Foto's Burgers Zoo 13-04

Sectie om draadjes in te plaatsen voor foto's die gemaakt zijn tijdens NCN uitjes, forum-wandelingen, etc.

Onderwerp:

Re: Foto's Burgers Zoo 13-04

Berichtdoor Ludo » ma apr 14 2014 6:10 pm

@ Peter: foto 8 van de eerste serie en foto 1 van de tweede serie vind ik heel erg mooi, klasse !
Die springen er voor mij echt uit.
Laatst gewijzigd door Ludo op ma apr 14 2014 6:22 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Ludo


Fotografeert met Nikon digitaal en -analoog > Flickr
Gebruikersavatar
Ludo

Socialmedia
Berichten: 1214


Locatie: Tilburg
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's Burgers Zoo 13-04

Berichtdoor ROLANDPHOTO » ma apr 14 2014 6:13 pm

Nou peter de boel goed onder controle,mooie foto,s.
CLUBLID>
Gebruikersavatar
ROLANDPHOTO

Clublid
Berichten: 310


Locatie: gelderland
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Foto's Burgers Zoo 13-04

Berichtdoor Ludo » ma apr 14 2014 6:20 pm

Sandervb schreef:@Ludo, mooie foto's.
Jammer dat er geen exifs bij zitten, ben wel benieuwd waarmee je gefotografeerd hebt.


Voor mezelf hoeven die exif gegevens niet zo, maar wellicht is het voor een ander wel interessant...
(ik rommel maar wat aan, ik vind een foto goed gelukt, of niet.)

Maar ik heb de exifs even voor je opgezocht. :wink:

Foto's zijn gemaakt met een D200, i.c.m. een 55-300 mm DX lens.

Foto 1: sluitertijd 1/200, diafragma f/7.1, brandpuntafstand 300 mm, ISO 800.

Foto 2: sluitertijd 1/350, diafragma f/10, brandpuntafstand 260 mm, ISO 800, belichtingscorrectie + 0,3
Met vriendelijke groet,
Ludo


Fotografeert met Nikon digitaal en -analoog > Flickr
Gebruikersavatar
Ludo

Socialmedia
Berichten: 1214


Locatie: Tilburg
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's Burgers Zoo 13-04

Berichtdoor PvGessel » ma apr 14 2014 6:56 pm

Ludo schreef:@ Peter: foto 8 van de eerste serie en foto 1 van de tweede serie vind ik heel erg mooi, klasse !
Die springen er voor mij echt uit.

Big Big smile dank je Ludo.
M.v.g Peter.

D750 met wat Sigma ART glas.
Gebruikersavatar
PvGessel

Forumlid
Berichten: 773


Locatie: Duiven
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Foto's Burgers Zoo 13-04

Berichtdoor PvGessel » ma apr 14 2014 7:03 pm

robcctje schreef:Er komen zeer mooie en scherpe beelden voorbij.

@ Peter heb je veel aan de nabewerking gedaan?

Gr Rob


@Rob: ongeveer twee uurtjes Rob. :lol:



Gekheid, heb hier en daar wat aan verscherping, contrast, wb, kleur etc.etc. gedaan maar Rob ik ben echt geen expert op het gebied van nabewerking. Volgens mij zitten er zelfs foto's bij waar ik helemaal of nauwelijks iets aan heb hoeven doen. :roll: alles met Light Room 5.3
M.v.g Peter.

D750 met wat Sigma ART glas.
Gebruikersavatar
PvGessel

Forumlid
Berichten: 773


Locatie: Duiven
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Foto's Burgers Zoo 13-04

Berichtdoor Roy Kersbergen » ma apr 14 2014 7:44 pm

Hier vast een paar van mij. Nog maar 35 te gaan :D

Op of aanmerkingen zijn natuurlijk van harte welkom.

2.
Afbeelding
_DSC4800 by Roy Kersbergen, on Flickr

3.
Afbeelding
_DSC4837 by Roy Kersbergen, on Flickr

4.
Afbeelding
_DSC4843 by Roy Kersbergen, on Flickr

5.
Afbeelding
_DSC4848 by Roy Kersbergen, on Flickr

6.
Afbeelding
_DSC4852 by Roy Kersbergen, on Flickr

7.
Afbeelding
_DSC4863 by Roy Kersbergen, on Flickr

8.
Afbeelding
_DSC4896 by Roy Kersbergen, on Flickr

9.
Afbeelding
_DSC4898 by Roy Kersbergen, on Flickr
Gebruikersavatar
Roy Kersbergen

Forumlid
Berichten: 1680


Locatie: Doesburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's Burgers Zoo 13-04

Berichtdoor *Harrie* » ma apr 14 2014 8:24 pm

Nou hier komt mijn bijdrage aan deze dag.

Foto 1
Afbeelding
Brillangoer

Foto 2
Afbeelding
Laponder in de rimba

Foto 3
Afbeelding
Maleisische beer

Foto 4
Afbeelding
Vale Gier (een van de foto's voor smakeloos lol)

Foto 5
Afbeelding
Goudjakhals

Foto 6
Afbeelding
Europese Flamingo

Foto 7
Afbeelding
Actie bij de neushoorns. Vincent werd achterna gezeten door een neushoorn die pas is geïntroduceerd in de groep.

Foto 8
Afbeelding
Aansluitend keerde de gehele groep zich tegen de nieuwkomer.

Foto 9
Afbeelding
Ook een meerkoetje is leuk om te fotograferen in de dierentuin

Foto 10
Afbeelding
Ook ik eindig met een bloemetje.

Ik heb een ontzettend leuke dag gehad en Peter en Pascal, we spreken nog een keer of voor een dagje macro in de dierentuin.

Groetjes Harrie
*Harrie*

Clublid
Berichten: 175


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Foto's Burgers Zoo 13-04

Berichtdoor PvGessel » ma apr 14 2014 11:41 pm

@Roy. Die tijger..! Gaaf man alsof je de struiken opzij doet en plotseling oog in oog staat met deze tijger.
3 en 8 treurende beer. Goed gezien.

@ Harry. De foto's hadden wel wat groter gemogen. Ook bij jouw de Maleisische beer en 7 en 8 springen er voor mij uit. Mooi gedaan. De macro sessie bij burgers zoo laat ik niet aan mij voorbij gaan. Dat spreken we nog wel af.
M.v.g Peter.

D750 met wat Sigma ART glas.
Gebruikersavatar
PvGessel

Forumlid
Berichten: 773


Locatie: Duiven
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Foto's Burgers Zoo 13-04

Berichtdoor Bert vD » ma apr 14 2014 11:59 pm

Hee. Macro. Daar sluit ik me graag bij aan. Mooie foto's!! De mijne volgen nog. Tijd en zo. Wel steeds lastiger met wat er al aan moois staat. Maar zal m'n best doen.


Groet Bert.
Groet Bert
Gebruikersavatar
Bert vD

Nieuwsbrief Redactie
Berichten: 1486


Locatie: Salland Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Foto's Burgers Zoo 13-04

Berichtdoor *Harrie* » di apr 15 2014 8:26 am

PvGessel schreef:@ Harry. De foto's hadden wel wat groter gemogen. Ook bij jouw de Maleisische beer en 7 en 8 springen er voor mij uit. Mooi gedaan. De macro sessie bij burgers zoo laat ik niet aan mij voorbij gaan. Dat spreken we nog wel af.


Hallo Peter

Ik meen gelezen te hebben dat de foto hier op de site niet groter mochten zijn als 1028 of 1024. Ik heb ze dus bij het verkleinen standaard naar 1028 gezet. Kan je me vertellen wat anders een juiste maat is? Kan ik zo de foto's nog aanpassen

Bert vD schreef:Hee. Macro. Daar sluit ik me graag bij aan. Mooie foto's!! De mijne volgen nog. Tijd en zo. Wel steeds lastiger met wat er al aan moois staat. Maar zal m'n best doen.


Hallo Bert

Is prima hoor. We spreken gewoon nog een keer af met een groep en dan dagje macro.

Groetjes Harrie
*Harrie*

Clublid
Berichten: 175


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Foto's Burgers Zoo 13-04

Berichtdoor *Harrie* » di apr 15 2014 8:57 am

Hallo Roy

Roy Kersbergen schreef:Op of aanmerkingen zijn natuurlijk van harte welkom.


Vind ik altijd leuk om te doen zeker als het om mijn tak van de fotografie gaat. Bedenk wel dat het MIJN blik is op je foto. Dat betekent niet dat ik gelijk heb maar het is puur mijn beleving zoals ik tegen je foto's aan kijk. Ik hoop dat je er wat mee kan.

Foto 1
De anolis heb je leuk in beeld gebracht en de kleuren zijn prachtig. Ik heb de indruk dat de foto niet scherp is op het oog. De compositie is verder erg leuk doordat de tak diagonaal door je beeld loopt en je wordt dus hoe dan ook geleid naar het hoofdonderwerp.

Foto 2
Ontzettende mooie foto van de tijger. Prachtig de kop in beeld gebracht en de vierkante uitsnede maakt de foto in mijn ogen sterker. De stukken bamboe die rondom de kop in beeld komen geven de foto wat spanning mee net alsof je stiekem ergens door de bosjes heen de foto hebt gemaakt.

Foto 3
De watervaraan heb je leuk in beeld gebracht en de tong erbij uit de bek is natuurlijk bonus want dat is net wat de meeste mensen graag op de foto willen hebben. Je hebt de foto in portretstand genomen en wat je nu krijgt is dat de hoogte van de nek wel benadrukt wordt omdat het dier zich opricht maar tegelijkertijd is de kijkruimte voor het dier beperkt. Foto waarbij je dus keuzes moet maken wat vind jij belangrijk en mooi.

Foto 4
De laponder zit op een gemetselde rand en ik persoonlijk vind het mooier als een dier zo in beeld wordt gebracht dat de foto natuurlijk oogt. De paal uit het hoofd van de aap had je kunnen voorkomen door weg te shoppen of anders een ander standpunt in te nemen.

Foto 5
Het mannetje van de laponders breng je leuk in beeld. Je hebt hier wederom gekozen voor de portretstand en je hebt nu eigenlijk een hoop loze ruimte boven de aap. Als je de foto had genomen in de normale stand dan had je (net zoals nu) voldoende ruimte voor het dier maar minder ruimte boven het dier. De ruimte boven het dier oogt als verloren maar in de horizontale stand zou je dat niet zeggen. Ik zou toch voor de horizontale stand gaan en door middel van bijsnijden kan je deze foto altijd nog aanpassen.

Foto 6
Ook een foto van de laponder en nu moeder met jong. In principe perfecte foto met een goede compositie. Apen uit het midden geplaatst, kijkruimte vrij en natuurlijke omgeving. De apen zijn wel een beetje klein in verhouding met de foto dus wat croppen zou het hoofdonderwerp wat sterker in beeld kunnen brengen.

Foto 7
Ja een foto van het lierhert. Leuk in beeld gebracht met de kenmerken (de grote oren) van de diersoort in beeld. De foto wat naar vierkant toe gesneden en perfect gedaan. Dit is in mijn ogen een typische foto die mooi uit zou komen in het vierkant of portretstand. Prima van scherpte en perfecte onscherpe achtergrond waardoor je toch diepte in je foto brengt.

Foto 8
De Maleisische beer is een leuk onderwerp want de beer laat zich op allerlei manieren fotograferen. De beer is veelal actief en de houdingen waarin het dier ligt doet altijd leuk aan zoals je laat zien op de foto. De foto is in mijn ogen bewerkt en ik persoonlijk vind de bewerking niet zo mooi of geslaagd omdat ik nu rondom de rotsen op de achtergrond een soort van lijn zie zitten. Die lijn maakt het geheel onnatuurlijk en haalt voor mij een hoop weg qua beleving van je foto.

Foto 9
Bij deze foto van de Maleisische beer zie je dat de achtergrond niet dezelfde kenmerken heeft als de foto hiervoor. De lijnen zijn niet zichtbaar en de foto oogt voor mij meteen strakker en mooier. Je hebt het jezelf niet gemakkelijk gemaakt want we spraken er met zijn allen al over, het dier is donker en de zon scheen op het verblijf. Je moest gaan onderbelichten om de foto goed te krijgen maar het nadeel is dat daardoor de zwarte vlakken, de schaduwpartijen van het dier zelf zoals de keel, borst en dergelijke, vrij snel dichtlopen. Hier valt het best wel mee en heb je netjes gedaan. De compositie is aantrekkelijk en je ziet gewoon dat de beer actief is en bezig is met die boomstam.

Zo heb even voor elke foto wat geschreven zoals ik tegen je foto aan kijk. Nogmaals puur zoals ik je foto's zie.

Groetjes Harrie
*Harrie*

Clublid
Berichten: 175


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Foto's Burgers Zoo 13-04

Berichtdoor *Harrie* » di apr 15 2014 10:24 am

Hallo Peter

PvGessel schreef: Commentaar is welkom, en als ik er iets van op kan steken dan heel graag.


Zoals ik ook al bij Roy aan geef, als mensen er om vragen vind ik het leuk om reacties te geven op foto. Ik geef wel altijd aan dat ik eerlijk MIJN mening geef zoals ik de foto zie. Dat betekent zeker niet dat ik gelijk heb maar het is mijn beleving.

Fotoserie 1
Foto 1
De bende fototoestellen op de tafel. Gewoon een prachtig gezicht en er ligt voor behoorlijk wat geld op die tafel.

Foto 2
Een foto van een dwergkrokodil dit rustig op de "oever" ligt te rusten. De foto is vanaf een prachtig standpunt genomen maar de betonnen rand geeft eigenlijk net een te lage waterstand aan. De foto is niet echt scherp op de krokodil en je kan duidelijk zien dat je een verkeerd scherpstelpunt hebt genomen want de bladeren van de tak meer naar links zijn wel scherp. In mijn ogen had je een perfecte foto voor ogen hier met reflectie en dergelijke maar door een aantal omstandigheden waar jij geen invloed op hebt is dat niet uit de verf gekomen. De compositie van je foto vind ik prachtig. Krokodil op rechts en de kijkruimte helemaal naar links toe.

Foto 3
De foto van Vince het witte neushoorntje of breedlipneushoorn is prachtig. Het is een actiefoto en zulke momenten moet je snel bij zijn en dat waren we. Het is je prachtig gelukt om de neushoorn vast te leggen in die actie. Het opspattende zand, de houding van het dier dit allemaal maar de foto dynamisch. De compositie door het dier rechts in je foto te plaatsen is slim gedaan zeker omdat de neushoorn een bocht maakt en je brengt eigenlijk al de ruimte waar de neushoorn heen gaat lopen en al heen kijkt in beeld. Natuurlijk achtergrond en je zou er voor kunnen kiezen om iets aan de onderkant af te snijden. Dan laat je het kleine zandplateau uit de hoek komen. Dit versterkt iets wat de compositie.

Foto 4
Ja het vervolg van de actie. Ook hier duidelijk het opgeworpen zand in beeld van het hardlopen. Vince die achterna gezeten wordt en de moeder die toekijkt op links. Strakke compositie waar ik ook aan de onderzijde iets van zou afhalen eb op rechts zou ik ook wat weg snijden zodat de focus meer ligt op de neushoorns en ze ook wat prominenter in beeld gebracht worden.

Foto 5
De groep tegen een en dat komt hier duidelijk naar voren. Voor de mensen die niet aanwezig waren komt dit nu duidelijk in beeld en je foto's vertellen een verhaaltje. Ik zou persoonlijk deze foto meer een panorama idee geven dus door aan de onderzijde en de bovenzijde wat af te halen zodat de neushoorns en hun moment duidelijk in beeld komen. De compositie wordt in mijn ogen dan ook wat sterker.

Foto 6
Een leuke close up van het moment. De neushoorns dreigend tegenover elkaar en in mijn ogen een perfecte compositie. De stenen die onderaan een groepje vormen en dan kom je bij de neushoorns en dan de achtergrond. Mooi diepte in je foto gebracht en de scherpte vind ik perfect.

Foto 7
Ook een close up van de neushoorn en meestal gaat het om de voorkant maar jij kiest voor de achterkant. De scherpte ligt daar dus ook en niet op de kop c.q. het oog. Probeer altijd bij dieren de scherpte op het oog te leggen maar dat geld volgens mij bij elke tak van fotografie.

Foto 8
Close up van de leeuw. Prachtig maar de ogen zijn niet zo goed zichtbaar en het is ook moeilijk te zien of de scherpte nu goed op het oog ligt. De vierkante uitsnede vind ik goed gekozen.

Foto 9
Het jong van de jachtluipaard wat aan het drinken is. Het heeft een leuke houding en de compositie is heel goed gekozen. De jachtluipaard bovenin rechts in beeld en dan het water naar links onder weg lopend. De reflectie is zichtbaar in het water maar door de beweging van het water is het geen stilstaande reflectie geworden. Ik vind wel dat de foto niet recht staat. Als ik kijk naar de betonnen rand dan zou ik die horizontaal plaatsen in de foto.

Foto 10
Mama jachtluipaard die zich uitrekt en twee van de drie jongen die naar mama kijken. Wat ik knap vind in je foto is het feit dat de achtergrond dusdanig natuurlijk overkomt dat in eerste instantie het hek niet op valt. Ik persoonlijk houd van een natuurlijke achtergrond en had zou dus deze foto niet snel nemen. De compositie vind ik goed gekozen en de activiteit, de houding van de moeder geven de foto net iets meer mee.

Fotoserie 2
Foto 1
De vale gier die wil gaan eten. De zon kwam door en het weer was buitengewoon prachtig gedurende de gehele dag. Het nadeel is dat je dan met de belichting problemen kan krijgen. Hier zie je dat je dat perfect hebt opgelost want de veertjes zijn nergens overbelicht. Voor je compositie laat je de gier goed uit de hoek komen maar tegelijkertijd zie je dat de kijkruimte voor de gier beperkt is. Als een best naar beneden kijkt en je hebt de kans te laten zien waar het hier om gaat dan moet je dat zeker mee pakken. De gier kijkt hier naar een karkas en een stukje erbij had de foto zeker sterker gemaakt. Scherpte is perfect en prachtige achtergrond waardoor de gier goed loskomt en je wat diepte aanbrengt in je foto.

Foto 2
Misschien onsmakelijk maar prachtige opname van de twee gieren. De rechter wat overbelicht door de combinatie licht en witte nekveertjes.

Foto 3
Hier geld eigenlijk hetzelfde als de vorige foto met dien verstande dat je hier leuk gespeeld hebt met de scherptediepte. Mooie compositie door de gier bovenaan in beeld zo uit de hoek te laten komen. Hij kijkt naar de ander die aan het karkas plukt. Prachtige opname vind ik persoonlijk.

Foto 4
Mooie close up maar wat te veel ruimte op rechts. Ik zou deze foto dusdanig proberen te croppen dat de foto meer de portretstand krijgt zodat de gier en karkas duidelijk in beeld komen. De donkere ruimtes links en rechts voegen niets toe aan je foto.

Foto 5
Een mooie foto van deze leeuw man. Hij heeft zijn stuk vlees en is aan het eten. Beide goed in beeld gebracht en scherp en uitstekend compositie.

Foto 6
Unieke opname van deze roze pelikaan. Ik denk dat een ieder die hem ziet meteen in de lach schiet. De belichting is niet optimaal en dat bespraken we in de groep al toen we de pelikaan wilden gaan fotograferen. Toch vind ik de compositie zoals jij hem gekozen hebt erg origineel en is een topper.

Foto 7
De interactie tussen flamingo's. Erg goed in beeld gebracht maar er bevindt zich een groot donker vlak boven de flamingo's en alleen op rechts boven zie je nog wat flamingo's die bezig zijn met elkaar. De compositie vind ik niet zo goed gekozen doordat je er voor kiest om de twee links onder in beeld te brengen terwijl de foto veel groter is. Verder zie je dat de rechter twee flamingo's op sommige plaatsen overbelicht zijn.

Foto 8
Hier heb je eigenlijk hetzelfde gedaan als bovenstaande foto. Door de twee flamingo's wat hoger in beeld te brengen vormen hun meer het hoofdonderwerp en nu vallen ze weg onder in de foto. De belichting heb je hier wel goed geregeld.

Foto 9
De flamingo die alleen staat. Mooie natuurlijke achtergrond en het roze knalt uit de foto. Twee contrasterende kleuren dus. Prima scherpte op het oog en kijkruimte voor het dier vrij gelaten. De flamingo komt netjes uit de hoek links onder en je ziet nog net stukje poot. Ik had hier denk ik net iets meer poot bij genomen en als je door de knieën was gegaan en net een iets ander standpunt had ingenomen was de flamingo wat beter in beeld geweest.

Foto 10
Prachtige houding van de flamingo maar de foto is niet scherp. De compositie is op zich leuk en je kiest ervoor om deze interactie in beeld te brengen. Prima gedaan maar jammer van de scherpte.

Foto 11
Prachtige opname van de jachtluipaard. Je hebt ervoor gekozen om hem niet in zijn totaliteit er op te zetten en dat is een optie. Goede compositie en scherp in beeld gebracht.

Foto 12
Ja een goede opname van de twee jonge jachtluipaarden. De achterste heeft al een poot op de boomstam liggen en dat geeft aan dat er iets gaat gebeuren. Er zit dus een soort van actie in de foto. Het is jammer dat de boomstam zo ligt en ik heb al eens gevraagd of ze die niet kunnen verwijderen want nu lijkt het soms net dat de jachtluipaarden tegen de boom aan lopen. De scherpte is uitstekend en je hebt de belichting hier ook goed in de hand gehouden. De nekharen van de jachtluipaarden zijn namelijk vrij snel overbelicht.

Foto 13
Goede compositie doordat de jachtluipaard links in de foto zit en naar rechts kijk en daar heb je de kijkruimte ook vrij gelaten. Verder heb je het dier prachtig scherp in beeld gebracht. Het stro vind ik persoonlijk net wat minder mede omdat het dezelfde kleur heeft als de vacht maar dat is bijzaak.

Foto 14
Ja ik kan niet anders zeggen dan dat je deze "tank" prachtig scherp in beeld hebt gebracht. Mooie compositie, kijkruimte vrij aan de voorkant en in mijn ogen perfect uitsnede.

Foto 15
Ook deze foto vind ik erg mooi om naar te kijken. Goede compositie en je ziet dat de foto wel tegen een wat te felle belichting aan zit. Ik zou nog wel even de paal op de achtergrond weg shoppen.

Foto 16
De westelijke laaglandgorilla en dan moeder met jong. Gelukkig hebben ze voldoende jonge gorilla's om te fotograferen. het nadeel is dat je veelal beperkt wordt door de andere mensen die allemaal hetzelfde idee hebben. De boomstam op links zou ik weg snijden zodat alleen de moeder met jong in beeld blijft en de kijkruimte op rechts is dan mooi in verhouding met de rest van de foto. De moeilijkheid van het fotograferen van gorilla's is dat ze een soort van natuurlijke zonwering hebben doordat de ogen wat dieper in de kop liggen en de wenkbrauwen verder naar voren. Je hebt dus bijna altijd donkere ogen. Je moet dus goed het moment van opname kiezen zodat de ogen zichtbaar blijven. Hier zit je net op het randje.

Foto 17
Leuke vrij lichte natuurlijke opname van dit lierhertje. De onderzijde is wat krap want het pootje staat er net niet helemaal op. Het hertje staat ook wat centraal in je foto. De achtergrond is natuurlijk en vult het geheel goed aan en brengt tevens diepte in je foto.

Foto 18
Ja leuk gezien de weerspiegeling van die herten. Je ziet jammer genoeg alleen de poten en nog net een stukje van het lichaam. Het dier elf met de weerspiegeling is ook een leuke keus natuurlijk maar het is een aparte foto geworden die de een wel en de ander niet zal aanspreken.

Foto 19
Mooie paarse rododendron en prima in beeld gebracht. Er is veel te zien in de dierentuin als je er maar naar wil kijken. Goede compositie door de bloem wat uit het midden te plaatsen en wat verder naar achteren in je foto. De onscherpte op de andere bloemen zorgt ervoor dat je ziet dat er veel meer zijn en trekt je blik naar de scherpe bloem. De scherpte is verder uitstekend

Foto 20
De mooie bloemen in de Bush. Exotische bloemen die je niet veel tegen komt maar daardoor ook speciaal zijn. Hier breng je de bloem mooi centraal in beeld en doordat je de foto in portretstand hebt genomen is de gehele bloem goed zichtbaar en benadruk je de lengte van de bloem. De andere bloem er achter is onscherp en dat is prachtig gedaan. De achtergrond is vrij donker en daardoor knallen die lichte kleuren uit de foto. Prachtige opname met een goede compositie en prima scherpte

Zo heel verhaal zeg maar goed vind ik ook wel weer leuk om te doen. Ik hoop dat je iets kan met mijn reacties.

Groetjes Harrie
Laatst gewijzigd door *Harrie* op di apr 15 2014 5:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
*Harrie*

Clublid
Berichten: 175


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Foto's Burgers Zoo 13-04

Berichtdoor Sandervb » di apr 15 2014 11:52 am

@Ludo, dank je wel.
Ikzelf vind de EXIFS altijd interessant omdat je dan kan zien met wat voor speelgoed de foto gemaakt en ook omdat je weer kan leren van de gebruikte instellingen.
Nikon D7100
Nikkor AF-S 50 1.8 G \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 50 AW & 202 AW
Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2 \ Carry Speed FS-Slim Prime
Gebruikersavatar
Sandervb

Forumlid
Berichten: 962


Locatie: Beverwijk
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Foto's Burgers Zoo 13-04

Berichtdoor Ludo » di apr 15 2014 5:56 pm

@ Roy: foto 2 en 3, erg mooi !

Foto 7 (ik noem 'm maar even 'Bambi') is ook zeer de moeite waard,
alleen jammer van dat oormerk. Niet dat jij daar iets aan kan doen overigens... :wink:
Vraag me wel eens af waarom ze die beesten niet onderhuids (kunnen) chippen ?
Met vriendelijke groet,
Ludo


Fotografeert met Nikon digitaal en -analoog > Flickr
Gebruikersavatar
Ludo

Socialmedia
Berichten: 1214


Locatie: Tilburg
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's Burgers Zoo 13-04

Berichtdoor PvGessel » di apr 15 2014 9:02 pm

Nou Harry bedankt voor je uitgebreide mening. Natuurlijk begrijp ik dat het jouw mening is want daar heb ik ook om gevraagd. Ik kan hier wel iets mee en zal jouw mening eens toepassen om te kijken of het imo beter of slechter op wordt. Thanks! :wink:
M.v.g Peter.

D750 met wat Sigma ART glas.
Gebruikersavatar
PvGessel

Forumlid
Berichten: 773


Locatie: Duiven
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Foto's NCN- en forumuitjes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten