Beauty in bleu

Je kan hier foto's plaatsen die zijn gemaakt met apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd

Onderwerp:

Re: Beauty in bleu

Berichtdoor oud0001 » zo jun 16 2013 9:30 pm

Lijkt me een mooi progje als je bereidt bent om rechtszaken te gaan voeren.
Als je wilt "voorkomen" dat mensen er mee aan de haal gaan werkt dat niet.
Jij bent als eigenaar de enige die het kan terug vinden met een speciale key, Dus het doel gemist.

Dat is meer dweilen met de kraan open. Ik draai liever eerst de kraan dicht.

Met zo'n irritant logo heeft het geen zin meer om een plaat van een ander te jatten. :wink:
Daar is het me om te doen. Dan laten ze de plaat wel zitten en zoeken een andere.
Net als met inbrekers. Jij beveiligd je huis goed en de buren zijn hun spullen kwijt.
Laatst gewijzigd door oud0001 op ma jun 17 2013 9:44 am, 1 keer totaal gewijzigd.
oud0001



Onderwerp:

Re: Beauty in bleu

Berichtdoor Matthieu » ma jun 17 2013 7:09 am

Tuihanti schreef:Klopt. Het zit irritant in de weg. Als je het weg wilt knippen ook en dat is nu net de bedoeling. :wink:
Als iemand daar een betere oplossing voor heeft houd ik me aanbevolen.


Beeldmerk kleiner maken en in de rechter onderhoek plaatsen.
Daar gebeurt relatief weinig.
Waar nu het logo staat zie ik handen (ze is ergens mee bezig) en een toonbank (?)
Dat is juist de enige plaats waar je juist NIET het logo moest plaatsen
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart


www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Gebruikersavatar
Matthieu

Forumlid
Berichten: 2034


Locatie: Heerhugowaard
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Beauty in bleu

Berichtdoor DannySan » ma jun 17 2013 9:26 am

Dit is zo'n discussie die nooit een conclusief antwoord kán opleveren... ook ik gebruik een beeldmerk maar ga echt niet bij het exporteren van een reeks per beeld bekijken of dat beeldmerk links c.q. rechts zou 'moeten'. En je kunt het wel búiten het fotobeeld zetten in een kader oid maar ja; dan knippen ze het kader inclusief beeldmerk ook weg natuurlijk...
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Gebruikersavatar
DannySan

Clublid
Berichten: 3840


Locatie: Groningen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Beauty in bleu

Berichtdoor oud0001 » ma jun 17 2013 9:30 am

Dat bedoelde ik Danny.
oud0001



Onderwerp:

Re: Beauty in bleu

Berichtdoor Peter » ma jun 17 2013 9:36 am

DannySan schreef:Dit is zo'n discussie die nooit een conclusief antwoord kán opleveren... ook ik gebruik een beeldmerk maar ga echt niet bij het exporteren van een reeks per beeld bekijken of dat beeldmerk links c.q. rechts zou 'moeten'. En je kunt het wel búiten het fotobeeld zetten in een kader oid maar ja; dan knippen ze het kader inclusief beeldmerk ook weg natuurlijk...



Wellicht is het dan een optie om in algemene zin hier maar eens een discussie over te starten
Dan kan de fotopresentatie van Tuihantie buiten deze discussie blijven.
Ik heb me er trouwens ook zelf schuldig aan gemaakt :wink:

Dus wie de handschoen op wil pakken ? gaat uw gang
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7767


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Beauty in bleu

Berichtdoor Matthieu » ma jun 17 2013 9:51 am

DannySan schreef:Dit is zo'n discussie die nooit een conclusief antwoord kán opleveren... ook ik gebruik een beeldmerk maar ga echt niet bij het exporteren van een reeks per beeld bekijken of dat beeldmerk links c.q. rechts zou 'moeten'. En je kunt het wel búiten het fotobeeld zetten in een kader oid maar ja; dan knippen ze het kader inclusief beeldmerk ook weg natuurlijk...


Ik zou de plaats van het logo aanpassen aan de foto.
op de manier om rucksichtloss je logo op een vaste plaats zetten zie
je wat er gebeurt.....het kan je foto behoorlijk verpesten.
Jammer
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart


www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Gebruikersavatar
Matthieu

Forumlid
Berichten: 2034


Locatie: Heerhugowaard
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Beauty in bleu

Berichtdoor oud0001 » ma jun 17 2013 9:56 am

Klopt, en jatten heeft dan ook geen zin meer, dan is wel het doel gehaald. :wink:
oud0001



Onderwerp:

Re: Beauty in bleu

Berichtdoor Skippy » ma jun 17 2013 10:08 am

Matthieu schreef:
DannySan schreef:Dit is zo'n discussie die nooit een conclusief antwoord kán opleveren... ook ik gebruik een beeldmerk maar ga echt niet bij het exporteren van een reeks per beeld bekijken of dat beeldmerk links c.q. rechts zou 'moeten'. En je kunt het wel búiten het fotobeeld zetten in een kader oid maar ja; dan knippen ze het kader inclusief beeldmerk ook weg natuurlijk...


Ik zou de plaats van het logo aanpassen aan de foto.
op de manier om rucksichtloss je logo op een vaste plaats zetten zie
je wat er gebeurt.....het kan je foto behoorlijk verpesten.
Jammer

Eens met Matthieu. Ik plaats ook een beeldmerk, op een positie en zelfs keuze in wit of zwart afhankelijk van de foto. Het is even wat meer werk maar dat heb ik er voor over. Overigens heb ik niet de illusie dat ik daarmee alle diefstal voorkom. Op het internet deel je foto's in de meest letterlijke betekenis.
Skippy

Moderator
Berichten: 11683


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Beauty in bleu

Berichtdoor oud0001 » ma jun 17 2013 10:38 am

Op internet zetten wil niet zeggen voor een ieder te grabbel.
Met het logo dermate groot en storend in beeld laten ze deze hopelijk.
Lukt dat ook niet zal het logo naar het midden moeten verhuizen.

Met dat kleine regeltje zo aan de rand kun je het makkelijk wegknippen.
Dat is jouw keuze. Dan is de gedachte dat je foto's zullen worden gejat ook behoorlijk realistisch.

Jammer dat er enkel commentaar op is en geen andere oplossing wordt aangedragen die een preventieve werking heeft. Tot er een andere oplossing is moet het logo maar irritant in de weg staan.
oud0001



Onderwerp:

Re: Beauty in bleu

Berichtdoor staal571 » ma jun 17 2013 11:01 am

Ik vindt ze ook zeer storend die logo's en namen als jullie dan zo bang zijn voor diefstal plaats ze dan niet of , plaats de foto dan in een resolutie zodat niemand er wat aan heeft.

Wie gaat er nu foto's stelen met een resolutie van 72 dpi daar kun je professioneel toch ook niks mee.

Als optie zou er een apart rubriek gemaakt kunnen worden waar de foto's met logos geplaatst worden zodat iemand die zich daaraan stoort er niet naar hoef te kijken.

Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
Gebruikersavatar
staal571

Forumlid
Berichten: 753


Locatie: Overijssel
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Beauty in bleu

Berichtdoor oud0001 » ma jun 17 2013 11:03 am

Je hoeft niet te kijken. Klik er aan voorbij. :wink:

Lage resolutie? Ben je mal dan zijn ze niet scherp genoeg, te weinig detaill en zo kun je er nog een paar bedenken. :mryellow:

Commentaar is er altijd, constructieve oplossingen helaas veel minder.
oud0001



Onderwerp:

Re: Beauty in bleu

Berichtdoor emdeklerk » ma jun 17 2013 11:08 am

Dus de NCN zou willen dat mensen zonder te kijken items overslaan?
Omdat er mogelijkerwijs iets zou kunnen staan wat men niet mooi vindt?
Het komt mij voor dat je eerst moet kijken alvorens te weten of je iets te pruimen vindt.
Dus die eeuwige dooddoener van "dan kijk je maar niet" slaat nergens op.
Beetje respect voor de mensen die de moeite nemen te kijken (en te lezen - "bleu")...
Doek anders dit hele gebeuren maar op, je wordt toch niet geacht te kijken en te lezen.
Gebruikersavatar
emdeklerk

Forumlid
Berichten: 5075


Locatie: Rijswijk

Onderwerp:

Re: Beauty in bleu

Berichtdoor Skippy » ma jun 17 2013 11:13 am

Tuihanti schreef:Op internet zetten wil niet zeggen voor een ieder te grabbel.

Mee eens echter ik meen dat het in de praktijk anders uitpakt. Software, e-books, muziek, video's, foto's alles wordt gratis van het web geplukt. Ik vermeld het copyright op de foto en in de Exif uitsluitend om bij illegaal gebruik sterker te staan.

Tuihanti schreef:Jammer dat er enkel commentaar op is en geen andere oplossing wordt aangedragen die een preventieve werking heeft. Tot er een andere oplossing is moet het logo maar irritant in de weg staan.

Helaas is er niet altijd een eenduidige oplossing ...
Skippy

Moderator
Berichten: 11683


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Beauty in bleu

Berichtdoor Peter » ma jun 17 2013 11:20 am

Kenmerk van een forum is nu eenmaal de optie om commentaar te leveren, daarvoor hebben we de knop genaamd 'plaats reactie'

Het plaatsen van een foto op dit forum levert soms reacties op, positief, negatief of neutraal.
Wil je reacties vermijden dan is er maar één optie, namelijk niets plaatsen

Mij viel in eerste plaats je logo op, in de 2e plaats ging mijn aandacht naar het totale beeld.
Ik zou het anders gedaan hebben. Jij niet, jouw keuze en dat hebben we eveneens te respecteren.

Neemt niet weg dat een ieder de vrijheid op dit forum moet hebben om zijn/haar visie weer te kunnen geven.
Met het argument 'dan kijk je maar niet' wordt elke mogelijkheid tot een inhoudelijke discussie (mij) in ieder geval botweg ontnomen.
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7767


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Beauty in bleu

Berichtdoor oud0001 » ma jun 17 2013 11:31 am

emdeklerk schreef:1. Dus de NCN zou willen dat mensen zonder te kijken items overslaan?
Omdat er mogelijkerwijs iets zou kunnen staan wat men niet mooi vindt?
2. Het komt mij voor dat je eerst moet kijken alvorens te weten of je iets te pruimen vindt.
3. Dus die eeuwige dooddoener van "dan kijk je maar niet" slaat nergens op.
4. Beetje respect voor de mensen die de moeite nemen te kijken (en te lezen - "bleu")...
Doek anders dit hele gebeuren maar op, je wordt toch niet geacht te kijken en te lezen.


Even iets recht zetten.

1. De NCN wil helemaal niets. Hoe bedenk je het. Ik schrijf op persoonlijke titel zolang het geen activiteit betreft.
Je legt hier NCN zakn in de mond die zij niet heeft gezegd. Dat vind ik een beetje kort door de bocht en niet correct.

2. Je moet idd eerst kijken en dan kun je wegklikken. Geen probleem. Doe ik ook wel als ik iets niet te pruimen vindt.
Dat is ook maar mijn "mening".

3. Net zoals de eeuwige dooddoener dan plaats je maar niets. Daar reageerde ik op.

4. Respect gaat 2 kanten op. Respecteer dan dat ik en anderen er wel een logo in zetten.

Practice what you preach.
oud0001




Terug naar “Foto's gemaakt met niet-Nikon camera”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten