Roofvogelshoot [verzamel]

Een aparte sectie waarin alle verzameldraadjes dienen te staan waarin foto's gepresenteerd worden.

Onderwerp:

Re: Roofvogelshoot

Berichtdoor ALE » vr jun 03 2011 12:03 am

Bedankt allemaal voor de leuke reacties. En euh Joyce, jij doet jezelf te kort !!
Nog twee van Max.

5) Afbeelding

6) Afbeelding

Indien ik morgen vroeg thuis ben van het werk zal ik hier een paar vluchtfoto's plaatsen. En zoals gebruikelijk, C+C altijd welkom.
Groet,



ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Gebruikersavatar
ALE

Clublid
Berichten: 6606


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Roofvogelshoot

Berichtdoor Robert » vr jun 03 2011 12:14 am

Indrukwekkend wat hier aan foto's voorbij komt.
Schitterende vogels om te zien.
Ga dit toch in de gaten houden, wil het ook eens proberen. Lijkt me niet makkelijk.
groeten Robert
Gebruikersavatar
Robert

Clublid
Berichten: 2638


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Roofvogelshoot

Berichtdoor Patrick » vr jun 03 2011 12:17 am

Erpeewee schreef:Indrukwekkend wat hier aan foto's voorbij komt.
Schitterende vogels om te zien.
Ga dit toch in de gaten houden, wil het ook eens proberen. Lijkt me niet makkelijk.

De portretten vallen mee. In vlucht is wat anders. Afhankelijk van het soort vogel varieert het van lastig tot vrijwel onmogelijk.

Inderdaad mooie platen zien langskomen. Wellicht had ik me toch moeten opgeven en niet denken dat ik wel even genoeg roofvogels heb geschoten de afgelopen tijd. :oops:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Roofvogelshoot

Berichtdoor Robert » vr jun 03 2011 12:36 am

Patrick schreef:
De portretten vallen mee. In vlucht is wat anders. Afhankelijk van het soort vogel varieert het van lastig tot vrijwel onmogelijk.

Als ik de portretten net zo strak als die van ALE kan maken dan ga ik er anders over denken.
Voorlopig kan ik nog veel leren.

Inderdaad mooie platen zien langskomen. Wellicht had ik me toch moeten opgeven en niet denken dat ik wel even genoeg roofvogels heb geschoten de afgelopen tijd.

Ik vertrouw er maar op dat je geen jager bent maar je fotohobby bedoeld :mrgreen:
groeten Robert
Gebruikersavatar
Robert

Clublid
Berichten: 2638


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Roofvogelshoot

Berichtdoor Patrick » vr jun 03 2011 12:45 am

Erpeewee schreef:Ik vertrouw er maar op dat je geen jager bent maar je fotohobby bedoeld :mrgreen:

Alsof ik daar nog tijd voor zou hebben naast NCN. :twisted: Ja, ik schiet niet met kogels of hagel.

Ik beweer niet dat je zomaar even een portretje schiet. Je kan een hoop fout doen.

Maar het is veel makkelijk te doen dan een vogel in vlucht. Daarbij moet je toch wel wat geluk hebben wat betreft de vlucht die zo'n beest precies neemt. Hoe het beest kijkt tijdens de vlucht. En dan moet je ook nog je best doen jouw kant van het verhaal goed te doen. Nu is dit alles waarschijnlijk (??) nog enigszins te doen geweest doordat het om een prive-show ging met het duidelijk doel om fotograferen hun ding te laten doen. Maar makkelijk is het in mijn ervaring nooit

Als ik me vergis dan hoor ik het graag. Zoals gezegd; ik ben niet bij deze shoot geweest, maar ben geen onbekende met dit soort fotografie.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Roofvogelshoot

Berichtdoor JBD » vr jun 03 2011 7:32 am

Patrick schreef:[
Alsof ik daar nog tijd voor zou hebben naast NCN. :twisted: Ja, ik schiet niet met kogels of hagel.

Ik beweer niet dat je zomaar even een portretje schiet. Je kan een hoop fout doen.

Maar het is veel makkelijk te doen dan een vogel in vlucht. Daarbij moet je toch wel wat geluk hebben wat betreft de vlucht die zo'n beest precies neemt. Hoe het beest kijkt tijdens de vlucht. En dan moet je ook nog je best doen jouw kant van het verhaal goed te doen. Nu is dit alles waarschijnlijk (??) nog enigszins te doen geweest doordat het om een prive-show ging met het duidelijk doel om fotograferen hun ding te laten doen. Maar makkelijk is het in mijn ervaring nooit

Als ik me vergis dan hoor ik het graag. Zoals gezegd; ik ben niet bij deze shoot geweest, maar ben geen onbekende met dit soort fotografie.


Het was misschien wel een privé show, maar het fotograferen blijft denk ik hetzelfde. Ik heb genoeg kreten gehoord wanneer iets niet lukte :lol: Het maken van de portretfoto's was in dit geval hetzelfde als bij een door de valkeniers georganiseerde fotoshoot. Misschien dat we in het weiland iets meer ruimte hadden, maar ook daar vlogen de vogels hetzelfde. Wat ik wél weet is dat je veel moet oefenen om dit soort foto's goed te kunnen maken. Maar wie weet Patrick; kan het forum nog eens zoiets organiseren? Wanneer je met meerdere deelnemers bent, is het goed te doen.
Gebruikersavatar
JBD

Clublid
Berichten: 1381


Locatie: De Veluwe
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Roofvogelshoot

Berichtdoor ALE » vr jun 03 2011 3:15 pm

Bedankt voor jullie reacties. Robert, vogels die op de grond vastzitten zijn inderdaad iets makkelijker te fotograferen dan in de lucht. Ze zitten op de grond welliswaar niet stil zoals je met een echt portret van een persoon mag verwachten. M.a.w. er komt iets meer bij kijken. Goed belichten en scherp stellen is het halve werk, compositie is meer de uitdaging hier.

Het is rustig vandaag, tussen de middag een 6-tal portretjes bewerkt:.

7)Afbeelding

8) Afbeelding

9) Afbeelding

10) Afbeelding

11) Afbeelding

12) Afbeelding

Vanavond ga ik de "vlucht" foto's bekijken en als er iets tussen zit zal ik ze posten.
Groet,


ALE
Laatst gewijzigd door ALE op vr jun 03 2011 11:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Gebruikersavatar
ALE

Clublid
Berichten: 6606


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Roofvogelshoot

Berichtdoor ALE » vr jun 03 2011 11:47 pm

Onderstaand een serie van de vogels in vlucht:

13) Afbeelding

14) Afbeelding

15) Afbeelding

16) Afbeelding

17) Afbeelding

18) Afbeelding

19) Afbeelding

20) Afbeelding

21) Afbeelding

22) Afbeelding

23) Afbeelding

24) Afbeelding

That's it folks! Op- en/of aanmerkingen worden altijd gewaardeerd.
Cheers,



ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Gebruikersavatar
ALE

Clublid
Berichten: 6606


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Roofvogelshoot

Berichtdoor Ernst Hartwich » vr jun 03 2011 11:58 pm

Prachtig mooie foto's Arthur. Lekker scherp, goed op de momenten gelet en de compositie. De softbox die je gebruikt hebt bij de portretten geeft ook subtiel net iets meer aan de foto's. Top.
Ernst Hartwich



Onderwerp:

Re: Roofvogelshoot

Berichtdoor MARS » vr jun 03 2011 11:59 pm

Complimenten aan de makers! Wat een klasse foto's zitten erbij.

groet,

Marcel
Gebruikersavatar
MARS

Clublid
Berichten: 727


Locatie: Berkel-Enschot
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Roofvogelshoot

Berichtdoor Patrick » za jun 04 2011 12:23 am

Prachtige en knap geschoten set ALE! Met nummer 13 als mijn absolute favoriet. Geweldig!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Roofvogelshoot

Berichtdoor Cees » za jun 04 2011 8:05 am

Schitterend, Arthur!!!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Roofvogelshoot

Berichtdoor Robert » za jun 04 2011 8:33 am

Schitterende serie.
groeten Robert
Gebruikersavatar
Robert

Clublid
Berichten: 2638


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Roofvogelshoot

Berichtdoor hans1956 » za jun 04 2011 8:42 am

Prachtige foto's Thuur!!! Geweldig gedaan. Riempjes weggeshopt, klasse!!!
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr
Gebruikersavatar
hans1956

Regiocoördinator
Berichten: 3487


Locatie: NL
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Roofvogelshoot

Berichtdoor gvdnberg » za jun 04 2011 9:11 am

Arthur, ik vergaap me aan alle moois! Fijn dat de EXIF gegevens erbij staan, want ik wil zoiets graag eens proberen, immers, de Beekse Bergen zijn hier dicht bij en daar is meermalen per dag een roofvogelshow.
(hoewel het bij mij wellicht bij proberen zal blijven, vrees ik).
Dit is in ieder geval schitterend om naar te kijken!

Groeten,

Gert van den Berg
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3132


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Verzameldraadjes fotopresentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten