Calibreren

Discussie over foto-apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd

Onderwerp:

Calibreren

Berichtdoor John Jansen » za jan 04 2020 12:39 pm

Beste allemaal,
Sinds mijn mac ge-updated is naar Catalina, (64 bits) werkt mijn Color Munki photo calibratie apparatuur niet meer,
het wordt ook door X-Rite ( leverancier) niet meer ondersteund.
Iemand ervaring met apparatuur welke wél onder Catalina functioneert?
Graag advies,
met vriendelijke groet
John
John Jansen

Forumlid
Berichten: 1275


Locatie: Santa leaudrette
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Calibreren

Berichtdoor gvdnberg » za jan 04 2020 4:31 pm

Hier heb ik hetzelfde probleem met de Spider 3. Software is niet meer bruikbaar onder MAC OS X Catalina.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Calibreren

Berichtdoor w.wind » za jan 04 2020 5:02 pm

Spyder 4 ook niet meer
Met vriendelijke groeten,
Wim van der Wind


Mooi spul van Nikon
Online
Gebruikersavatar
w.wind

Moderator
Berichten: 1676


Locatie: Stolwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Calibreren

Berichtdoor John Jansen » za jan 04 2020 5:06 pm

probeer het eens met dit programma Displaycal3
John Jansen

Forumlid
Berichten: 1275


Locatie: Santa leaudrette
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Calibreren

Berichtdoor Huib » ma jan 06 2020 10:23 am

@ John Jansen bedankt voor de tip!

Vandaag Displaycal3 geïnstalleerd omdat de Spyder 2 niet meer werkte onder Catalina.

Aangenaam verrast door dit programma en de Spyder 2 werkt weer. Neemt wel veel tijd in beslag om de kalibreren (32min) in mijn geval voor de Imac 27 inch.

Wellicht kan dit sneller omdat ik de standaard kalibratie heb gedaan. Ga het nog eens overdoen op een andere instelling.
Huib

Forumlid
Berichten: 226


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Calibreren

Berichtdoor gvdnberg » ma jan 06 2020 1:22 pm

Ook hier is Displaycal3 gedownload. Het was wat klungelen, maar nu draait het met Argyll software en de originelen van Spider 3. Het is mij niet geheel duidelijk wat er nu precies van Displaycal, van Argyll en van Spider wordt gebruikt maar de calibratie loopt inmiddels al 35 minuten. Dus het lijkt te werken!
John bedankt voor de tip!
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Calibreren

Berichtdoor ruudm » ma jan 06 2020 2:43 pm

John,

je statement dat xrRite Colormunki niet meer ondersteund klopt niet helemaal. xRite heeft hun i1Studio software geschikt gemaakt voor het gebruik van de Colormunki op Catalina. Die software is gratis te downloaden vanaf hun site. Zie deze instructies voor installatie: https://xritephoto.com/ph_product_overv ... &catid=157 op de Mac. Als je dat gedaan hebt kun je de Colormunki gewoon gebruiken op Catalina.
Gebruikersavatar
ruudm

Regiocoördinator
Berichten: 30


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Calibreren

Berichtdoor John Jansen » di jan 07 2020 6:49 am

ruudm schreef:John,

je statement dat xrRite Colormunki niet meer ondersteund klopt niet helemaal. xRite heeft hun i1Studio software geschikt gemaakt voor het gebruik van de Colormunki op Catalina. Die software is gratis te downloaden vanaf hun site. Zie deze instructies voor installatie: https://xritephoto.com/ph_product_overv ... &catid=157 op de Mac. Als je dat gedaan hebt kun je de Colormunki gewoon gebruiken op Catalina.

Beste Ruud, was ik inmiddels ook achter alles draait weer "normaal" dank je voor de reactie.
John Jansen

Forumlid
Berichten: 1275


Locatie: Santa leaudrette
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Calibreren

Berichtdoor gvdnberg » di jan 07 2020 8:21 am

Toch wel blij met je bericht over DisplayCAL3, want Datacolor vindt mijn Spider3 te oud voor software aanpassingen aan Catalina.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Calibreren

Berichtdoor DimiTator » za apr 18 2020 9:44 am

Ik heb zelf ook een I3 Studio Display gekocht. Als je de instructies van de fabrikant volgt, dan werkt hij inderdaad niet. Dan maar hulp ingeroepen van 17-jarige gamer, en het werkte.
Tegenwoordig is het soms frustrerend vast te stellen dat je als consument het zelf allemaal maar moet uitzoeken. Je koopt dan iets met een goede reputatie....
DimiTator

Forumlid
Berichten: 36


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Niet aan Nikon gerelateerde foto apparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten