Productfotografie [verzamel]

Een aparte sectie waarin alle verzameldraadjes dienen te staan waarin foto's gepresenteerd worden.

Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor Deavit » za nov 05 2011 6:57 pm

Deavit



Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor Deavit » do nov 17 2011 9:58 pm

Afbeelding
Deavit



Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor Léon Obers » za nov 19 2011 2:00 pm

San schreef:De eisen zijn niet zo hoog, zolang we maar geen reflecties in de fles hebben. De fles met een smalle streep van een softbox links erop krijgen en het etiket apart gefotografeerd met een egale belichting (zodat we die er naderhand in kunnen shoppen). Ik wilde eigenlijk namelijk ook een lamp achter de fles (lichttafel) zodat de drank helder is, maar dat is een stap voor volgend schooljaar).

Juist met licht van achteren kun je een mooi contrast en vorm krijgen met "sprankeling" in de vloeistof.
Geen reflecties in een fles, is IMO een vreemde benadering. Glas krijgt juist zijn glans en "sprankel" door de reflectie die erin valt.
Een etiket egaal belichten en erin shoppen is fotografisch gezien IMO geen fraaie oplossing. Een fles is rond, in de fles en het lichtverloop in het etiket zou je die ronding IMO daarom ook terug moeten zien. Wel moet je daarin een balans zoeken. Schaduw mag niet zo zwaar zijn dat de tekst op een etiket onduidelijk wordt of gaat wegvallen.

yellowfish schreef:Is de fles met een groothoek of iets daar in de buurt geschoten? probeer met een 100mm of meer.
Ook zou ik het objectief gelijk stellen met de onderkant van de fles. Krijg je een rechte onderkant/basis.
Op die manier is het geen onderdeel van de achtergrond maar echt een losse inzet.

Juist die iets rondere onderkant vind ik juist wel passen bij de complete afbeelding omdat het min of meer vanuit hetzelfde perspectief is genomen als de cocktail links op de "pagina", en de ondergrond. Juist combinaties van foto's met verschillende kijkhoeken / perspectieven die bij elkaar gezet worden geeft zo'n "rammelend" totaalbeeld.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor Johnnie_D5100 » zo nov 20 2011 9:17 am

Gisteren ook even aan het spelen geweest.. :D

Afbeelding

Mvg
Johnnie_D5100



Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor wim hazenhoek » wo nov 23 2011 4:28 pm

Afbeelding
Gebruikersavatar
wim hazenhoek

Forumlid
Berichten: 781


Locatie: appingedam
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor Deavit » di jan 17 2012 7:27 pm

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Deavit op di jan 17 2012 8:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Deavit



Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor Arthur Mol » di jan 17 2012 8:09 pm

Die heb ik al eens vaker voorbij zien komen..
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.

Gebruikersavatar
Arthur Mol

Forumlid
Berichten: 3403


Locatie: R'dam Zuid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor Deavit » ma feb 13 2012 2:47 pm

Afbeelding
Deavit



Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor San » wo feb 15 2012 8:21 am

Lang niet meer geweest hier .. als ik dan naar mijn eerste foto's kijk in dit topic dan denk ik 'ieeww mag ik die weghalen' ;)

Afbeelding

Afbeelding
San



Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor pietje-nukem » wo feb 15 2012 4:50 pm

San schreef:Lang niet meer geweest hier .. als ik dan naar mijn eerste foto's kijk in dit topic dan denk ik 'ieeww mag ik die weghalen' ;)

Nee, juist niet San :wink: , mooi om te vergelijken hoe je gevorderd bent, en dat ben je, en je smaak misschien is veranderd, (heel kleine scherptediepte, nu alles scherp)
Pieter.
Nou, van mij ook de groeten
Gebruikersavatar
pietje-nukem

Forumlid
Berichten: 1721



Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor Rob in Brunssum » wo feb 15 2012 5:05 pm

MarileenK schreef:Vind het leuk om af en toe mijn mijn lichttentje te pielen.
Bij deze ééntje van mij:

Afbeelding

@ San: moet zeggen dat ik al jouw creaties die ik op het forum voorbij heb zien komen erg mooi en origineel vind!


Mooie foto Marileen...spreekt mij wel aan!
Rob in Brunssum



Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor San » wo feb 15 2012 6:54 pm

pietje-nukem schreef:
San schreef:Lang niet meer geweest hier .. als ik dan naar mijn eerste foto's kijk in dit topic dan denk ik 'ieeww mag ik die weghalen' ;)

Nee, juist niet San :wink: , mooi om te vergelijken hoe je gevorderd bent, en dat ben je, en je smaak misschien is veranderd, (heel kleine scherptediepte, nu alles scherp)
Pieter.

Haha... dat gebakje op pagina 1, is volgens mij 1vierkante mm scherp ;)
San



Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor San » wo apr 18 2012 5:07 pm

Hieronder een opdracht voor school. Wat volgens mij wel in dit topic past.
Drie illustratieve reclamefoto’s voor een trendy campagne.
Indicatoren: goede beheersing studiolicht, gevoel voor vormgeving, begrip tekst/beeld integratie, concepten kunnen visualiseren.
Concept: Onder de aandacht brengen van fruit en gezondheid, door fruit af te beelden als statussymbool (iets wat sterk onder jongeren leeft).

Afbeelding

Foto is van mijn blog geplukt, dus de kadertjes moet je maar even voor lief nemen.
Het concept staat uitvoeriger op mijn blog omschreven...

NB. Ik ben me bewust dat dit in de realiteit niet zou kunnen als reclame, aangezien je verwijst naar bestaande producten zoals: Coca Cola, Chanel & Levi’s.
Aangezien het fictief is, was het goedgekeurd :)
San



Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor Léon Obers » wo apr 18 2012 6:03 pm

San schreef:NB. Ik ben me bewust dat dit in de realiteit niet zou kunnen als reclame, aangezien je verwijst naar bestaande producten zoals: Coca Cola, Chanel & Levi’s.
Aangezien het fictief is, was het goedgekeurd :)

Waarom zou dit niet de realiteit kunnen zijn als reclame? Het is maar net welke accounts een reclamebureau heeft, en voor een bepaalde actie iets wordt uitgedacht in samenwerking met die merken.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor San » wo apr 18 2012 8:58 pm

Volgens mij is het hoogst ongebruikelijk.
San




Terug naar “Verzameldraadjes fotopresentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten