Amersfoort (NL) Anne Frank graffiti

Je kan hier foto's plaatsen die zijn gemaakt met apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd

Onderwerp:

Amersfoort (NL) Anne Frank graffiti

Berichtdoor Frederix » vr jun 19 2009 7:57 pm

Naar aanleiding van een artikel in het AD (katern "Dichtbij") van enige tijd geleden heb ik het terrein vlak achter de geluidswal langs de A28 opgezocht. Daar zou een graffiti zijn gezet van Anne Frank.

Via landgoed Nimmerdor was de betreffende geluidswal snel te vinden. Het was een wereldje op zich. Ik ben er niemand tegengekomen, maar wat maakt die snelweg een ongelofelijke herrie.

De Anne Frank graffiti is gezet door "Repelsteeltje" Tussen al de rommel die je hier als graffiti aantreft is dit op zijn zachtst gezegd verrassend. Frappant is dat aan de overkant van de A28 het kamp Amersfoort ligt. Toeval?

Ik vind de later toegevoegde tekst gewoon indrukwekkend . . . .

Afbeelding
Foto 1
In eerste instantie trof ik een bonte verzameling van wilde bloemen tegen




Afbeelding
Foto 2
Na een flinke wandeling langs de achterzijde van geluidswal heb ik de betreffende graffiti gevonden




Afbeelding
Foto 3
Het overbekende portret van Anne Frank




Afbeelding
Foto 4
Naderhand heeft de writer nog 2 strofen uit het dagboek toegevoegd.


Deze foto's zijn uiteraard met mijn onvolprezen Rolleicord Vb, type 2 gemaakt op Fuji NPC 160 (7 jaar over tijd). De negatieven zijn gescand met mijn Epson V500.
Frederix



Onderwerp:

Re: Amersfoort (NL) Anne Frank graffiti

Berichtdoor wim » vr jun 19 2009 8:04 pm

Zeer indrukwekkende graffiti. Dat is het zeker. Kleuren zijn ook mooi. Had je moeite met een overzicht? Welk objectief had je bij je?
Ik vind 3 het mooiste standpunt, 4 de mooiste weergave. Heb je er nog meer gemaakt?
Gebruikersavatar
wim

Forumlid
Berichten: 654


Locatie: ermelo
Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: Amersfoort (NL) Anne Frank graffiti

Berichtdoor emdeklerk » vr jun 19 2009 9:33 pm

Werkelijk heel mooie foto's. Vanaf de eerste. Wat een prachtige beeldvoordracht in de onscherpte.
De meeste grafitti is bagger, en diegenen die figuratief werken doen dat vaak volgens een bepaald maniertje.
Om de foto van Anne Frank zo op een muur te zetten is knap.

Lijkt me trouwens een mooi apparaat, een Rolleicord met verwisselbare objectieven...

E.M. de Klerk

Later toegevoegd: het bedrijf dat de bekendste foto van Anne Frank maakte, bestaat nog steeds:

http://www.schoolfotografiekannegieter.nl/info.html
Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk

Onderwerp:

Re: Amersfoort (NL) Anne Frank graffiti

Berichtdoor Jolanda » vr jun 19 2009 9:40 pm

Zoals mijn illustere voorganger E.M. de Klerk het heeft verwoord, voel ik het ook.

Introductie, hoofdonderwerp en afsluiting. Hele mooie serie Fred!
click voor mijn foto's op flickr.
Gebruikersavatar
Jolanda

Clublid
Berichten: 5355


Locatie: Roosendaal NB
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Amersfoort (NL) Anne Frank graffiti

Berichtdoor Werner » vr jun 19 2009 9:49 pm

Mooi Fred....kan niet anders zeggen.
Gebruikersavatar
Werner

Forumlid
Berichten: 1755


Locatie: tilburg
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Amersfoort (NL) Anne Frank graffiti

Berichtdoor Skippy » vr jun 19 2009 9:56 pm

Heel bijzonder Fred, wat heb jij toch een goed oog voor het buitengewoon gewone!
Fraaie foto's waarvan ik foto 1 door de mooie onscherpte het mooiste vind.
Online
Skippy

Moderator
Berichten: 11688


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Amersfoort (NL) Anne Frank graffiti

Berichtdoor Frederix » vr jun 19 2009 10:06 pm

Bedankt voor jullie positieve reacties.

wim schreef:Zeer indrukwekkende graffiti. Dat is het zeker. Kleuren zijn ook mooi. Had je moeite met een overzicht? Welk objectief had je bij je?
Ik vind 3 het mooiste standpunt, 4 de mooiste weergave. Heb je er nog meer gemaakt?


Hoe bedoel je had je moeite met een overzicht? Foto 2 is voor mij een mooi overzicht. Ik heb de graffiti op de voorgrond gezet en door het portaal van de rijstrooksignalering/richtigsborden over de A28 zo in beeld te brengen geef ik de geluidswal de plaats die hij heeft, pal langs de snelweg. Foto 3 geeft het portret mooi weer, op foto 4 staan de 2 strofen uit het dagboek goed in beeld.

Ik had een Xenar 1:3,5/75 mm objectief van Schneider Kreuznach op mijn Rolleicord Vb. Deze heb ik er altijd op, ik heb geen ander objectief voor mijn Rolleicord Vb. Dit heeft er alles mee te maken met het feit dat het objectief van een Rolleicord niet verwisselbaar is . . . . . :mryellow:
Een 75 mm objectief i.c.m. een sensor van 60x60 mm is een standaard objectief. :twisted:

emdeklerk schreef:========== snip ==============
Lijkt me trouwens een mooi apparaat, een Rolleicord met verwisselbare objectieven...

========== snip ==============

Als je er eentje weet te vinden houd ik mij uiterst warm -zeg maar gerust gloeiend heet- aanbevolen . . . . :lol:

Skippy schreef:Heel bijzonder Fred, wat heb jij toch een goed oog voor het buitengewoon gewone!
Fraaie foto's waarvan ik foto 1 door de mooie onscherpte het mooiste vind.


Toch vind ik dat je de 4 foto's als serie moet zien, de omgeving, de totale geluidswal in zijn omgeving, het portret en zeker de 2 strofen uit haar dagboek. Het moet wel gezegd worden dat de onscherpte van de Rolleicord erg mooi is. De combinatie van het 75 mm objectief met het 6x6 negatiefformaat maakt spelen met scherp/onscherp erg boeiend.
Frederix



Onderwerp:

Re: Amersfoort (NL) Anne Frank graffiti

Berichtdoor a90 » vr jun 19 2009 10:24 pm

Wat een bijzondere foto's van een prachtige grafitti. Normaal heb ik het er niet zo op maar dit is gewoon kunst met de spuitbus !

Erg fijne platen met de Rolleicord weer.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Gebruikersavatar
a90

Clublid
Berichten: 4882


Locatie: Nieuw Vennep
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Amersfoort (NL) Anne Frank graffiti

Berichtdoor Gert Wagelaar » vr jun 19 2009 10:25 pm

zie ook:

http://www.ad.nl/amersfoort/3301033/Rep ... _eren.html

En natuurlijk stemmen voor behouden van de graffiti.
Gert Wagelaar



Onderwerp:

Re: Amersfoort (NL) Anne Frank graffiti

Berichtdoor Frederix » vr jun 19 2009 11:05 pm

Gert Wagelaar schreef:zie ook:

http://www.ad.nl/amersfoort/3301033/Rep ... _eren.html

En natuurlijk stemmen voor behouden van de graffiti.

Hoi Gert,

Bedankt voor het toevoegen van de link. Uiteraard heb ik gestemd voor het behoud van deze schitterende piece.
Frederix




Terug naar “Foto's gemaakt met niet-Nikon camera”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten