Productfotografie [verzamel]

Een aparte sectie waarin alle verzameldraadjes dienen te staan waarin foto's gepresenteerd worden.

Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor San » za jan 30 2010 10:10 am

Mooie composities inderdaad, maar een puntje van kritiek: de reflecties vielen mij ook op .. en van de laatste drie (behalve de knoflookfoto) vind ik de witbalans te gelig en de belichting te zwakjes.
San



Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor ALE » za jan 30 2010 10:30 am

:oohh: :oohh: :oohh: :oohh: Jeezzzzz Mieke, wat heb jij jezelf verbetert zeg. Wow, als je deze foto's vergelijkt met die van een klein jaartje geleden, een verschil van dag en nacht. Chapeau zeg. Heel mooi.


ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Gebruikersavatar
ALE

Clublid
Berichten: 6606


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor KvP » za jan 30 2010 10:37 am

ALE schreef::oohh: :oohh: :oohh: :oohh: Jeezzzzz Mieke, wat heb jij jezelf verbetert zeg. Wow, als je deze foto's vergelijkt met die van een klein jaartje geleden, een verschil van dag en nacht. Chapeau zeg. Heel mooi.


ALE

Viel mij ook al op :shock:
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F
Gebruikersavatar
KvP

Forumlid
Berichten: 2473


Locatie: Asten
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor pietje-nukem » za jan 30 2010 1:11 pm

Noortje (of Mieke), Vind dat je er een paar hele mooie compositie's van gemaakt hebt.
Pieter
Nou, van mij ook de groeten
Gebruikersavatar
pietje-nukem

Forumlid
Berichten: 1721



Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor Grojan » za jan 30 2010 1:49 pm

Mooie platen in dit draadje zeg, Mieke prachtig je hebt goed nagedacht over het rangschikken van de objecten en de belichting, helemaal in de stijl van de stillevens uit de schilderkunst.

San jou platen zouden zeker niet misstaan in een kookmagazine.

Hoewel ik me zelf eigenlijk niet veel met productfotografie bezig houd heb ik deze foto een tijdje terug gemaakt voor het herfstdraadje maar hij past hier ook wel denk ik.


Afbeelding


Groeten Jan
Gebruikersavatar
Grojan

Forumlid
Berichten: 812



Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor Mieke53 » za jan 30 2010 10:08 pm

Luitjes,
Allemaal bedankt voor jullie complimenten :) ik word er verlegen van. Ook diegene die positieve kritiek gaven op de witbalans en reflecties in de foto´s: ben het helemaal met jullie eens, ik heb nog heel wat te leren op het gebied van uitgebalanceerd belichten. Heb inmiddels wel betere verlichtings-spullen maar nu even kijken hoe dat toe te gaan passen. Ik hoop het stilleven gedoe weer eens met nieuwe foto´s op te gaan pakken, want dit commentaar stimuleert wel hoor :wink:
Allemaal fijn weekend.

Mieke
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor Mieke53 » za jan 30 2010 10:10 pm

Jan, ik ben niet echt een bierkenner, maar een forse slok van jouw biertje zou er zondermeer ingaan want nodigt me helemaal uit.
Erg mooi.

Groet,
Mieke
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor San » ma feb 01 2010 7:53 pm

Morgen wordt mijn jongste 9 jaar. Niet alleen speciaal voor hem omdat hij een jaartje ouder wordt,
maar dan is hij ook even (twee weken) net zo oud als zijn tweelingzussen! Tussen hem en zijn tweelingzusjes zit precies 11,5 maand ...

Morgen tracteren dus ..

Afbeelding
San



Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor KvP » ma feb 01 2010 8:17 pm

San schreef:Morgen wordt mijn jongste 9 jaar. Niet alleen speciaal voor hem omdat hij een jaartje ouder wordt,
maar dan is hij ook even (twee weken) net zo oud als zijn tweelingzussen! Tussen hem en zijn tweelingzusjes zit precies 11,5 maand ...

Morgen tracteren dus ..

Vanaf hoelaat kunnen we aanschuiven/
ziet er lekker uit
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F
Gebruikersavatar
KvP

Forumlid
Berichten: 2473


Locatie: Asten
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor pietje-nukem » ma feb 01 2010 8:58 pm

Het bokbier ken ik inderdaad nog uit het herfstdraadje.
(edit:door het hier plaatsen van die foto nog e's het hele herfst topic doorgekeken, bedankt voor het herinneren Grojan)

Over die cupcake's, zit daar nu iets teveel een blauwzweem over :oops:
Vind het wel een mooie kleurencombinatie, ze zullen vast ook lekker smaken (beetje slagroom erover :wink2: )
Gefeliciteerd, hoor
Pieter
Nou, van mij ook de groeten
Gebruikersavatar
pietje-nukem

Forumlid
Berichten: 1721



Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor prol » za feb 06 2010 1:24 am

Afbeelding
weer eentje van mij, deze doet het goed op shutterstock
Nikon D4, Nikon 14-24 2.8, Nikon 24-70 2.8, AFS, Nikon 70-200 2.8 VRII, VR Micro-Nikkor 105 mm f 2.8 G, Redged TSC 424 Benro B3 Ballhead statief
Elinchrom 250 - 500 BXRi, Elinchrom Deep Octa, Elinchrom rotalux 175 cm, Elinchrom Quadra 2x S-kop
Gebruikersavatar
prol

Forumlid
Berichten: 283


Locatie: Leeuwarden
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor prol » za feb 06 2010 1:34 am

Afbeelding
Productfoto: de stoel niet de hond :)
probeersel met lastolite hilite, lease Hond ( van dochter) en stoel
Nikon D4, Nikon 14-24 2.8, Nikon 24-70 2.8, AFS, Nikon 70-200 2.8 VRII, VR Micro-Nikkor 105 mm f 2.8 G, Redged TSC 424 Benro B3 Ballhead statief
Elinchrom 250 - 500 BXRi, Elinchrom Deep Octa, Elinchrom rotalux 175 cm, Elinchrom Quadra 2x S-kop
Gebruikersavatar
prol

Forumlid
Berichten: 283


Locatie: Leeuwarden
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor San » za feb 06 2010 10:59 am

Mooi Prol, bij de potloden twijfelde ik even of de DOF niet te beperkt is, maar vanwege de kleurencontrast, toch wel heel mooi zo! Ik heb ook gemerkt dat de mate van bokeh erg persoonlijk is. Ik zit momenteel in een fase dat ik het erg mooi vind (hoe minder scherp, hoe beter voor mij.. helaas denken stockbureaus daar anders over) ;)

De tweede ook erg mooi. Hoewel ik de toevoeging van een beetje schaduw van de stoel beter had gevonden. Nu lijkt de stoel wat te zweven in zo'n wit vlak. Wat gebruik je als achtergrond, heb je zo'n grote witte rol als achtergrond (of heb je dit achteraf zo bewerkt?). En wat betreft belichting? Ben altijd benieuwd naar de setup van verschillende foto's ...

Ik twijfelde of ik deze zou plaatsen, het zijn niet bepaald 'average' productfoto's...
Bovenste is wat fel wat betreft de bewerking (bewust) .. drieluik is wat rommelig in compositie, maar daardoor vond ik het juist leuk.

Afbeelding

Afbeelding

PS. bedankt nog voor de felicitaties van zoonlief. Cupcakes waren goed ontvangen ; )
San



Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor prol » za feb 06 2010 1:34 pm

De tweede ook erg mooi. Hoewel ik de toevoeging van een beetje schaduw van de stoel beter had gevonden. Nu lijkt de stoel wat te zweven in zo'n wit vlak. Wat gebruik je als achtergrond, heb je zo'n grote witte rol als achtergrond (of heb je dit achteraf zo bewerkt?). En wat betreft belichting? Ben altijd benieuwd naar de setup van verschillende foto's ...


Voor de achtergrond heb ik een Lastolite Hilite (ben ik heel blij mee) gebruikt met een SB900 in de Hilite.
Over de vloer een stuk banner spandoek (materiaal waar ze foto's op printen) lekker stevig en gemakkelijk schoon te maken,
dit geheel uitgelicht met een Elinchrom BX250Ri en paraplu.

gr. peter
Nikon D4, Nikon 14-24 2.8, Nikon 24-70 2.8, AFS, Nikon 70-200 2.8 VRII, VR Micro-Nikkor 105 mm f 2.8 G, Redged TSC 424 Benro B3 Ballhead statief
Elinchrom 250 - 500 BXRi, Elinchrom Deep Octa, Elinchrom rotalux 175 cm, Elinchrom Quadra 2x S-kop
Gebruikersavatar
prol

Forumlid
Berichten: 283


Locatie: Leeuwarden
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Productfotografie [verzamel]

Berichtdoor San » di feb 09 2010 1:31 pm

Ik moest even googlen op Lastolite Hilite, maar dat ziet er ideaal uit om een mooie witte achtergrond te krijgen! Duur wel ;)
San




Terug naar “Verzameldraadjes fotopresentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten