Live view wireless remote

Discussie over foto-apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd

Onderwerp:

Live view wireless remote

Berichtdoor Christy » do mei 25 2017 12:57 pm

Hallo :) ,

Voor het eenvoudiger maken van zelfportretten, ben ik opzoek naar een afstandsbediening met live view. Of een andere manier van het op afstand besturen van de camera waarbij ik ook het beeld kan zien. Ik heb een D3100 en ik kan er maar weinig voor vinden.
Ik had de Aputure Gigtube II bestelt, en kreeg een of ander gebruikt en beschadigd ding dat niet werkte. (Er zat zelfs nog een formulier van retourneren uit 2015 in de verpakking erbij.) Dusja, gelijk gebeld en teruggestuurd. Ze hebben er geen meer op voorraad.

Ik zag ook dat er een mogelijkheid was om je smartphone aan de camera te verbinden, maar die optie was niet wireless.

Misschien hebben jullie nog tips voor hoe ik dit zou kunnen aanpakken?

Groetjes Christy
Christy

Forumlid
Berichten: 12


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Live view wireless remote

Berichtdoor Nikkormaat » do mei 25 2017 1:04 pm

Wil je liveview alleen kijken en dan uitsluitend draadloos afdrukken, dan kan dat met de Nikon ML-L3 afstandbediening. Met een Smartphone kan het met de app Nikon Mobile Utility. Die werkt met Wifi, maar alleen als jouw camera daarover beschikt.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2778


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Live view wireless remote

Berichtdoor Hasselbox » do mei 25 2017 1:10 pm

Lees dit eens door.
viewtopic.php?f=52&t=53638&hilit=qdslr

Gr Hasseldoos
Gebruikersavatar
Hasselbox

Forumlid
Berichten: 888


Locatie: Furenthela
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Live view wireless remote

Berichtdoor Christy » do mei 25 2017 1:12 pm

Mijn camera heeft geen wifi, maar ik zie dat daar wel adapters voor zijn. Misschien dat ik inderdaad die combinatie kan proberen ja. Bedankt voor de tip!

Hasseldoos, ik ga het eens lezen! Dankjewel
Christy

Forumlid
Berichten: 12


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Live view wireless remote

Berichtdoor Christy » do mei 25 2017 2:41 pm

De Nikon ML-L3 afstandsbediening werkt niet met de D3100 blijkbaar. En de wifi adapters werken ook niet met de D3100.

Het topic ben ik nog even aan het doorlezen.
Christy

Forumlid
Berichten: 12


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Live view wireless remote

Berichtdoor Nikkormaat » do mei 25 2017 3:36 pm

Vreemd zelfs een oude D50 doet het er wel mee. Voor gebruik van de ML-L3, moet je het gebruik van de afstandbediening in de camera activeren. Dat doe je in het "foto-opnamemenu / afstandbediening" Als je toch gaat lezen, pak dan ook de handleiding, Dat is veel makkelijker en je komt onderweg nog veel meer belangrijke zaken tegen.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2778


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Live view wireless remote

Berichtdoor Christy » do mei 25 2017 4:11 pm

De handleiding heb ik inderdaad erbij ja. Maar ik heb bij de ML-L3 gekeken in het rijtje met de types waar hij geschikt voor is, daar staat de hele serie in, behalve de D3100. Hetzelfde voor de adapters.

Er zijn wel wireless remotes van andere merken die beweren dat ze werken op de D3100. Maar dan heb ik nog steeds geen live view helaas.

Ik heb het topic bekeken Hasseldoos, ik vind het een beetje tricky omdat ik niet zeker weer of het op de D3100 dan ook werkt. Omdat ik bijna het gevoel krijg dat er niets op werkt. Als ik iets meer zekerheid had, dan had ik het zeker geprobeerd.
Christy

Forumlid
Berichten: 12


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Live view wireless remote

Berichtdoor Nikkormaat » do mei 25 2017 5:35 pm

Ik zag in de handleiding op de website van Nikon " De D3100 is uitgerust met een accessoire-aansluiting voor MC-DC2 afstandsbedieningskabels". Voor het maken van een Burst in Liveview gebruik ik een simpele Hähnel Capture. De ontvanger prik je in de zijkant van de body en de zender kun je op flinke afstand bedienen. Je kunt er ook een externe flitser mee bedienen, maar die geeft dan helaas geen feedback aan de camera. De meeste zekerheid krijg je natuurlijk als je de werking bij een goed gesorteerde fotozaak gaat uitproberen.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2778


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Live view wireless remote

Berichtdoor Christy » do mei 25 2017 5:44 pm

Die was ik ook al tegengekomen ja, maar dan zit ik nog steeds zonder live view. Anders heb ik maar pech gehad voor nu.
Ik wil binnenkort toch voor een tweede camera gaan denk ik, kijken of ik tweedehands een kan vinden die iets beter is dan de D3100.
Christy

Forumlid
Berichten: 12


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Live view wireless remote

Berichtdoor emiel » za mei 27 2017 9:21 am

ik heb nog een ongebruikte CamFi liggen, die heeft in ieder geval liveview. weet niet of ie op een d3100 past.

groeten,
emiel
Gebruikersavatar
emiel

Forumlid
Berichten: 901


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Live view wireless remote

Berichtdoor Christy » za mei 27 2017 7:31 pm

Ik ben er bang voor, de D3100 is best lastig qua dingen vinden die erop werken heb ik gemerkt.

Ik heb voor nu de Hähnel Captur besteld en spaar ondertussen door voor een andere camera, omdat ik steeds tegen beperkingen aan blijf lopen.
Christy

Forumlid
Berichten: 12


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Live view wireless remote

Berichtdoor stefan75 » ma jun 19 2017 2:11 pm

Kijk eens hier naar:
https://witharsenal.com

Naast een afstandsbediening bied dit nog heel veel meer :-)
En oja, heb even gekeken en de D3100 is "Fully Supported".
Nikon D4S / D3S / D700 met MB-D10 battery grip * Nikkor AF-S 70-200 f2.8 VRII * Nikkor AF-S 24-70 f2.8 * Nikkor AF-S 50mm f1.4 * 3x SB900
Gebruikersavatar
stefan75

Clublid
Berichten: 67


Locatie: Helmond
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Niet aan Nikon gerelateerde foto apparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten