Foto's Burgers Zoo 13-04

Sectie om draadjes in te plaatsen voor foto's die gemaakt zijn tijdens NCN uitjes, forum-wandelingen, etc.

Onderwerp:

Re: Foto's Burgers Zoo 13-04

Berichtdoor Bert vD » ma apr 21 2014 9:44 pm

Jazeker. Maar programma te vol. Komt.


Groet Bert.
Groet Bert
Gebruikersavatar
Bert vD

Nieuwsbrief Redactie
Berichten: 1486


Locatie: Salland Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Foto's Burgers Zoo 13-04

Berichtdoor PvGessel » ma apr 21 2014 10:42 pm

Roy Kersbergen schreef:Komt wel goed Harrie. Macro is niet cht mijn ding dus weet nog niet zeker.

Anders ben ik er Part III bij ;)

Nog iemand foto's te delen?


1ste paasdag bij Orchideeën Hoeve geweest. Is ook wel de moeite waard om een keer heen te gaan. Kijk op maar op mijn site.
M.v.g Peter.

D750 met wat Sigma ART glas.
Gebruikersavatar
PvGessel

Forumlid
Berichten: 773


Locatie: Duiven
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Foto's Burgers Zoo 13-04

Berichtdoor *Harrie* » di apr 29 2014 12:18 pm

Hallo Roy

Zoals beloofd

Foto 1
De gieren prachtig in beeld gebracht met datgene waar ze voor zijn. Het eten aan een karkas. Foto vind ik qua compositie erg mooi. De scherpte is perfect en voor mij persoonlijk het enige minpuntje is de steen rechts voor. Die ligt daar in het hoekje en zorgt wel voor wat diepte maar haalt wat weg van de poot van de gier en het karkas.

Foto 2
Gaas op de achtergrond en dat vind ik persoonlijk erg jammer. Ik zou kijken of je dat weg zou kunnen werken. De gier zelf is prachtig. Hij kijkt naar rechts en kijkruimte vrij gelaten. Het lijkt wel dat de foto heel erg verscherpt is mede door de kleuren die de gier heeft ten opzichte van de andere foto met de gieren.

Foto 3
Prachtige close up van deze pelikaan. Bovenzijde van de kop is ietwat overbelicht maar dat zeiden we van te voren al dat dit het effect zou zijn. De details die je nu echter ziet op de snavel en de keelzak zijn prachtig en die details kijken veel mensen niet naar. Het gaat om het dier. Deze foto is erg leuk uitgevoerd.

Foto 4
De pelikaan is hier kleiner in beeld gebracht en ook hier het licht verhaal. De pelikaan staat wat ver naar links in je foto waardoor de kijkruimte behoorlijk verkleind is. De compositie vind ik daardoor dus wat minder. De onscherpe achtergrond is goed gekozen en zorgt wel voor diepte in je foto.

Foto 5
Leuke close up van een flamingo. Het dier is goed in beeld gebracht en prima van scherpte. Je laat links onderin nog net ene stukje van de vogel zien. Persoonlijk had ik dit weg gehaald en de aandacht puur laten liggen op de nek van de vogel. het feit dat je de foto hebt genomen in portretstand is een goede keus geweest want je benadrukt daarmee de lengte van de nek. Aan de bovenzijde zit wel wat loze ruimte ne zou je kunnen weg snijden.

Foto 6
Ja helemaal leuk en alles past ook precies binnen je foto. Overal net een stukje ruimte over gelaten. Scherpte is perfect en compositie is goed gekozen. De onscherpe achtergrond zorgt er mede voor dat de flamingo uit de foto knalt en brengt ietwat diepte in je foto.

Foto 7
De gorilla met jong en tevens met wonden. Het jong bezit een aantal hoofdwonden en dat maakt enerzijds de foto interessanter want mensen zien dat vrij snel en gaan vragen stellen. De foto is verder goed gelukt en zeker de moeder gorilla. Veelal zie je met deze weeromstandigheden dat de natuurlijke zonnewering bij de gorilla, het feit dat de ogen diep in de kassen liggen, zorgen voor een donkere streep over de ogen. Hier niets van te zien dus meteen groot pluspunt. Het jong leuk in beeld gebracht.

Foto 8
Bij deze foto heb ik het idee dat er een soort van blauwzweem over de gorilla hangt. De kleuren ogen wat onnatuurlijk. Het hout op de voorgrond is ook wat overbelicht en dat geld ook voor de onderkant van de voet van de gorilla. De ogen bevinden zich hier in de donkere lijn waar ik het bij de vorige foto al over had.

Foto 9
Gewoon goede portretfoto van deze gorilla. Prima van kleur, compositie en scherpte.

Foto 10
Een van de jonge jachtluipaarden en hier aan het drinken. Voor mij persoonlijk geld dat ik eigenlijk geen foto wil maken waarbij ik iets zie wat snel duid op een dierentuin dus de betonnen rand vind ik persoonlijk wat minder. De compositie in je foto is erg goed gekozen door het jachtluipaard rechts in je foto te plaatsen. Misschien was het een idee om de foto ook in portretstand te nemen. Hierdoor reflectie mee kunnen nemen in de foto.

Foto 11
De beroemde foto van die dag. Vince die achterna wordt gezeten door de man van de groep. Men had die man tijdelijk uit de groep geplaatst om een nieuw vrouwtje te introduceren. Als hij dan weer terug komt moet hij zich even bewijzen en dat levert dit soort opnames op. Mooie actie die benadrukt wordt door het opstuivende zand bij de achterste neushoorn. De compositie goed gekozen doordat de ruimte waar de neushoorn heen rent ook zichtbaar is. De "bocht" ligt rechts in de foto zeg maar. Prachtige opname.

Foto 12
Een leuke close up en ik ben blij dat je laat zien dat deze lens uitstekend is van scherpte. In combinatie met een 1.4 converter op een fullframe zit je toch op 700 mm en dat is toch een behoorlijk afstand. De neushoorn komt goed los van de achtergrond en loopt zo de foto in. Details zijn goed zichtbaar en de achtergrond is onscherp waardoor de neushoorn los komt van de achtergrond en je ook diepte in je foto brengt.

Foto 13
Een close up van een leeuw die aan het eten is. Het hoort erbij en veel mensen willen het graag zien. Als het vlees echter een bekend voorwerp is zoals een konijn dan willen ze het niet zien. Mooi schuin in beeld gebracht waardoor je duidelijk ziet dat de leeuw eet. Je ziet dat de leeuw echt met zijn achterste tanden aan het bijten is. De kop staat er verder in zijn geheel op. Foto heeft een goede compositie en is prima van scherpte.

Foto 14
Ook een prachtige scherpe opname van de leeuw. Hij komt in je compositie mooi uit de hoek en ligt zo je foto in. Ietwat kijkruimte voor hem vrij gelaten wat het geheel versterkt. Achtergrond past er goed bij en ik moet zeggen best wel toppertje deze foto.

Foto 15
De anolis. Ja wat zal ik zeggen. het is prachtig om dit beestje vast te leggen maar je krijgt standaard het volgende. elke foto die ik in principe zie van deze beestje daar moet hij in zijn totaliteit op staan. Dat betekent dan ook dat de compositie dusdanig is dat de kijkruimte voor het diertje weg wordt gelaten. Het is dus eigenlijk voor mij een zogenaamde cliché foto. De scherpte ligt verder niet op het oog maar meer naar achteren op het lichaam. Hier misschien moeten werken met AF-S en dan middelste scherpstelpunt, scherpstellen op het oog en daarna compositie bepalen.

Foto 16
Prachtige opname van deze vogel. De achtergrond laat eigenlijk niet zien dat de foto is genomen in de dierentuin. De vogel is prima van scherpte en het zwart rondom de kop heb je goed gedaan. Hij is daar namelijk niet dichtgelopen en dat zie je al snel met dit soort dieren die men fotografeert. De blaadjes op de achtergrond vormen op zich een mooi decor.

Foto 17
De avontuurlijke tocht waarbij niemand over de hangbrug wilde gaan. De wandeling over het water leidde ons naar een leuke locatie waar we stuiten op deze vogel die zich aan het wassen was. Je hebt de beweging goed bevroren maar misschien toch een wat hogere sluitertijd moeten nemen. Nu zie je dat de waterdruppels die vliegen meer streepjes zijn dus zit er ook veel beweging in je foto. Het is dus een keuze die je gemaakt hebt en de een vind het prachtig en de ander vind het niets.

Foto 18
De vleerhond hing er prachtig voor. Het nadeel was de achtergrond en daar kon je niet omheen. Je ziet de balk van het dak op de achtergrond en dat is dan jammer. Als je die weg kan halen zou ik zeker doen. De vleerhond heeft de ogen open en houd je in de gaten. Prachtig beeld dus. Het zwart levert wel wat donkere vlekken op het lichaam op net boven de kop maar is niet echt storend. Het is een moeilijk dier om te fotograferen en zoals jij hem er op hebt zullen velen je al niet na doen.

Foto 19
De groep schildpadden vormen op zich een mooie lijn in je foto. Misschien een idee om de foto meer zo te snijden - croppen dat het een panorama wordt. Hierdoor wordt het beeld van de schildpadden wat versterkt en is de loze ruimte die je nu voor en achter het onderwerp hebt verdwenen. De scherpte is op zich goed maar doordat je wat verscherpt hebt komt ook de zandstructuur naar voren. Hierdoor oogt de foto minder rustig om naar te kijken.

Zo weer een heel verhaal maar ik hoop dat je er wat mee kan.

Groetjes Harrie
*Harrie*

Clublid
Berichten: 175


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Foto's Burgers Zoo 13-04

Berichtdoor Roy Kersbergen » di apr 29 2014 1:47 pm

Bedankt voor je zer uitgebreide feedback Harrie! Een aantal foto's was ik zelf ook niet helemaal tevreden over maar heb ze wel geplaatst om wat feedback te krijgen. Ik blijf het ook lastig te vinden wanneer AF-S of AF-C te gebruiken en wanneer matrix of spotmeting.
Gebruikersavatar
Roy Kersbergen

Forumlid
Berichten: 1680


Locatie: Doesburg
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Foto's NCN- en forumuitjes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ad1952, Patrick en 11 gasten