Amersfoort (NL), Roel en z'n Puch Maxi

Je kan hier foto's plaatsen die zijn gemaakt met apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd

Onderwerp:

Amersfoort (NL), Roel en z'n Puch Maxi

Berichtdoor Frederix » za jul 11 2009 7:30 pm

Onze jongste zoon Roel heeft onder andere als hobby het knutselen aan fietsen en brommers. Hier is hij aan het sleutelen aan zijn Puch Maxi. De opname is gemaakt met mijn Rolleicord Vb, type 2 op Fuji Superia 100 rolfilm (3½ jaar over datum) . De opname is ingeflitst met een losse lampjes flitser (PF1B lampjes) Ik heb een oude yogurtbeker als omnibounce gebruikt.

Zie hier het resultaat:
Afbeelding
Foto 1



Afbeelding
Foto 2
Frederix



Onderwerp:

Re: Amersfoort (NL), Roel en z'n Puch Maxi

Berichtdoor Maud » za jul 11 2009 7:49 pm

heel mooi, super licht!
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief
Gebruikersavatar
Maud

Forumlid
Berichten: 3549


Locatie: Zoetermeer
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Amersfoort (NL), Roel en z'n Puch Maxi

Berichtdoor Weef » za jul 11 2009 7:56 pm

Inderdaad zeer mooi belicht!
Weef



Onderwerp:

Re: Amersfoort (NL), Roel en z'n Puch Maxi

Berichtdoor Skippy » za jul 11 2009 10:51 pm

Prima resultaat Fred, leuk het verhaal én de goede werking van die yoghurtbeker :)
Skippy

Moderator
Berichten: 11679


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Amersfoort (NL), Roel en z'n Puch Maxi

Berichtdoor Harrie Gerrits » zo jul 12 2009 1:38 am

Frederix schreef:De opname is ingeflitst met een losse lampjes flitser (PF1B lampjes).


Goedemorgen Fred,

Ik heb nog 2 doosjes met elk 5 stuks PF1 "lampjes" - merk Philips Photoflux* - als deze passen / werken in jouw flitser dan wil ik ze zonder probleem voor je meenemen de eerst volgende keer dat wij elkaar treffen.

Ik hoor / lees het wel.

Groeten,

Harrie
Harrie Gerrits



Onderwerp:

Re: Amersfoort (NL), Roel en z'n Puch Maxi

Berichtdoor Marco » zo jul 12 2009 2:40 am

Hier nog zo'n soort flitser Fred, ik zal hem eens opzoeken, wie weet komt ie je van pas.

Ik heb veel respect voor je zoon, de Puch Maxi is ook de jongste niet meer........ ooit nog op gereden in 1985.
Niet te hard, want boven 65 km/uur begint het frame toch wel te zwabberen. :mrgreen:

groet,
Marco
Marco



Onderwerp:

Re: Amersfoort (NL), Roel en z'n Puch Maxi

Berichtdoor V70ORD5 » zo jul 12 2009 11:23 am

Kan aan mijn scherm liggen hoor, maar ik vind dat er een beetje een rode gloed over het geflitste gedeelte ligt....
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....
Gebruikersavatar
V70ORD5

Forumlid
Berichten: 651


Locatie: Leeuwarden
Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: Amersfoort (NL), Roel en z'n Puch Maxi

Berichtdoor a90 » zo jul 12 2009 11:56 am

Fijne plaatjes Fred, maar waarom haalt je zoon de cylinderkop van de bromfiets eraf ? Hij is hem toch niet aan het vijlen geweest ? en die carburateur die ik daar zie, die is ook zo maar een 14 of 16mm, gecombineerd met een expansie pijpje en je rijdt zo 65 :twisted:
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Gebruikersavatar
a90

Clublid
Berichten: 4882


Locatie: Nieuw Vennep
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Amersfoort (NL), Roel en z'n Puch Maxi

Berichtdoor Frederix » zo jul 12 2009 12:57 pm

Mensen bedankt voor de reacties tot zo ver!


Skippy schreef:Prima resultaat Fred, leuk het verhaal én de goede werking van die yoghurtbeker :)

Om iedereen, die zich nu afvraagt wat in hemelsnaam een "yoghurtbekeromnibounce" is, te laten zien waar we het over hebben, hieronder een tweetal foto's:


AfbeeldingYoghurtbekeromnibounce op de lampjesflitser


AfbeeldingYoghurtbekeromnibounce op de lampjesflitser

Deze foto's mogen hier worden geplaatst, ze zijn niet met mijn onvolprezen Rolleicord Vb gemaakt, maar met de Nikon Coolpix P5100 van ons bedrijf. Er is in ons huis helaas geen betere digitale camera beschikbaar

Harrie Gerrits schreef:
Frederix schreef:De opname is ingeflitst met een losse lampjes flitser (PF1B lampjes).

====== snip =========================
Ik heb nog 2 doosjes met elk 5 stuks PF1 "lampjes" - merk Philips Photoflux* - als deze passen / werken in jouw flitser dan wil ik ze zonder probleem voor je meenemen de eerst volgende keer dat wij elkaar treffen.

@ Harrie,

Bedankt voor het aanbod, ik zou best willen proberen. Er zijn verschillende soorten lampjes in omloop geweest, de "PF1" en de "PF1B" Het verschil zit hem in de laatste "B", deze staat voor "Blue", de kleur van de lampjes. Deze waren geschikt voor daglichtkleurenfilm.


Marco schreef:Hier nog zo'n soort flitser Fred, ik zal hem eens opzoeken, wie weet komt ie je van pas.

Ik heb veel respect voor je zoon, de Puch Maxi is ook de jongste niet meer........ ooit nog op gereden in 1985.
======= snip ==================

@ Marco

Voor wat betreft de flitser maak je me nieuwsgierig.

Voor wat betreft mijn jongste zoon, hij is jaren geleden zo maar begonnen met het knutselen aan oude Tomossen en Puchs. Enerzijds is het bij ons een voortdurende bende, anderzijds vind ik het best knap dat hij helemaal zelf alles heeft ontdekt. Roel gaat zelfs zover dat hij weleens een oude fiets heeft gerestaureerd. Ik bedenk mij ineens dat er wel eens een genetisch verband zou kunnen bestaan met mijn hang naar Agfa Clicks, Rolleicords en Agfacolor CN17 rolfilms. :mryellow:


V70ORD5 schreef:Kan aan mijn scherm liggen hoor, maar ik vind dat er een beetje een rode gloed over het geflitste gedeelte ligt....

@ V70ORD5,

Ik heb nog eens kritisch gekeken, je zou best wel eens gelijk kunnen hebben. Ik heb mijn foto's wat aangepast. Ze zien er nu inderdaad beter uit. Druk wel even op reload van jouw browser om de nieuwste versie van de foto's te bekijken. Bedankt voor de tip.


a90 schreef:Fijne plaatjes Fred, maar waarom haalt je zoon de cylinderkop van de bromfiets eraf ? Hij is hem toch niet aan het vijlen geweest ? en die carburateur die ik daar zie, die is ook zo maar een 14 of 16mm, gecombineerd met een expansie pijpje en je rijdt zo 65 :twisted:

@ A90,

Ik heb geen verstand van brommers, soms moet je ook niet alles willen weten . . . . :mryellow:
Frederix



Onderwerp:

Re: Amersfoort (NL), Roel en z'n Puch Maxi

Berichtdoor Marco » zo jul 12 2009 2:34 pm

Frederix schreef:Mensen bedankt voor de reacties tot zo ver!

Voor wat betreft de flitser maak je me nieuwsgierig.


Gevonden, een echte Ficky.... :huh: Made in Germany.
+ nog 1 doosje lampjes Wotan Vacublitz XM 1B.

Ik leg ze voor je klaar.

groeten,
Marco
Marco




Terug naar “Foto's gemaakt met niet-Nikon camera”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten