Compositing [Verzamel]

Een aparte sectie waarin alle verzameldraadjes dienen te staan waarin foto's gepresenteerd worden.

Onderwerp:

Compositing [Verzamel]

Berichtdoor skyfox » wo jun 12 2013 10:40 pm

Omdat ik er nog geen draadje over kon vinden heb ik deze nu zelf gestart. Ik weet niet of er mensen hier op het forum aan compositing doen, maar het lijkt me leuk om het werk van anderen te zien en ook van elkaar te leren.

Voor de mensen die niet weten wat compositing is: compositing is het combineren van diverse visuele elementen tot 1 beeld. Een manier is om een model in de studio te fotograferen en hem of haar dan in een andere achtergrond te verwerken. Het resultaat is doorgaans zo bedoeld dat het niet te zien is dat het oorspronkelijk aparte visuele elementen waren.

Om af te trappen, bijgaand mijn allereerste composit die ik vandaag heb gemaakt (met behulp van m'n nieuwe Wacom tablet :D )

Afbeelding
Gebruikersavatar
skyfox

Forumlid
Berichten: 367


Locatie: Zoetermeer
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Compositing [Verzamel]

Berichtdoor guitargeert » wo jun 12 2013 10:45 pm

Leuk, daar had ik nog nooit van gehoord, mooie foto ook!
Gebruikersavatar
guitargeert

Clublid
Berichten: 423


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Compositing [Verzamel]

Berichtdoor Sharkey » vr jun 14 2013 12:15 am

Voor de Fotovakschool moesten we ook een compositie maken.
Dit was die van mij (hoop alleen dat ik geen "problemen" krijg met hem hier te plaatsen aangezien hij opgebouwd is uit stockfoto's.
Het zijn er echter redelijk wat, dus ik weet de credits niet allemaal meer....... dus het kan zijn dat hij weg moet.....)

Opgebouwd dmv van zo'n 40 bewerkingslagen.....
Afbeelding
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
Gebruikersavatar
Sharkey

Forumlid
Berichten: 1558


Locatie: Gorcum
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Compositing [Verzamel]

Berichtdoor Frank B » vr jun 14 2013 1:01 am

Mooie bewerkingen. Wel een moeilijk discipline, met name om de licht- schaduwen van de diverse foto's goed op elkaar af te stemmen. Zo mis ik de schaduw bij de dame aan haar linkerzijde op de grond en de duif is aan haar linkervleugelzijde te donker. De grond rechts had je ook nog wat donkerder kunnen maken om meer accent op de vrouw te krijgen en diepte overal. Compo vind ik wel erg goed geslaagd.
Gebruikersavatar
Frank B

Forumlid
Berichten: 1556


Locatie: Groningen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Compositing [Verzamel]

Berichtdoor Sharkey » vr jun 14 2013 1:21 am

Frank B schreef:Mooie bewerkingen. Wel een moeilijk discipline, met name om de licht- schaduwen van de diverse foto's goed op elkaar af te stemmen. Zo mis ik de schaduw bij de dame aan haar linkerzijde op de grond en de duif is aan haar linkervleugelzijde te donker. De grond rechts had je ook nog wat donkerder kunnen maken om meer accent op de vrouw te krijgen en diepte overal. Compo vind ik wel erg goed geslaagd.

Van die duif had ik zelf nog niet eens opgelet. Bedankt!!

Als je goed kijkt zie je dat de stenen links een heel klein beetje donkerder zijn. De hoofdschaduw komt van de zon.

Rechts kon niet donkerder, aangezien hier in de ingeleverde compositie nog een spuitbus AXE deo rond vloog (de schaduw zie je hier nog van). Ook stond er nog een tekst in de lucht rechtsboven :roll:
De opdracht was namelijk "maak een compositie voor een reclame of met een "boodschap". "

Inderdaad ik heb heel veel lagen gemaakt met alleen maar een lichtreflectie van al die lichtstraaltjes op de mevrouw, afstemmen van licht, in de tijd die had, was nogal: :shock:

Bedankt voor het goed bekijken !!
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
Gebruikersavatar
Sharkey

Forumlid
Berichten: 1558


Locatie: Gorcum
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Compositing [Verzamel]

Berichtdoor skyfox » ma jun 17 2013 10:03 pm

Mooie foto, Arjan! Hoe heb je dat gedaan met die lichtflitsen om de dame heen? Het enige wat mij nog opvalt, naast het voor mijn gevoel niet kloppen van de schaduw links van de dame, is de verlichting rond haar schoen. Door die verlichting lijkt het alsof er een plakrandje om haar schoenen zit. Qua algemeen gevoel vind ik dit heel erg gaaf!
Gebruikersavatar
skyfox

Forumlid
Berichten: 367


Locatie: Zoetermeer
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Compositing [Verzamel]

Berichtdoor ArjanL » di jun 18 2013 9:08 am

Afbeelding

Vrij naar Salvador Dali (Le Sommeill)
http://www.arjanlaging.nl
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Gebruikersavatar
ArjanL

Forumlid
Berichten: 1526


Locatie: Barendrecht
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Verzameldraadjes fotopresentaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten