Pinout

Discussie over foto-apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd

Onderwerp:

Pinout

Berichtdoor Ingmar » vr mei 05 2017 6:18 pm

Iemand ervaring mee hier ? https://www.letspinout.com/#buy
Grtz,
Ingmar
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
Gebruikersavatar
Ingmar

Clublid
Berichten: 535


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Pinout

Berichtdoor gerardschouw » vr mei 05 2017 7:05 pm

Nee ik ken het niet maar ziet er wel goed uit met mooie toepassingen
Gebruikersavatar
gerardschouw

Clublid
Berichten: 412


Locatie: Zundert
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Pinout

Berichtdoor Highlander » vr mei 05 2017 7:43 pm

Ik heb er een, werkt heel mooi.
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6479


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Pinout

Berichtdoor Ingmar » vr mei 05 2017 7:52 pm

En hoe is de stevigheid van de connector op de body? Kun je hem ook vergrendelen. Komt op het filmpje bij mij nogal fragiel over.
Heb jij hem via Amazon gekocht of ergens anders vandaan.
Grtz
Ingmar
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
Gebruikersavatar
Ingmar

Clublid
Berichten: 535


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Pinout

Berichtdoor Highlander » vr mei 05 2017 8:22 pm

Ik heb de tienpins uitvoering, en die kun je idd niet vergrendelen.
Maar hij komt wel lekker dicht op de body. Ik wil nog iets uitvinden dat ik hem niet verlies als hij los komt.

Ik heb hem gekocht via PinOut's eigen website, Amazon was volgens mij alleen voor USA.
Ging via PayPal.
Vorige week heb ik een voor Rene gekocht en die was gisteren binnen.
Hou wel rekening mee dat je € 5 invoer Btw moet betalen en € 17,50 behandelingskosten.
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6479


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Pinout

Berichtdoor Highlander » vr mei 05 2017 9:08 pm

Afbeelding
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6479


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Pinout

Berichtdoor signxpress » vr mei 05 2017 11:37 pm

Ook een hoop leuke info op indiegogo
Ziet er interessant uit moet ik zeggen, het puntje fragiel is bij mij ook wel een dingetje waar ik mijn vraagtekens bij hebt.
Nikon D850 // Nikon D5300
Sigma 35mm 1:1.4 DG Art // Sigma 150mm 1:2.8 APO Macro DG hsm
Sigma 150-600mm f/5.0-6.3 DG OS HSM Sports // Sigma 14mm 1:1.8 DG Art
Sigma 100-400mm 1:5-6.3 DG

Flickr
signxpress

Forumlid
Berichten: 550


Locatie: Geldermalsen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Pinout

Berichtdoor gvdnberg » za mei 06 2017 7:56 am

Daarom kijk ik liever naar een di-GPS Pro van Dawntech.
Dat is een soortgelijk knopje dat wel op de 10 punts aansluiting geschroefd wordt.
http://di-gps.com/shop/di-GPS-Professio ... duct_id=64
Bovendien wordt de 10 punts aansluiting door gelinkt, zodat je er bijvoorbeeld een afstandbediening aan kunt sluiten.
Laatst gewijzigd door gvdnberg op za mei 06 2017 11:13 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Pinout

Berichtdoor Ingmar » za mei 06 2017 10:11 am

@Gert,
Inderdaad dat zit steviger...echter aan de andere kant als je kijkt naar de prijs ervan en de functionaliteit die het biedt dan komt die pinout in mijn mening gunstiger uit de bus. Het zit steviger met vergrendeling, maar als pinout er gemakkelijk uit kan schieten zonder dat hij (aansluiting op body)mechanisch te veel belast wordt, dan heeft dat ook weer zijn voordeel...om het maar eens op zijn Cruijfs te zeggen elk nadeel heb ze voordeel.
Doorlinken is niet mi ook niet meer nodig omdat je immers ook de remote control mogelijkheden via smartphone hebt en de draadontspanner niet meer nodig is.
@Chris,
Weet niet of er een oogje ergens aan zit waar je zo dun touwtje van een oude lanyard aan kan bevestigen, maar daar zat ik aan te denken. Eventueel een lusje maken en dat fixeren met drupeltje superlijm . zie foto. Moet er vast nog wel ergens een hebben waar zo'n clickertje tussenzit wat je dan aan oog van body kunt bevestigen. Overigens las ik ook dat de smartphone een alarm kan geven als de link verbroken is doordat hij eraf schiet.
Welke versie heb jij genomen, ik zit zelf te denken aan de pro-versie.
Grtz,
Ingmar
Afbeelding
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
Gebruikersavatar
Ingmar

Clublid
Berichten: 535


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Pinout

Berichtdoor JvdKooij » za mei 06 2017 11:08 am

ik vind het er goed uit zien maar voor mijn camera's (D610 en D7200) wel op een ontzettend onhandige plaats. Dat ga ik dan zeker verliezen en ook merken bij het fotograferen, dus ik zoek wel even verder.
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Pinout

Berichtdoor signxpress » za mei 06 2017 9:29 pm

@JvdKooij, voor de D610 en de D7200 heb je de type B nodig net als voor mijn D5300.
Deze zit inderdaad op een onhandige plaats, dit is ook voor mij een rede om te twijfelen om te kopen.
Voor de GPS hoef ik het niet te doen, die zit al in mijn camera, vreet wel flink stroom, maar toch.
Dan is het zo dat ik een nieuwe body wilt kopen, ik wacht op de opvolger van de D810.
Deze zal waarschijnlijk geen GPS hebben denk ik, dit is iets wat ik wel soms graag wil gebruiken.
Vermoedelijk zal deze zo'n ronde 10 pin aansluiting hebben aan de voorzijde, hiervoor zal dan type A nodig zijn en deze zit gunstiger geplaatst dan de B variant.
Ik denk dat ik dus maar nog even afwacht ;-)
Maar een interessant verhaal is het wel in ieder geval.
Nikon D850 // Nikon D5300
Sigma 35mm 1:1.4 DG Art // Sigma 150mm 1:2.8 APO Macro DG hsm
Sigma 150-600mm f/5.0-6.3 DG OS HSM Sports // Sigma 14mm 1:1.8 DG Art
Sigma 100-400mm 1:5-6.3 DG

Flickr
signxpress

Forumlid
Berichten: 550


Locatie: Geldermalsen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Pinout

Berichtdoor Ingmar » vr mei 12 2017 10:22 am

Heb er inmiddels ook een besteld en kreeg vanochtend de mail dat hij op Schiphol is aangekomen, ben benieuw of ik ook invoer Btw en behandelingskosten moet betalen...het zou voor mij de eerste keer zijn....
Grtz,
Ingmar
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
Gebruikersavatar
Ingmar

Clublid
Berichten: 535


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Pinout

Berichtdoor Highlander » di mei 16 2017 2:45 pm

En heb je er al even mee gespeeld Ingmar ??
Zelf heb ik ondertussen wat problemen met de gps tagging, maar weet nog niet of dat aan de telefoon of aan de Pinout ligt.
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6479


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Pinout

Berichtdoor Ingmar » di mei 16 2017 4:01 pm

Chris,
Afgelopen vrijdag binnen gekregen en zondag gelijk gebruikt tijdens een foto-wandelingetje. De app was even wennen maar het draait goed en elke foto is voor zien van gps data in de exif informatie. Gebruik zelf Iphone 5s ( Ios 10.3.1) en de pinout icm D700....waar die overigens best stevig aan vast plugt, Voor de zekerheid nog met een dun draadje aan het camera oog. Was een keer de connectie kwijt, maar dit was weer snel gevonden. Heb nog niet uitgevonden hoe het alarm werkt bij connectie verlies...ga er toch de pdf eens op naslaan:-)...denk na net te hebben gekeken dat de privacy instellingen nog niet goed staan, heb de app inmiddels op altijd toegang tot locatie gegeven.
Ook ben ik erachter gekomen dat de focus knop op de app niet werkt, wsl omdat ik back-button dmv af-on only focus....?
Grtz,
Ingmar

PS. Overigens aan tante-pos niets hoeven te betalen stond keurig dat het een sample was twv USD 29,99
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
Gebruikersavatar
Ingmar

Clublid
Berichten: 535


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Pinout

Berichtdoor signxpress » di mei 16 2017 5:22 pm

Leuk die oplossing van $29,99 om de belasting te omzeilen, maar daar gaan ze natuurlijk op een gegeven moment ook wat aan doen.
Maar goed, het voordeel heb je nu te pakken ;-)
Ik wacht nog even, ik neem aan dat de nieuwe body dezelfde aansluiting krijgt als de D810, maar je weet nooit.
In ieder geval veel schik en plezier met je nieuwe aanwinst.
Nikon D850 // Nikon D5300
Sigma 35mm 1:1.4 DG Art // Sigma 150mm 1:2.8 APO Macro DG hsm
Sigma 150-600mm f/5.0-6.3 DG OS HSM Sports // Sigma 14mm 1:1.8 DG Art
Sigma 100-400mm 1:5-6.3 DG

Flickr
signxpress

Forumlid
Berichten: 550


Locatie: Geldermalsen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Niet aan Nikon gerelateerde foto apparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten