Berichtdoor Skippy » ma apr 03 2017 1:24 pm

Veel plezier met de nieuwe aanwinst! Zou je indien mogelijk je ervaringen op dit forum willen delen?
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Huren Sigma 18-35mm F1.8Art

Berichtdoor GraafFoto » ma apr 03 2017 1:32 pm

Skippy schreef:Veel plezier met de nieuwe aanwinst! Zou je indien mogelijk je ervaringen op dit forum willen delen?

Maar natuurlijk Skippy :thumbup:
Nikon Z6 - FTZ - Sigma 70-200 2.8 Sport - Sigma 150-600 Cont. - Tokina 100mm 2.8 macro - Viltrox 85mm 1.8 (Z-mount) - Nikon 50mm 1.8 AF-S
GraafFoto

Forumlid
Berichten: 91


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Huren Sigma 18-35mm F1.8Art

Berichtdoor George Fennes » wo mei 10 2017 6:49 am

En wat zijn de ervaringen met deze lens?
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8093


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Huren Sigma 18-35mm F1.8Art

Berichtdoor jacobus » wo mei 10 2017 11:54 am

Ik heb zo"n lens gekocht en vind hem het fijnste als je hem met de stand diafragma gebruikt op de D7100. De foto"s hebben eigenlijk geen bewerking nodig wat scherpte aangaat. De kleur is iets anders dan van mijn 16-85 Nikon. Die is wat warmer. Dit in de D7100 intern aangepast bij gebruik van de Sigma

Marcel
Sony RX100 Mark4
Gebruikersavatar
jacobus

Forumlid
Berichten: 511


Locatie: Delft
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Huren Sigma 18-35mm F1.8Art

Berichtdoor GraafFoto » do mei 11 2017 7:28 pm

Nadat ik de lens binnen heb gekregen, hiermee gelijk dezelfde avond aan de slag gegaan.
Tevens ook een van de moeilijkste klussen (concertfotografie) tot nu, althans het voorprogramma dan, daar zij alleen een gloeilamp en de rest rook gebruikten....dan maakt het uit welke lens je hebt ;-)

Daarna heb ik geconstateerd dat ik frontfocus had, dit eigenhandig opgelost (zonder USB-dock).
Iets waar deze lenzen blijkbaar veel last van hebben, front- of backfocus.

Vervolgens veel concerten gedaan met dit apparaat, check mijn resultaten op mijn FB pagina JvH013Photo
Veel werken met dat ding, de ene keer veel licht (mainstage), de andere keer weinig of geen licht. Dus in allerlei omstandigheden kunnen testen.

Resultaten en tevredenheid (tijdens concerten):
Messcherp bij genoeg podiumlicht, wel erg opletten (gezien de f1.8 wanneer je daarmee werkt) dat je focus op het juiste punt is.
Bij weinig licht toch genoodzaakt om iso op te schroeven naar 2500 met grote kan op (soms) hinderlijke ruis, maar minder als met mijn f2.8

Verder ben ik net terug van vakantie, waar ik alleen deze lens mee heb genomen, had ik expres zo gedaan.
En dan worden de pics echt te gek. Waanzinnig scherp, kleuren fantastisch, snel.

Nadeeltjes?
Ja, hij is zwaar en het zoombereik is beperkt. Wellicht iets meer groothoek verwacht, maar dat had ik achteraf kunnen weten. Geen spijt overigens, not at all!!!

Algemeen oordeel:
Erg blij met deze aankoop, foto's liegen er niet om (in mijn 'beperkte' kundigheid), kijk ze maar na.
Zou het zo weer doen....betekent dat mijn 35mm f1.8 prime van Nikon eruit kan binnenkort.
Ennnn, wellicht ga ik dan ook nog voor de 50-100mm f1.8Art, maar daarover ben ik nog niet uit.
Eerst hier maar eens van genieten :-)
Nikon Z6 - FTZ - Sigma 70-200 2.8 Sport - Sigma 150-600 Cont. - Tokina 100mm 2.8 macro - Viltrox 85mm 1.8 (Z-mount) - Nikon 50mm 1.8 AF-S
GraafFoto

Forumlid
Berichten: 91


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Huren Sigma 18-35mm F1.8Art

Berichtdoor Janvis » do mei 11 2017 8:21 pm

GraafFoto schreef:kijk ze maar na.


Dat zou ik graag doen, maar waar staan ze ? :wink:
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Niet aan Nikon gerelateerde foto apparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten