Museum De Fundatie Zwolle

Je kan hier foto's plaatsen die zijn gemaakt met apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd

Onderwerp:

Re: Museum De Fundatie Zwolle

Berichtdoor Skippy » zo aug 11 2013 12:22 pm

henkm schreef:Fraaie serie. Geeft een mooie impressie van dit museum. Binnenkort heb ik vakantie, dus dan ga ik mijn museumjaarkaart maar weer eens gebruiken.

Zou ik zeker doen Henk, de moeite waard.
Skippy

Moderator
Berichten: 11709


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Museum De Fundatie Zwolle

Berichtdoor Skippy » zo aug 11 2013 12:23 pm

weimaraner schreef:Topserie, heel mooie - er is goed te zien dat je veel zorg hebt besteed aan de composities.

Dank!
Skippy

Moderator
Berichten: 11709


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Museum De Fundatie Zwolle

Berichtdoor Skippy » zo aug 11 2013 12:24 pm

Riemke schreef:Wat een fijne serie Luc! Dat je met zorg je composities hebt gekozen is overduidelijk. Chapeau!

Dank voor je aandacht en compliment, Riemke.
Skippy

Moderator
Berichten: 11709


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Museum De Fundatie Zwolle

Berichtdoor Skippy » zo aug 11 2013 12:29 pm

jantom schreef:Heel mooie serie.. die composities toch, geweldig...

Echter, de laatste foto vind ik niet passend in deze prachtige serie. Die had veel beter gekund.

Dank Jan, fijne waardering. Tja, die laatste foto is feitelijk de minst spontane van de serie. Ik zag het echtpaar aan komen lopen en heb toen rap deze foto gemaakt. In vergelijking met de andere foto's dus minder aandacht besteed aan de compositie dat heb je goed opgemerkt. Qua timing en registratie voor mij geslaagd en daarom opgenomen in de serie.
Skippy

Moderator
Berichten: 11709


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Museum De Fundatie Zwolle

Berichtdoor jantom » zo aug 11 2013 12:47 pm

@Skippy

Ik voelde het al aan... we hebben niet altijd de regie in handen (eigenlijk nooit.... :( )...
Ik kan me dit soort situaties wel indenken.

Ik heb zelf "in mijn fotografie" vooral last van auto's die vóór een mooi gebouw geparkeerd zijn. Dan is het kiezen of delen. Meestal maak ik dan niet eens een foto maar zonde is dat wel. Berouw komt na de zonde (de zonde van het niet-doen)...

Groeten, Jan
Gebruikersavatar
jantom

Clublid
Berichten: 1812


Locatie: IJmuiden
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Museum De Fundatie Zwolle

Berichtdoor Skippy » ma aug 12 2013 9:38 am

Frankie schreef:Prachtige reportage weer, vette reclame om vaker naar musea te gaan. Draait die koepel op het dak ? Ben ook wel benieuwd, als je het komende jaar maar met één Fuji zou mogen werken, welke zou dat dan zijn ?

Hallo Frank, je hebt nog een paar antwoorden tegoed ...

De ellipsvormige opbouw draait niet, is een vaste constructie. Als ik tussen de X20 en de X100 zou moeten kiezen zou het zonder twijfel de X100 zijn, vanwege het voor mij prima bruikbare 35mm brandpunt i.c.m. de t.o.v. de X20 superieure hoge iso prestaties. Van de bovenstaande serie zijn alleen de twee foto's van het gebouw met de X20 gemaakt, de rest met de X100. Wel vaker gemeld hier dat ik de X100 een heerlijke camera vind; licht, klein, stil en natuurlijk de electronische zoeker waardoor je zonder de camera van je oog weg te halen het beeld kan bepalen, de belichting controleren, afdrukken en de opname terug ziet in de zoeker. Dat werkt heel prettig en stelt je in staat onopvallend en snel te fotograferen.
Skippy

Moderator
Berichten: 11709


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: ellipsvormige opbouw

Berichtdoor Flandria » ma aug 12 2013 12:42 pm

gijs sandberg schreef:Beste Luc,
Leuke foto's.

Groeten, Gijs



"Leuke foto's", sorry hoor Gijs.
Mij bekruipt een misplaatste "waardering" die tegen beter weten in wringt met wat je zelf had willen maken of hebt gemaakt.
Politiek correcter kan ik het niet brengen.
Waar vind ik eens wat foto's van jou?

Luc, een goed voorbereide en met zorg gemaakte reportage die we hier maar zelden zien.
Prachtig. Ook laat het maar weer eens duidelijk zien waar Nikon het laat liggen met betrekking tot het gereedschap
voor oa dit soort fotografie.
Laatst gewijzigd door Flandria op ma aug 12 2013 2:02 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Flandria



Onderwerp:

Re: Museum De Fundatie Zwolle

Berichtdoor Wiljo » ma aug 12 2013 1:57 pm

Mooie serie Luc, je weet de kracht van de "kleine" Fuji's perfect te benutten. Samen met een vakkundig oog een superserie!
Gebruikersavatar
Wiljo

Forumlid
Berichten: 936


Locatie: APELDOORN
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Museum De Fundatie Zwolle

Berichtdoor Skippy » ma aug 12 2013 9:14 pm

Wiljo schreef:Mooie serie Luc, je weet de kracht van de "kleine" Fuji's perfect te benutten. Samen met een vakkundig oog een superserie!

Dank Wiljo!
Skippy

Moderator
Berichten: 11709


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: ellipsvormige opbouw

Berichtdoor Skippy » ma aug 12 2013 9:20 pm

Flandria schreef:
gijs sandberg schreef:Beste Luc,
Leuke foto's.

Groeten, Gijs



"Leuke foto's", sorry hoor Gijs.
Mij bekruipt een misplaatste "waardering" die tegen beter weten in wringt met wat je zelf had willen maken of hebt gemaakt.
Politiek correcter kan ik het niet brengen.
Waar vind ik eens wat foto's van jou?

Luc, een goed voorbereide en met zorg gemaakte reportage die we hier maar zelden zien.
Prachtig. Ook laat het maar weer eens duidelijk zien waar Nikon het laat liggen met betrekking tot het gereedschap
voor oa dit soort fotografie.

Tja, Gijs "has left the building". Waarschijnlijk een geweldige reportage aan het fotograferen. We zullen het resutaat wel zien hier, of niet.

Dank Michael. Fijn te lezen van jou en anderen dat er forumleden zijn die dit soort werk kunnen waarderen en ook zien dat dit soort foto's niet aan komen waaien.
Skippy

Moderator
Berichten: 11709


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Museum De Fundatie Zwolle

Berichtdoor Frankie » ma aug 12 2013 11:26 pm

Dank voor je toelichting ! (de verleiding is telkens weer groot als ik naar jouw foto's kijk .... :? )
Gebruikersavatar
Frankie

Clublid
Berichten: 3318


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Museum De Fundatie Zwolle

Berichtdoor Robert » di aug 13 2013 12:07 am

Even een kleine aanvulling op de keuze van een eventuele Fuji camera:
- de X100 is inmiddels opgevolgd door de X100s, zelfde camera met een betere sensor van 16 mp. Als je voor een 2e hands X100 gaat let dan op het serienummer. De eerste uitgebrachte toestellen te herkennen aan het serienummer beginnend met 11 hadden last van vastlopende diafragma bladen. De toestellen beginnend met serienummer 21 hebben dat probleem niet. De x100 heeft een vast brandpuntsafstand.
- de X-pro1 heeft dezelfde kenmerken als de X100s maar heeft verwisselbare objectieven.
groeten Robert
Gebruikersavatar
Robert

Clublid
Berichten: 2639


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Museum De Fundatie Zwolle

Berichtdoor jan » di aug 13 2013 12:16 am

Prachtige serie heb je weer geplaatst.
Ik bekijk altijd graag je foto's. Probeer er vooral van te leren kijken en hoop ooit nog eens in je buurt te komen wat niveau betreft van compositie en bewerking, Vooral je bewerking heeft een bepaalde "zachtheid" waardoor de opname een eigen herkenbare touch heeft. Zeg maar jouw "handtekening".
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4319


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Museum De Fundatie Zwolle

Berichtdoor Sharkey » wo aug 14 2013 7:30 pm

Super serie Luc!
No.6 inderdaad héél mooi moment maar...."Jammer" dat "vrouw met hoed" net niet tussen de twee foto's doorloopt!
No.15 eerlijk dit contrast in onderwerpen!! 65+ vs. 18+ ;)
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
Gebruikersavatar
Sharkey

Forumlid
Berichten: 1558


Locatie: Gorcum
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Museum De Fundatie Zwolle

Berichtdoor Skippy » wo aug 14 2013 10:32 pm

jan schreef:Prachtige serie heb je weer geplaatst.
Ik bekijk altijd graag je foto's. Probeer er vooral van te leren kijken en hoop ooit nog eens in je buurt te komen wat niveau betreft van compositie en bewerking, Vooral je bewerking heeft een bepaalde "zachtheid" waardoor de opname een eigen herkenbare touch heeft. Zeg maar jouw "handtekening".

Dank Jan, mooi compliment ben ik blij mee.
Skippy

Moderator
Berichten: 11709


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Foto's gemaakt met niet-Nikon camera”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten