Pinout

Discussie over foto-apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd

Onderwerp:

Re: Pinout

Berichtdoor Highlander » di mei 16 2017 6:27 pm

Ja dat was bij mij ook wel het geval € 5.88 Btw, maar ze rekenen €17,50 aangifte behandeling en afhandelingskosten. :mryellow:
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6479


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Pinout

Berichtdoor Ingmar » do mei 18 2017 9:17 am

Ingmar schreef:Ook ben ik erachter gekomen dat de focus knop op de app niet werkt, wsl omdat ik back-button dmv af-on only focus....?

Proefondervindelijk vastgesteld dat inderdaad al af-on button(back-button focus) gebruikt wordt dat dan de F button op de app niet werkt...logisch.
@Chris...Kun je een beschrijving geven van hetgeen jij ondervindt ?

Grtz,
Ingmar
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
Gebruikersavatar
Ingmar

Clublid
Berichten: 535


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Pinout

Berichtdoor Highlander » do mei 18 2017 10:50 am

Lost preventie werkt helemaal niet
En geo tagging ook niet.
Wanneer ik eerst voor ik een foto maak de app open dan funcioneerd het wel.
Maar hij zou het ook moeten dien als de app op de achtergrond draaid.
Ik ben er nog niet uit of dit een telefoon instelling is of dat het aan de app ligt

Bij jou werkt alles wel goed ??
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6479


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Pinout

Berichtdoor Ingmar » do mei 18 2017 8:58 pm

De lost preventie heb ik ook nog niet helemaal aan de praat, althans soms doet ie het wel andere keer niet...denk dat ik eens een support case van maak. Als ik mijzelf weg beweeg van de camera dan zie ik de RSSI van ca -50 dBm(immediate) veranderen via distant(-80) en far (100)naar disconnected. Omgekeerd zie ik hem weer teruglopen naar 100% (-40dBm) op 1 cm afstand. Welke drempel ik ook instel sensitive of lazy maakt niet uit,
geotagging werkt prima. Contact met de module wordt zelfs gemaakt met de camera op uit.
edit: support case aangemaakt.
firmware versie van mij is overigens 1.2.1

Grtz,
Ingmar
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
Gebruikersavatar
Ingmar

Clublid
Berichten: 535


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Pinout

Berichtdoor Ingmar » do mei 18 2017 9:06 pm

PS. Zit net achter mijn bureau zeker een minuut of 5 nadat ik de camera opgeborgen had...en begint dat suffe alarm te loeien ...puzzled :-)
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
Gebruikersavatar
Ingmar

Clublid
Berichten: 535


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Pinout

Berichtdoor Highlander » do mei 18 2017 9:21 pm

Ik heb de app van de telefoon verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, en alle vragen met ja beantwoordt.
Geotagging werkt nu wel, maar als de app op de achtergrond draait en de verbinding met de camera is verloren, moet je wel eerst de app weer openen om verbinding te maken.
Maar in de praktijk zal dat niet zo vaak voorkomen, wel als je even naar het toilet gaat en iemand anders past op jou camera, daarna moet je niet vergeten de app even te openen.

Lost perventie heeft het nu bij mij één keer gedaan.

Firmware versie is bij mij ook 1.2.1
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6479


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Pinout

Berichtdoor signxpress » ma okt 02 2017 8:37 pm

Vandaag mij pre-order gedaan voor mijn nieuwe camera, de 850 heeft dus geen GPS en ik zit te denken om deze Pinout te bestellen.
De laatste reactie is van de maand mei, nu ben ik eigenlijk best benieuwd wat jullie ervaringen zijn met de Pinout, zijn jullie nog steeds enthousiast?
Of raadden jullie het af om de Pinout te kopen?
Nikon D850 // Nikon D5300
Sigma 35mm 1:1.4 DG Art // Sigma 150mm 1:2.8 APO Macro DG hsm
Sigma 150-600mm f/5.0-6.3 DG OS HSM Sports // Sigma 14mm 1:1.8 DG Art
Sigma 100-400mm 1:5-6.3 DG

Flickr
signxpress

Forumlid
Berichten: 550


Locatie: Geldermalsen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Pinout

Berichtdoor stefan75 » wo okt 11 2017 1:52 pm

Misschien niet helemaal het zelfde (hoewel sommige functies natuurlijk wel overeen komen) maar ik heb laatst via een Kickstarter project de volgende aangeschaft:
Meet Arsenal, the smart camera assistant

Het leuke extraatje van Arsenal is dat deze gebruikt maakt van AI om instellingen aan te passen in de camera zelf.
Nu is het me daar niet om te doen, maar ik zocht vooral een manier om foto's van mijn D700 naar mijn telefoon te krijgen zodat ik ze in het veld bijvoorbeeld al kon delen met iemand.
Ook de timer functies, (focus) stacking het op afstand te besturen van de camera leken me handige functies.
Of het op je telefoon (welke een veel grotere resolutie en helderheid heeft dan het camera scherm) kunnen beoordelen of je foto echt tac-sharp is...
Kijk maar eens naar het filmpje (of andere filmpjes die er over te vinden zijn).

De leverdatum wordt verwacht rond januari / februari 2018 dus zal nog wel even geduld moeten hebben :-)
(En gelukkig heb ik dat ook wel ha ha!)
Nikon D4S / D3S / D700 met MB-D10 battery grip * Nikkor AF-S 70-200 f2.8 VRII * Nikkor AF-S 24-70 f2.8 * Nikkor AF-S 50mm f1.4 * 3x SB900
Gebruikersavatar
stefan75

Clublid
Berichten: 67


Locatie: Helmond
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Pinout

Berichtdoor Autofan1985 » wo okt 11 2017 2:37 pm

stefan75 schreef:Misschien niet helemaal het zelfde (hoewel sommige functies natuurlijk wel overeen komen) maar ik heb laatst via een Kickstarter project de volgende aangeschaft:
Meet Arsenal, the smart camera assistant

Het leuke extraatje van Arsenal is dat deze gebruikt maakt van AI om instellingen aan te passen in de camera zelf.
Nu is het me daar niet om te doen, maar ik zocht vooral een manier om foto's van mijn D700 naar mijn telefoon te krijgen zodat ik ze in het veld bijvoorbeeld al kon delen met iemand.
Ook de timer functies, (focus) stacking het op afstand te besturen van de camera leken me handige functies.
Of het op je telefoon (welke een veel grotere resolutie en helderheid heeft dan het camera scherm) kunnen beoordelen of je foto echt tac-sharp is...
Kijk maar eens naar het filmpje (of andere filmpjes die er over te vinden zijn).

De leverdatum wordt verwacht rond januari / februari 2018 dus zal nog wel even geduld moeten hebben :-)
(En gelukkig heb ik dat ook wel ha ha!)

Ziet er interessant uit! Heb me eens aangemeld voor updates m.b.t. ondersteunde camera's. :)
Nikon D300, Tokina AT-X 11-20 f/2.8 PRO DX, Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR, Tamron 70-300mm f/4-5.6 SP Di VC USD, Nikon MB-D10, Nikon SB-700
Gebruikersavatar
Autofan1985

Clublid
Berichten: 212


Locatie: Ridderkerk
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Pinout

Berichtdoor stefan75 » wo okt 11 2017 2:41 pm

Alleen de D850 zie ik nog niet in het lijstje staan, maar voor de rest zijn zo wat alle Nikon's vertegenwoordigd :-)
Nikon D4S / D3S / D700 met MB-D10 battery grip * Nikkor AF-S 70-200 f2.8 VRII * Nikkor AF-S 24-70 f2.8 * Nikkor AF-S 50mm f1.4 * 3x SB900
Gebruikersavatar
stefan75

Clublid
Berichten: 67


Locatie: Helmond
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Pinout

Berichtdoor Autofan1985 » wo okt 11 2017 3:15 pm

De mijne niet, maar dat is dan ook een model van 10 jaar oud. ;)
Nikon D300, Tokina AT-X 11-20 f/2.8 PRO DX, Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR, Tamron 70-300mm f/4-5.6 SP Di VC USD, Nikon MB-D10, Nikon SB-700
Gebruikersavatar
Autofan1985

Clublid
Berichten: 212


Locatie: Ridderkerk
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Pinout

Berichtdoor signxpress » wo okt 11 2017 3:52 pm

Die Arsenal ziet er erg vet uit, ik ga vanavond even uitgebreid hierna kijken.
Ik heb wel die Pinout besteld en is al onderweg met de Japan Post :thumbup:
Het is maar goed dat de Arsenal pas volgend jaar uitkomt, anders krijg ik nog op mijn donder van mijn vrouw, ik heb net de D850 besteld, vandaag een 150-600 sports van Sigma en van de week nog een hoop kleine dingen die stiekem bij elkaar ook leuk geld zijn.
Dus ik heb maar even dat gat in mijn broekzak dicht genaaid.
Nikon D850 // Nikon D5300
Sigma 35mm 1:1.4 DG Art // Sigma 150mm 1:2.8 APO Macro DG hsm
Sigma 150-600mm f/5.0-6.3 DG OS HSM Sports // Sigma 14mm 1:1.8 DG Art
Sigma 100-400mm 1:5-6.3 DG

Flickr
signxpress

Forumlid
Berichten: 550


Locatie: Geldermalsen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Pinout

Berichtdoor signxpress » di okt 24 2017 8:53 pm

Weinig reacties en of liefde met betrekking op de Pinout

Maar goed, ik heb die van mijn binnen en tot nu toe ben ik te vrede, ik heb nog niet voor elkaar om de GPS locaties in de foto's te krijgen, maar door drukte op mijn werk heb ik er nog ook niet veel tijd in kunnen steken.
Nikon D850 // Nikon D5300
Sigma 35mm 1:1.4 DG Art // Sigma 150mm 1:2.8 APO Macro DG hsm
Sigma 150-600mm f/5.0-6.3 DG OS HSM Sports // Sigma 14mm 1:1.8 DG Art
Sigma 100-400mm 1:5-6.3 DG

Flickr
signxpress

Forumlid
Berichten: 550


Locatie: Geldermalsen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Pinout

Berichtdoor signxpress » ma okt 30 2017 2:58 pm

En weg is hij weer, gisteren waarschijnlijk verloren tijdens een wandeling in het bos.
Nikon D850 // Nikon D5300
Sigma 35mm 1:1.4 DG Art // Sigma 150mm 1:2.8 APO Macro DG hsm
Sigma 150-600mm f/5.0-6.3 DG OS HSM Sports // Sigma 14mm 1:1.8 DG Art
Sigma 100-400mm 1:5-6.3 DG

Flickr
signxpress

Forumlid
Berichten: 550


Locatie: Geldermalsen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Pinout

Berichtdoor ReneG » ma okt 30 2017 5:33 pm

Ik vind de feature omschrijving wel grappig:

"No more leaving your camera somewhere and forgetting it behind. You can even track the point where your camera went out of range if it does get lost or stolen."

Los nog van de formulering, maar och jee, ik was op de heide aan het fotograferen en heb mijn camera per ongeluk laten liggen... :crazy: :clap: :lol:
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5044


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Niet aan Nikon gerelateerde foto apparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten