Amersfoort (NL), Frederix en zijn Rolleicord

Je kan hier foto's plaatsen die zijn gemaakt met apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd

Onderwerp:

Amersfoort (NL), Frederix en zijn Rolleicord

Berichtdoor Skippy » za jul 11 2009 11:30 pm

Vanmiddag was ik in de omgeving van Amersfoort wezen fietsen. Op de terugweg even door de altijd leuke binnenstad van Amersfoort.
Tot mijn verrassing kwam ik op de Zuidsingel het mede-forumlid, mede-Amersfoorter en fotovriend Frederix tegen.
Fred had natuurlijk zijn onvolprezen, 40 jaar oude, Rolleicord mee. Ik mijn ahum, onvolprezen Panasonic LX3.
Al snel waren we lekker aan het bijpraten en was het plan geboren om elkaar op de foto te zetten.
Zogezegd zo gedaan en Fred begon zijn Rolleicord op te tuigen met de flitser die ik ooit van de D90's heb gekregen voor mijn Agfa Clack.
De flitser bleek niet aan te sluiten op de Clack waarop ik deze aan een liefhebber, Frederix dus, heb gegeven.
Fred maakt dankbaar gebruik van deze flitser op zijn Rolleicord, met prima resultaten.
Terwijl Fred zijn Rolleicord aan het klaarmaken is trekken wij de aandacht van een jong en fris Vodafone-promotieteam
dat een nieuwe smartphone aan het promoten zijn. Al snel stond de camera van Fred volop in de belangstelling.
Fred mocht weer eens vertellen over zijn bijzondere camera. "Goh, is deze echt 40 jaar oud". Jawel!
Ook het verhaal over het gebruik van overjarige film had de interesse, zeker toen 1 van de meisjes een link met fotografie bleek te hebben.
Afijn, het was een leuke ontmoeting die ik hieronder met enkele kiekjes illustreer.

1. De camera, de hoofdrolspeler in dit verhaal
Afbeelding

2. Goh, wat leuk die oude camera (eigenlijk veel sexier dan zo'n moderne camera ...)
Afbeelding

3. Vol interesse in Fred zijn verhaal
Afbeelding

4. Oh ja, en die overjarige film geeft natuurlijk hele leuke effecten
Afbeelding

5. Tot slot nog even een foto maken van elkaar
Afbeelding
Online
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Amersfoort (NL), Frederix en zijn Rolleicord

Berichtdoor EelcoD7100 » za jul 11 2009 11:46 pm

:lol: Lachen zeg die flitser.... :wink:
Zo zie je maar weer dat ie nu dus op een goed plekje is terecht gekomen.
Wij hebben de link van dit draadje doorgestuurd naar Australië, om de vriendin van ons (die ook niet wist wat ze met deze flitser aan moest) te laten weten dat zelfs hele oude flitsers goed terecht kunnen komen.. :D

Skippy de serie is erg leuk geworden, je geeft een mooie tegenstelling weer.

Groeten Eelco & Monique
http://500px.com/EelcoVandeKamp
Gebruikersavatar
EelcoD7100

Forumlid
Berichten: 5028


Locatie: Dronten
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Amersfoort (NL), Frederix en zijn Rolleicord

Berichtdoor Arabia » zo jul 12 2009 1:00 am

Hallo zeg... wat een toeval!
Leuk verhaal en ik ben heel benieuwd naar de overjarige foto's :-)

Groet'n
Lawrence
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...
Gebruikersavatar
Arabia

Forumlid
Berichten: 1237


Locatie: Lichtenvoorde
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Amersfoort (NL), Frederix en zijn Rolleicord

Berichtdoor Ree » zo jul 12 2009 9:38 am

Leuke serie zo.... en een mooi verhaal.....
Leuk dat zo'n flitser op de goede plek is terecht gekomen waar hij goed dienst doet...

Ik snap nu wat ik verkeerd doe...
Ik heb een 40 jaar oude camera nodig om de aandacht van frisse meiden te krijgen ;-)
Of is Fred toch stiekum de babe magnet......?
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....
Gebruikersavatar
Ree

Forumlid
Berichten: 952


Locatie: Den Helder

Onderwerp:

Re: Amersfoort (NL), Frederix en zijn Rolleicord

Berichtdoor Frederix » zo jul 12 2009 2:39 pm

Hoi Skippy,

Leuke serie geworden. Ik val nu wel door de mand voor wat betreft mijn voorliefde voor mijn onvolprezen Rolleicord Vb van ca 40 jaar oud . . . . . Ik hoor op van de omzwervingen van mijn flitsertje, wat een verhaal zeg.

Als ik mijn negatieven terug heb (zaterdag nog bij de HEMA kunnen inleveren, waarschijnlijk dinsdag klaar) én de foto's zijn gelukt (vrijwel altijd het geval), zet ik ze wel in dit draadje (als Skippy dat niet erg vindt).
Frederix



Onderwerp:

Re: Amersfoort (NL), Frederix en zijn Rolleicord

Berichtdoor Maud » zo jul 12 2009 9:55 pm

Ik kijk er naar uit!
geweldig dit..
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief
Gebruikersavatar
Maud

Forumlid
Berichten: 3549


Locatie: Zoetermeer
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Amersfoort (NL), Frederix en zijn Rolleicord

Berichtdoor Frederix » di jul 14 2009 6:31 pm

Hier zijn de foto's van Skippy en het Vodafone promotie-team. De foto's zijn dus gemaakt met mijn onvolprezen Rolleicord Vb op de nieuwste telg uit de Kodak rolfilmfamilie, de Ektar 100. De foto's zijn met een losse lampjesflitser (met PF1B) in geflitst.

Afbeelding
Foto 1


Afbeelding
Foto 2
Frederix



Onderwerp:

Re: Amersfoort (NL), Frederix en zijn Rolleicord

Berichtdoor Skippy » wo jul 15 2009 11:13 am

Frederix schreef:Hier zijn de foto's van Skippy en het Vodafone promotie-team. De foto's zijn dus gemaakt met mijn onvolprezen Rolleicord Vb op de nieuwste telg uit de Kodak rolfilmfamilie, de Ektar 100. De foto's zijn met een losse lampjesflitser (met PF1B) in geflitst.


Prima resultaat met flits Fred. Wel duidelijk dat de meiden van het promotie-team fotogenieker zijn dan ik :)
Online
Skippy

Moderator
Berichten: 11622


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Amersfoort (NL), Frederix en zijn Rolleicord

Berichtdoor Maud » wo jul 15 2009 11:48 am

Erg leuk!
Die rode gloed past wel een beetje bij jou soort foto's frederix

Skippy, geweldige foto :)
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief
Gebruikersavatar
Maud

Forumlid
Berichten: 3549


Locatie: Zoetermeer
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Foto's gemaakt met niet-Nikon camera”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten