Welke printer hebben jullie?

Discussie over foto-apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd

Onderwerp:

Re: Welke printer hebben jullie?

Berichtdoor Remco H » ma mei 06 2019 5:59 pm

Ik heb een HP Deskjet 990cxi uit 2002. Niet echt een fotoprinter, al is het niet onmogelijk om er foto's mee te printen. Ik heb het wel eens gedaan met fotopapier. Ik vond het erg leuk om het eens uit te proberen.

Ongetwijfeld zal mijn printer niet te vergelijken zijn met de fotoprinters van tegenwoordig. Ik heb me er eens in verdiept. Ik weet dat Canon en Epson de echte merken zijn voor een fotoprinter, de maatstaf in beeldkwaliteit. Ik ben me er trouwens nog steeds in aan het verdiepen. Het sterkst gaan mijn gedachten momenteel uit naar de Canon Pixma Pro-100s, en ook wel de Canon Pixma Pro-10s. Het belangrijkste verschil tussen die twee is de soort inkt (dye of pigment). Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat dat nou praktisch gezien voor mij zou betekenen, of en eventueel waarin dat verschil maakt. De theoretische verschillen weet ik wel.
D750 + veel glas
Remco H

Forumlid
Berichten: 231


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Welke printer hebben jullie?

Berichtdoor hans de wit » ma mei 06 2019 9:09 pm

hoi Remco, ik heb jaren een HP printer gebruikt en ben overgestapt naar een EPSON omdat de inkt daarvan veel goedkoper is dan die van de HP. Bij de EPSON krijg je bij de ET 2650 flesjes met inkt die veel langer mee gaan en een mooi resultaat geven. Ben zeer tevreden met deze printer. Volgens de specificatie van de EPSON kan je 1250 foto's printen en gewone zwart wit ongeveer 5000 pagina's. ik hoop dta je hier wat aan heb.
gr hans
D7200 + JUPIO grip
SIGMA 24/70 f2.8 DG OS HSM Art
SIGMA 70/200 mm sport f 2:8
SIGMA 150/600 mm sport f 5-6.3
SIGMA TC-1401
BENRO statief + CARUBA schommelkop + Manfrotto videokop + Leofoto RANGER LS-223C
SIRUI monopot + YONGNUO flitser
Gebruikersavatar
hans de wit

Forumlid
Berichten: 743


Locatie: Zeist
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Niet aan Nikon gerelateerde foto apparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast