Productfotografie [verzamel]

Een aparte sectie waarin alle verzameldraadjes dienen te staan waarin foto's gepresenteerd worden.

Onderwerp:

Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor San » vr jan 22 2010 6:38 pm

Ik vond niet veel productfoto's op het forum, daarom voorzichtig gepeild of ik een dergelijk draadje kon opstarten.....
Dus bij deze, laat hier al je reclamewerk, stilleven, culinaire uitspattingen of productfotografie zien.
Hoeft niet per se in een lichttentje ... Boterzachte bokeh of juist alle fronten scherp is allemaal welkom...

Ik hoop dat er voldoende animo is. Ik zal de spits afbijten ;)

Afbeelding

Afbeelding
San



Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor Cees » vr jan 22 2010 7:16 pm

Hmm, krijg trek.... 8)
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor Schoonderbeek » vr jan 22 2010 7:55 pm

Dit is één van mijn eerste foto's met de D60. Ik was aan het testen op voorwerpen en op eten. Deze heb ik bewaard, vond hem niet zo heel slecht.
Ook is hij helemaal niet berwerkt, dat kon ik toen nog niet. :D

Afbeelding
Nikon D90 18-105mm, 70-300mm, Sigma 105mm macro, Nikkor AF-S 50mm 1.8 en wat geluk
Gebruikersavatar
Schoonderbeek

Forumlid
Berichten: 909


Locatie: Nijkerk ( GLD )

Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor San » vr jan 22 2010 8:17 pm

Ziet er fris en smakelijk uit. Mooie bokeh rondjes op de achtergrond ...
San



Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor patrick91 » zo jan 24 2010 9:27 pm

Ik zie weer de mooie dingen die ik wel vaker zie van Sandra, complimenten weer!
Ik maakte eerder een foto van chocopinda's (liggen nu bij de aldi in de schappen) en over een paar weken is een gedeelte van onderstaande terug te zien in de schappen, overigens gemaakt met de tamron 28-75..

Afbeelding
patrick91



Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor patrick91 » zo jan 24 2010 9:39 pm

En ik heb ook nog deze, ik ben niet helemaal tevreden over de centrale plek van de tulp maar de kleuren vind ik zelf erg mooi. Eerste keer dat ik zoiets heb gemaakt..
Afbeelding
patrick91



Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor MarileenK » ma jan 25 2010 7:39 pm

Vind het leuk om af en toe mijn mijn lichttentje te pielen.
Bij deze ééntje van mij:

Afbeelding

@ San: moet zeggen dat ik al jouw creaties die ik op het forum voorbij heb zien komen erg mooi en origineel vind!
MarileenK

Forumlid
Berichten: 886


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor prol » ma jan 25 2010 9:11 pm

Een geweldig idee!
even een plaatje zoeken....

gr Peter
Nikon D4, Nikon 14-24 2.8, Nikon 24-70 2.8, AFS, Nikon 70-200 2.8 VRII, VR Micro-Nikkor 105 mm f 2.8 G, Redged TSC 424 Benro B3 Ballhead statief
Elinchrom 250 - 500 BXRi, Elinchrom Deep Octa, Elinchrom rotalux 175 cm, Elinchrom Quadra 2x S-kop
Gebruikersavatar
prol

Forumlid
Berichten: 283


Locatie: Leeuwarden
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor prol » ma jan 25 2010 9:20 pm

Leuk...
ik ga mee!
bij deze
Afbeelding
Nikon D4, Nikon 14-24 2.8, Nikon 24-70 2.8, AFS, Nikon 70-200 2.8 VRII, VR Micro-Nikkor 105 mm f 2.8 G, Redged TSC 424 Benro B3 Ballhead statief
Elinchrom 250 - 500 BXRi, Elinchrom Deep Octa, Elinchrom rotalux 175 cm, Elinchrom Quadra 2x S-kop
Gebruikersavatar
prol

Forumlid
Berichten: 283


Locatie: Leeuwarden
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor prol » ma jan 25 2010 9:24 pm

[/quote]
San schreef:Ik vond niet veel productfoto's op het forum, daarom voorzichtig gepeild of ik een dergelijk draadje kon opstarten.....
Dus bij deze, laat hier al je reclamewerk, stilleven, culinaire uitspattingen of productfotografie zien.
Hoeft niet per se in een lichttentje ... Boterzachte bokeh of juist alle fronten scherp is allemaal welkom...

Ik hoop dat er voldoende animo is. Ik zal de spits afbijten ;)

Afbeelding

Afbeelding


Eindelijk een productfotografie draadje, zal tijd worden
een leuk bezigheid met dit weer!
Nikon D4, Nikon 14-24 2.8, Nikon 24-70 2.8, AFS, Nikon 70-200 2.8 VRII, VR Micro-Nikkor 105 mm f 2.8 G, Redged TSC 424 Benro B3 Ballhead statief
Elinchrom 250 - 500 BXRi, Elinchrom Deep Octa, Elinchrom rotalux 175 cm, Elinchrom Quadra 2x S-kop
Gebruikersavatar
prol

Forumlid
Berichten: 283


Locatie: Leeuwarden
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor prol » ma jan 25 2010 9:26 pm

Afbeelding
TOP!!!
Nikon D4, Nikon 14-24 2.8, Nikon 24-70 2.8, AFS, Nikon 70-200 2.8 VRII, VR Micro-Nikkor 105 mm f 2.8 G, Redged TSC 424 Benro B3 Ballhead statief
Elinchrom 250 - 500 BXRi, Elinchrom Deep Octa, Elinchrom rotalux 175 cm, Elinchrom Quadra 2x S-kop
Gebruikersavatar
prol

Forumlid
Berichten: 283


Locatie: Leeuwarden
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor Franklin » ma jan 25 2010 10:05 pm

Dan even een paar technische producten:

1: Een set tandwielen die net uit een hoonmachine komen (hoonolie nog duidelijk aanwezig)
Afbeelding

2: Een CNC vervaardigd product van Aluminium. Vervaardigd in één opspanning.
Afbeelding
D850; D500; MB-D18; MB-D17; AF-S 14-24/2.8, AF-S 24-70/2.8; AF-S 70-200/2.8; AF-S 200-500/5.6E ED VR; AF-S 105/2.8 Micro; AF-D 50/1.8: AF-D 85/1.8; PC Nikkor 35/2.8; TC-14E III; SB-900; Nikon 1: 1J4; 10-30/3.5-5.6; FT-1
Gebruikersavatar
Franklin

Clublid
Berichten: 1101


Locatie: Alphen aan den rijn
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor San » di jan 26 2010 8:08 am

Mooie foto's zijn er weer gepost.. ben benieuwd wat er nog meer wordt gepost :wink:
San



Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor Jolanda » di jan 26 2010 9:08 am

Leuk draadje San!

Ik ben in mijn archief gedoken. Foto gemaakt met 'geleende' 60 mm (die nog steeds in mijn fototas zit).

Afbeelding

Misschien binnenkort weer eens wat gaan experimenteren.


De pindafoto vind ik erg leuk, alsmede de foto van de punaises. Bij chocoladetaart en donuts had er voor mij iets meer scherp mogen zijn. De appelfoto is weer lekker fris en fruitig en stoort de kleine dof mij niet.
Technische foto 2 vind ik ook weer leuk om te zien. Grappig al die diverse onderwerpen.

Groeten,
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
Gebruikersavatar
Jolanda

Clublid
Berichten: 5355


Locatie: Roosendaal NB
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor Léon Obers » di jan 26 2010 10:37 am

Twee hele ouwetjes dan, want tegenwoordig houd ik me nauwelijks met productfotografie bezig.

Die kleurtjes in die flesjes hebben werkelijk die felle kleuren.
Die zwarte korreltjes in die platte dekseltjes zijn laboratorium "kweekjes".
De dekseltjes met effen kleurtjes zijn voedingsbodems voor de kweekjes.

Met een technische camera van indertijd is het scherptevlak met "tilt" zo'n beetje plat van voor naar achteren gelegd.
Achterin dan waarschijnlijk halverwege door de flesjes heen. De scherptediepte die zich dan in de "hoogte" verspreid doet de rest
om alles scherp te krijgen. Verder de flesjes toch "recht" ondanks dat je er redelijk schuin van bovenop er overheen kijkt.
De enige mogelijkheid om een dergelijke opname met een spiegelreflexcamera te maken is met een langer brandpunt tilt/shift lens.
Niet die van een standaard afgeleverde Nikonlens, want die heeft de tilt/shift beweging niet in dezelfde richting maar "vast" kruislings.
Waarschijnlijk komen de mogelijkheden van een tegenwoordige "Hartblei" 120mm lens het dichtste in de buurt om zo'n foto te kunnen maken met een DSLR.

Afbeelding

De scherpte van dergelijke vlakfilm opnamen is zodanig dat je de belletjes in de vloeistof boven in de flesjes kunt zien,
en tevens van de condensatie van de vloeistof tegen de binnenkant van het glas van het rode laboratorium buisje centraal op de voorgrond.
De scans van close-ups die je hieronder ziet zijn van slechte kwaliteit, omdat het om een oude lage resolutie (1200 dpi) flatbed scanner gaat
waarmee ik indertijd de 4x5 inch dia's heb gescand om het op het web te zetten. (Tegenwoordige scanners zijn veel beter).
Dus prik een beetje door de afgegeven kwaliteit van de scans heen die verder ook nogal wat ruis vertoont.

Werkelijke opnamen zijn een stuk strakker. Het gaat er even om als indicatie wat je "vroeger" als kwaliteit kon krijgen.

Close-ups:

Afbeelding . Afbeelding


Machine die voedingsbodems aanmaakt / uitvult in die platte dekseltjes.
Het scherptevlak is hier met "tilt" van rechts langs de machine naar links achteren gelegd, zodat alles van voor naar achteren scherp is.
De scherptediepte loopt als het ware schuin in de diepte van de machine en door de dekseltjes in de voorgrond.

Afbeelding
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****


Terug naar “Verzameldraadjes fotopresentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten