i1 x-rite

Discussie over foto-apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd

Onderwerp:

i1 x-rite

Berichtdoor Piepenholleke » di jun 15 2021 12:36 pm

Beste leden,

Ik ben in het bezit van een i1 display x-rite (monitor) calibrator. In het verleden is een bericht gekomen dat de ondersteuning (updates) van dit type zou worden stilgezet. Ik ben net zolang doorgegaan met updaten als dat ik een melding op het scherm kreeg dat er een nieuwe update beschikbaar was.
Op een geven moment kreeg ik de melding dat de door mij gedownloade software, niet voor mijn type geschikt was. Hierop de calibrator opnieuw geïnstalleerd met de bijgeleverde software.
Vandaag verscheen er weer een melding dat er een update beschikbaar is (???). Heeft iemand van u ervaring met dit type calibrator en kan die mij uitleggen of er nog steeds updates zijn voor de (oude) i1 display x-rite calibrator of dat deze alleen voor de laatste (nieuwe) uitvoeringen zijn.
In het verleden heb ik met een medewerker van x - rite contact gehad maar kan de instelling waarmee ik toen contact heb gehad niet meer vinden. Misschien heeft iemand van jullie een tip?
Met vriendelijke groet,
Huub.
Piepenholleke

Forumlid
Berichten: 1021


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: i1 x-rite

Berichtdoor WillemT » ma aug 23 2021 4:36 pm

Hallo Huub, ik heb Xrite Eye-One als onder op zowel Windows 8.1 als Windows 10 werkend gekregen.

Installeer eerst i1Match_3.6.2_Win7, de software wordt succesvol geïnstalleerd maar de driver voor de sensor niet. Volg daarvoor onderstaande procedure:

1) Install i1Diagnostics from cd with i1Match installation (or download from website)
2) In folder where you installed it C:\Program Files (x86)\X-Rite\i1Diagnostics 4\drivers are drivers for this device, about 8 files
3) Plug in calibration device, open device manager, find it in the list of devices and try to update drivers - it will fail with error message (something with path)
4) Find text file C:\Windows\Inf\ setupapi.dev.log - not the one with capital letters
5) At the end of text file, there will be fresh part about our unsuccessful installation attempt, Eye-one will be mentioned in that block of text
6) Longest line is one we are looking for, something like Driver package 'c:\program files (x86)\x-rite\i1diagnostics 4\drivers\i1_display.inf' exists under 'C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\i1_display.inf_amd64_9b64959d546d84cf\i1_display.inf'.
7) Navigate to C:\windows\System32\DriverStore\FileRepository\ and create folder i1_display.inf_amd64_9b64959d546d84cf (name will be different for you)
8 ) Copy those 8 driver files from X-rite to this new folder
9) Repeat step 3 - installation will be successful now
10) i1 Match should see the device now and its ready for use

Voor Windows 10 lijkt het voldoende om alleen i1Diagnostics te installeren.
WillemT

Forumlid
Berichten: 19


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: i1 x-rite

Berichtdoor Piepenholleke » wo sep 15 2021 9:57 am

Beste WillemT,

Bedankt voor jouw bericht/uitleg. Ga mij er in verdiepen en kijken of het werkt !
Met vriendelijke groet,
Huub.
Piepenholleke

Forumlid
Berichten: 1021


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Niet aan Nikon gerelateerde foto apparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten