Missie GoPro camera onboard autosport.....

Je kan hier foto's plaatsen die zijn gemaakt met apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd

Onderwerp:

Missie GoPro camera onboard autosport.....

Berichtdoor Replay » zo jul 14 2013 8:40 pm

Geslaagd :lol:

Gisteren al een beetje gespeeld met mijn nieuwe GoPro Hero3 bij het NK autocross. Vandaag verder gegaan bij het NK Rallyracing op het Eurocircuit in Valkenswaard en dat ging al veel beter.
Het is natuurlijk een grote gok of je er iets zinnigs bij hebt zitten. Dat weet je pas wanneer je de foto's overlaadt in je computer.
Een manche van 5 ronden levert een stapel foto's op waar je helemaal gek van wordt. Maar uit de vele honderden foto's heb ik er maar een paar nodig.
Soms had ik de instelling staan op intervallen van 2 sec. en soms op 5 sec. Op 12 MP (15mm) is het een beetje fisheye maar op 7MP (20mm) is dat bijna weg.

Je ben geheel afhankelijk van omstandigheden zoals, hoe staat de zon? of vuil op de camera wanneer de aan de buitenkant gemonteerd zit.
Bij dat laatste ging ik helemaal de mist in tijdens een macnhe. De baan was net gesproeid en ik had dus al na één bocht een modderig ding aan de auto hangen :roll:
Gevolg: ruim 800 foto's die zo de prullenbak in konden, behuizing afspoelen en weer monteren. Tijdens de volgende manche ging het veel beter.

Uit de vele foto's heb ik er hier drie staan. Ik heb er wel iets moeten afsnijden. Het formaat is bijna vierkant en bij de laatste twee is er vuil op de behuizing gekomen. Maar ach, mijn twee klanten waren er heel blij mee. :)

1. GoPro Hero3 - 1/120sec. - f2.8 - 15mm - origineel 12 MP
Afbeelding

2. GoPro Hero3 - 1/800sec. f2.8 - 20mm - origineel 7 MP
Afbeelding

3. GoPro Hero3 - 1/700sec. f2.8 - 20mm - origineel 7MP
Afbeelding

Groeten Roel.
Gebruikersavatar
Replay

Forumlid
Berichten: 980


Locatie: Best
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Missie GoPro camera onboard autosport.....

Berichtdoor MarcoD750 » zo jul 14 2013 9:36 pm

Netjes hoor en fraaie platen, de 1e is mooi strak.

En die modder ontkom je niet aan :wink2: eind augustus ook maar eens proberen...
met vriendelijke groet, Marco

Z6 | Z 24-120 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |
Gebruikersavatar
MarcoD750

Ontwerp & Ontwikkeling
Berichten: 2233


Locatie: Abcoude
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Missie GoPro camera onboard autosport.....

Berichtdoor Vincent » ma jul 15 2013 10:40 am

Leuk speelgoed.

Denk dat dergelijke foto's een mooie toevoeging kunnen zijn aan jouw normaal al geweldige series maar mijn voorkeur gaat toch wel uit naar 'zelf' gemaakte fotos. Voelt toch een klein beetje als vals spelen dit :wink2:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4522


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Missie GoPro camera onboard autosport.....

Berichtdoor Replay » ma jul 15 2013 4:49 pm

djunclesam schreef:Leuk speelgoed.

Denk dat dergelijke foto's een mooie toevoeging kunnen zijn aan jouw normaal al geweldige series maar mijn voorkeur gaat toch wel uit naar 'zelf' gemaakte fotos. Voelt toch een klein beetje als vals spelen dit :wink2:

Klopt, maar de klanten kunnen het enorm waarderen wanneer een foto uit dit perspectief is gemaakt en als fotograaf breng je nét dat beetje extra om je te onderscheiden van de rest.
Vals spelen? Tsja, je hebt natuurlijk geen enkele controle hierover en bent overgeleverd aan de situaties die zich voordoen. Dan is het maar afwachten of er iets bruikbaars tussen zit. Het gaat om die ene foto :wink:
Bij video/film is dit misschien wat meer ingeburgerd. Denk maar aan de vele onboardbeelden tijdens een race,die met dezelfde camera's worden gemaakt. Dit is ook om de race nog boeiender te maken voor de kijker. Ook zij zijn aan de situatie overgeleverd en weten achteraf pas of het nut heeft gehad. Het principe is hetzelfde.

Het is een probeersel en mooie aanvulling.

Groeten Roel.
Gebruikersavatar
Replay

Forumlid
Berichten: 980


Locatie: Best
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Missie GoPro camera onboard autosport.....

Berichtdoor weimaraner » ma jul 15 2013 5:43 pm

Ik vind het een mooie toevoeging op het soort platen dat je normaal laat zien. Niet op zich zelf staand (daar vind ik je "normale" platen veel te mooi voor) maar puur als toevoeging. Nummer 1 spreekt me meer aan dan de rest - er zit op een of andere manier meer actie in.
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2295


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Missie GoPro camera onboard autosport.....

Berichtdoor bjornc » ma jul 15 2013 8:08 pm

Pak je hier nu stills uit de video?
Gebruikersavatar
bjornc

Forumlid
Berichten: 1481


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Missie GoPro camera onboard autosport.....

Berichtdoor Replay » ma jul 15 2013 9:05 pm

bjornc schreef:Pak je hier nu stills uit de video?

Nee, dit zijn foto's op 12MP en op 7MP. Staat er volgens mij toch duidelijk :wink:
Ik heb niet zo heel veel met video. Dus ik ga hem alleen gebruiken om actiefoto's vanaf de auto te maken.

Groeten Roel.
Gebruikersavatar
Replay

Forumlid
Berichten: 980


Locatie: Best
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Missie GoPro camera onboard autosport.....

Berichtdoor Vincent » ma jul 15 2013 10:53 pm

Replay schreef:Het is een probeersel en mooie aanvulling.


Dat is ook wel een beetje wat ik bedoelde. En uiteindelijk is de klant koning en is een tevreden klant het belangrijkste. En ik probeerde mijn woorden voorzichtig te kiezen voor er een hele discussie los barst over of dit nog fotografie is. De grens tussen het om de zoveel seconden automatisch een plaat schieten gedurende een hele race en full HD filmen en dan achteraf het beste frame eruit kiezen is natuurlijk niet zo heel groot meer...

Aan de nadere kant zou ik er waarschijnlijk niets van zeggen als je een D4 in de auto had gemonteerd en via een trigger 'blind' afgedrukt had. Misschien moet ik ook gewoon nog wennen aan het idee.

Maar los daarvan blijven het toffe platen en een mooi stukje techniek en zie ik zeker de meerwaarde van deze platen in jouw normale series!
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4522


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Foto's gemaakt met niet-Nikon camera”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten