Kamp Vught

Je kan hier foto's plaatsen die zijn gemaakt met apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd

Onderwerp:

Re: Kamp Vught

Berichtdoor Cookie1397 » ma apr 08 2013 10:15 pm

Mooie serie van kamp vught. Wat ik jammer vind maar dat had jij niet in de hand. Dat er wat mij betreft te veel zonlicht naar binnen schijnt. Had van mij somberder gemogen.
Nikon Z en Z glas
Gebruikersavatar
Cookie1397

Clublid
Berichten: 3985


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Kamp Vught

Berichtdoor Genster » di apr 09 2013 6:03 am

Niels schreef:Mooie serie hoor René, heb ik niet eens eerder een serie van kamp Vught van je gezien?


Thanks Niels!
Je hebt gelijk: http://www.genster.nl/2011ev/2011/Vught/NMKV/vught.html
Nu was ik naar het Geniemuseum met iemand die nog nooit in Kamp Vught was geweest (beiden liggen in dezelfde straat). Vandaar :)
Genster

Clublid
Berichten: 3893


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Kamp Vught

Berichtdoor Genster » di apr 09 2013 6:04 am

Ed Schouten schreef:Mooie serie van kamp vught. Wat ik jammer vind maar dat had jij niet in de hand. Dat er wat mij betreft te veel zonlicht naar binnen schijnt. Had van mij somberder gemogen.


Dank je Ed.
Veel licht, maar vooral veel te veel mensen (museum weekend) :D
Genster

Clublid
Berichten: 3893


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Kamp Vught

Berichtdoor Doerak » di apr 09 2013 9:10 pm

Genster schreef:
Ed Schouten schreef:Mooie serie van kamp vught. Wat ik jammer vind maar dat had jij niet in de hand. Dat er wat mij betreft te veel zonlicht naar binnen schijnt. Had van mij somberder gemogen.


Dank je Ed.
Veel licht, maar vooral veel te veel mensen (museum weekend) :D


Leuke reactie ...

Ed geeft feedback aangaande de belichting en jij reageerd aangaande de drukte die niet te zien is op de foto's...

Blijft mijn inziens de belichting staan. Veel te vrolijk voor het onderwerp! En ja deels in jouw macht, het was zonnig. maar deels wel te beinvoeden in de bewerking !
Nou ja, doe er jouw ding mee ....
Doerak

Forumlid
Berichten: 142


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Kamp Vught

Berichtdoor Genster » wo apr 10 2013 8:13 am

Doerak schreef:Leuke reactie ...


Nou, die van jou mag er ook zijn hoor

Doerak schreef:Ed geeft feedback aangaande de belichting...


Volgens mij had Ed over het zonlicht en niet over de belichting

Doerak schreef:En ja deels in jouw macht, het was zonnig. maar deels wel te beinvoeden in de bewerking !


Als ik veel had willen bewerken had ik niet voor analoog gekozen
Genster

Clublid
Berichten: 3893


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Kamp Vught

Berichtdoor Cookie1397 » wo apr 10 2013 10:06 am

Heb het over zonlicht gehad, weet niet of onderbelichten geholoen zou hebben en dat doe je digitaal makkelijker dan analoog omdat je het gelihk kan terugzien. Vind het nog steeds een mooie serie. Alleen en dat is met name in 5 en 6 vind ik dat er voor de sfeer te veel zonlicht is. Bij 5 zeer zeker achteraan naar de muur toe.
Nikon Z en Z glas
Gebruikersavatar
Cookie1397

Clublid
Berichten: 3985


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Kamp Vught

Berichtdoor Genster » wo apr 10 2013 10:54 am

Ed Schouten schreef:Heb het over zonlicht gehad, weet niet of onderbelichten geholoen zou hebben en dat doe je digitaal makkelijker dan analoog omdat je het gelihk kan terugzien. Vind het nog steeds een mooie serie. Alleen en dat is met name in 5 en 6 vind ik dat er voor de sfeer te veel zonlicht is. Bij 5 zeer zeker achteraan naar de muur toe.


Bedankt weer voor je reactie Ed.
De GR1 heeft de mogelijkheid om belichtingscompensatie toe te passen, maar ik heb (ook) geen idee of dat dat zou hebben geholpen.
Genster

Clublid
Berichten: 3893


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Kamp Vught

Berichtdoor Frans Heinsbroek » wo apr 10 2013 4:18 pm

Mooie serie weer Rene. Vond wel de serie van Auschwitz meer indrukwekkend. Hier lijkt het mij of alles zo nagebouwd is om te laten zien. Een gevoel wat ik bij Auschwitz niet had. Dat leek mij vanaf de beelden meer authentiek. Kan natuurlijk ook zijn omdat Auschwitz meer tot de verbeelding spreekt waarbij ik niet wil bagataliseren wat hier heeft plaatsgevonden.
Frans Heinsbroek

Clublid
Berichten: 897


Locatie: Schiedam
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Kamp Vught

Berichtdoor Werner » wo apr 10 2013 5:21 pm

Knappe reeks, nummer twee is er één daar kan ik uren naar kijken. De eenvoud, sfeer, compo...erg mooi.
Gebruikersavatar
Werner

Forumlid
Berichten: 1755


Locatie: tilburg
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Kamp Vught

Berichtdoor Genster » wo apr 10 2013 5:40 pm

Frans Heinsbroek schreef:Mooie serie weer Rene. Vond wel de serie van Auschwitz meer indrukwekkend. Hier lijkt het mij of alles zo nagebouwd is om te laten zien. Een gevoel wat ik bij Auschwitz niet had. Dat leek mij vanaf de beelden meer authentiek. Kan natuurlijk ook zijn omdat Auschwitz meer tot de verbeelding spreekt waarbij ik niet wil bagataliseren wat hier heeft plaatsgevonden.


Dank je Frans. Voor mij voelde het bezoek aan Auschwitz (ook) heel anders dan het bezoek aan Kamp Vught. Neemt uiteraard niet weg dat het in Vught ook verschrikkelijk is geweest.
Genster

Clublid
Berichten: 3893


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Kamp Vught

Berichtdoor Genster » wo apr 10 2013 5:41 pm

Werner schreef:Knappe reeks, nummer twee is er één daar kan ik uren naar kijken. De eenvoud, sfeer, compo...erg mooi.


Thanks Werner
Genster

Clublid
Berichten: 3893


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Kamp Vught

Berichtdoor PanzerFaustNL » do apr 18 2013 1:41 am

Mooie foto's, zo zie je maar weer dat fotografie kunde belangrijker is dan het medium waar het is op vast gelegd.
Nikon Nikkormat + glas, D7100, D300, D3100, F90X, F80, F65

favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
Gebruikersavatar
PanzerFaustNL

Forumlid
Berichten: 1556


Locatie: Ikoyi, Lagos, Nigeria
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Kamp Vught

Berichtdoor Genster » do apr 18 2013 7:02 am

PanzerFaustNL schreef:Mooie foto's, zo zie je maar weer dat fotografie kunde belangrijker is dan het medium waar het is op vast gelegd.


Bedankt
Genster

Clublid
Berichten: 3893


Contacteer:


Terug naar “Foto's gemaakt met niet-Nikon camera”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten