Foto's Inloopmiddag Regio Zuid-Oost 15-04-2012

Sectie om draadjes in te plaatsen voor foto's die gemaakt zijn tijdens NCN uitjes, forum-wandelingen, etc.

Onderwerp:

Re: Foto's Inloopmiddag Regio Zuid-Oost 15-04-2012

Berichtdoor Rob in Brunssum » ma apr 16 2012 9:16 pm

Mooi Rene.
Rob in Brunssum



Onderwerp:

Re: Foto's Inloopmiddag Regio Zuid-Oost 15-04-2012

Berichtdoor Galloper » ma apr 16 2012 9:24 pm

Genster schreef:Nog een paar van mij:

Hele mooie René
Gebruikersavatar
Galloper

Forumlid
Berichten: 606


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Foto's Inloopmiddag Regio Zuid-Oost 15-04-2012

Berichtdoor Genster » ma apr 16 2012 9:27 pm

Galloper schreef:
Genster schreef:Nog een paar van mij:

Hele mooie René


Thanks Luc.
Die vierkante z/w van jouw is anders ook helemaal niet verkeerd :D
Ik weet niet waar je hem mee hebt bewerkt, maar hij is bijzonder fraai
Genster

Clublid
Berichten: 3893


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's Inloopmiddag Regio Zuid-Oost 15-04-2012

Berichtdoor Genster » ma apr 16 2012 9:28 pm

Rob in Brunssum schreef:Mooi Rene.


Bedankt Rob :D
Je hebt zelf ook hele fraaie platen geplaatst, vooral die van die knappe kale man met die zwarte bril :lol:
Genster

Clublid
Berichten: 3893


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's Inloopmiddag Regio Zuid-Oost 15-04-2012

Berichtdoor John Hoenen » ma apr 16 2012 9:35 pm

Genster schreef:
Rob in Brunssum schreef:Mooi Rene.


Bedankt Rob :D
Je hebt zelf ook hele fraaie platen geplaatst, vooral die van die knappe kale man met die zwarte bril :lol:



Je bedoelt dat model op de 1e foto ?? :shock:

Mooie foto's René.
Gebruikersavatar
John Hoenen

Forumlid
Berichten: 4510


Locatie: Heerlen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's Inloopmiddag Regio Zuid-Oost 15-04-2012

Berichtdoor Genster » ma apr 16 2012 9:42 pm

John Hoenen schreef:Je bedoelt dat model op de 1e foto ?? :shock:


Ja, die knappe vent op jouw 1e foto (inderdaad) :lol: :lol: :lol:
Ik vond het in het begin wel leuk, maar al die aandacht van die fotografen ging me later op de middag toch wel wat tegen staan :lol: :lol: :lol:

John Hoenen schreef:Mooie foto's René.

Thanks
Genster

Clublid
Berichten: 3893


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's Inloopmiddag Regio Zuid-Oost 15-04-2012

Berichtdoor Hans Braakhuis » di apr 17 2012 8:12 am

M'n foto's komen nog, misschien ben ik te netjes. Dan mag je toch met een model aan de slag, en dan wil ik wel toestemming van een model, of zij haar foto's wel leuk vindt. Heb nog geen reactie van Mieke op m'n mail. Fout mailadres?
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's Inloopmiddag Regio Zuid-Oost 15-04-2012

Berichtdoor John Hoenen » di apr 17 2012 8:39 am

Hans Braakhuis schreef:M'n foto's komen nog, misschien ben ik te netjes. Dan mag je toch met een model aan de slag, en dan wil ik wel toestemming van een model, of zij haar foto's wel leuk vindt. Heb nog geen reactie van Mieke op m'n mail. Fout mailadres?


Hans,

Mail-adres is goed :wink2: , reactie van Mieke komt er aan.
Gebruikersavatar
John Hoenen

Forumlid
Berichten: 4510


Locatie: Heerlen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's Inloopmiddag Regio Zuid-Oost 15-04-2012

Berichtdoor Hans Braakhuis » di apr 17 2012 10:42 am

Leuk zo'n inloop middag. Er waren nog al wat verschillen met de andere inloopmomenten die de NCN nu georganiseerd heeft. Er was vanaf het begin een datum en locatie bekend. Dat trekt meer bezoekers dan "zullen we eens een keer iets doen".

Ook was er al aangegeven wat er te doen was: "Tevens bestaat er de mogelijkheid om van een studio setting gebruik te maken, die aangevuld zal worden met een aantal dames die zullen poseren voor de nieuwkomers op studio en flitsgebied. Clubleden die dit nog nooit gedaan hebben kunnen zo op een leuke manier eens proeven aan het studio en/of strobist gebeuren." (uit het start topic) Ook zoiets trekt meer leden dan we zien wel wat we gaan doen. Of het nu om een regionale of een landelijke bijeenkomst gaat, het is handig als de bezoekers weten wat ze verwachten kunnen.
Het is natuurlijk ook handig dat de organisator doet wat hij zelf leuk vindt. Kennelijk heeft John iets met modellen en de verplaatsbare studio's zijn van thuis, vrienden of de buren van de locatie in Echt. Denk niet dat John iets gaat organiseren met macro, high-speed skating, of table-tob.
En natuurlijk trekt een oproep met "dames die poseren" en "studio" veel enthousiastelingen.

Later las ik van Wouter bij zijn oproep voor de regio Amsterdam Noord: "Nog geen lid van Nikon Club Nederland? Geen punt. Loop gewoon binnen en proef de sfeer binnen de club. Je kunt achteraf heel gemakkelijk lid worden via de webshop." Een voorbeeld van gastvrijheid.

Nu was ik er zelf vroeg. Vermeld stond hoe laat de deur open was, en daar heb ik gebruik van gemaakt. In het forum stond al dat John de dagen ervoor zelf al de vloerbedekking had gelegd. En op het moment dat ik kwam stonden de studiosets al opgesteld. John en Yvonne waren lekker druk bezig. Denk toch zo dat ze de zondag ver na 18:00 uur thuis waren. Dan maak je donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag toch 4 lange dagen. Geweldig zo'n inzet. Kan ik waarderen. Eigenlijk ook te veel.
John gaf al aan dat dat hij maandelijks zo'n dag wilde gaan organiseren, jammer John, ik kan vast niet elke keer en de kast met oude Foto Magazines is nu leeg.

Dit was m'n tweede bezoek aan Limburg dit jaar. Bij de eerste keer heb ik vriendelijk de uitnodiging voor een uitgebreid Limburgs ontbijt met koffie om 05:30 uur in de ochtend, afgeslagen. Dat clubleden zoiets organiseren. Maak je niet veel mee. Klasse.
Nu hadden John en Yvonne gezorgd voor koffie, fris, thee, meerdere variaties Limburgse vlaai, nootjes, stukjes kaas en warme gehaktballen. Toen ik de ballen in de gaten kreeg waren ze alweer koud. Dat lag aan mij want het lekkers lag in de centrale ruimte uitgestald en ik was met Mieke elders bezig. De Limburgse gastvrijheid kan ik als noordeling best wel waarderen.

John en Yvonne bedankt.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's Inloopmiddag Regio Zuid-Oost 15-04-2012

Berichtdoor jac49 » di apr 17 2012 11:27 am

Yvonne en John , nogmaals hartelijk bedankt voor de gastvrijheid .
Hier is een kleine bijdrage van Gisela,die uiteraard de getoonde foto's zelf heeft uitgezocht.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

Groetjes Gisela.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.
jac49

Forumlid
Berichten: 2389


Locatie: Gemeente Roerdalen. Limburg
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Foto's Inloopmiddag Regio Zuid-Oost 15-04-2012

Berichtdoor Hans Braakhuis » di apr 17 2012 11:30 am

Als ik een NCN uitnodiging lees met "modellen en studio" dan raak ik geïnteresseerd. Van de organisator John zien we op dit forum veel foto's van urbex en andere verlaten locaties. Bedacht dus dat ik met die twee zaken wel wat zou kunnen doen. Wilde een foto maken van een secretaresse die zich vanwege de financiële recessie stierlijk verveelt op kantoor.
Het lag in de bedoeling dat ik zelf een model zou mee nemen, maar op het laatst lukte dat niet. Dan kun je meer zaken voorbereiden.

Was vroeg aanwezig om de locatie eens tot me te nemen. John liet me het magazijn zien, maar daar kan ik niks mee. Veel te rommelig, mijn foto's zijn "schoon".
Het kantoor ziet er uit al alle andere kantoren, en omdat de firma waar John werkt er pas zit is er nog veel ruimte.
Rondlopen en op zoek naar bruikbare settings. Foto's daarvan maken, en alvast bedenken hoe mijn onderwerp daar uit te beelden en met welk licht.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

Maak altijd set opnamen, ben ik tevreden over de setting, wat kan er beter, uitsnede, kadrering, compositie, licht. Hoe past het model op de setting, klopt het verhaal van de foto dan nog wel. Dat vraagt tijd en moet ik alleen doen. Yvonne zorgde voor een koffie, een werkpauze.

Het model werd Mieke, mede omdat ze er al ook al vroeg was, en met belangstelling naar m'n oude foto werk had gekeken. Het thema van een zich vervelende secretaresse kon door de bocht en de setting van de 2de foto was het eerste doel.

Eerst maar eens wat rommel weg halen, had even de tijd, want Mieke ging buiten wat verfrissing zoeken:

4
Afbeelding

De achtergrond ook maar weggehaald. Welke secretaresse heeft er nu een bureau met een Mac en een 60 Inch schermpje. Op de uiteindelijke foto is de Mac ook verdwenen. Met de flitser draadloos bouncen op de muur achter het Mieke kreeg ik een balans tussen het licht van buiten en de flits.

4
Afbeelding

Het vervelen staat er dan wel op, maar de opname is veel te steriel en er gebeurd eigenlijk niks.

Het onderwerp van een secretaresse die zich verveelt kan ook met een andere uitwerking gedaan worden. Als je je dan toch verveelt, kun je ook van de zon gaan genieten. Die zon is geen probleem, ben toch blij dat ik een Nikon heb. Als er dan veel clubleden zijn, kan ik m'n flitser gemakkelijk draadloos samen laten werken met al die andere aanwezige flitsers. Dus mocht er geen zon door de ramen schijnen, dan maken we met z'n allen gewoon de zon. Flits zat.

Eerst maar eens uitproberen of ik zelf m'n idee ook kon uitwerken. Als je een idee voor een opname hebt, moet je dat ook zelf gaan doen. Je kunt niet aan een ander vragen doe dit eens of doe dat eens. Voor doen is gemakkelijker, en je voelt zelf of een bepaalde pose wel kan. Zitten of half liggen kan best. Zie nu dat die foto van mij in de ligstand alweer verdwenen is: mag die foto terug?

Uiteindelijk is het dan deze foto geworden.

5
Afbeelding

Het verhaal staat er op.
Nu is Mieke een echte secretaresse en of zich zich in het echt ook kan vervelen heb ik niet gevraagd. Intussen was het 15:50 uur. Ik was toe aan een verfrissing, en wilde stoppen. Toen kwam ik ook die warme gehaktballen tegen. In het napraten met Mieke wilde ze ook nog wel een foto, nog een stapje verder. In een "Bhoeddha" zit op een bureau. Maar ik was toch moe, kreeg het licht niet meer goed en het lukte niet meer. En een foto die niet gelukt is laat ik niet zien. Een volgende keer toch maar eens kijken of zo'n "Bhoeddha" foto te maken is.

Een variatie van het "Bhoeddha" standje was de "ooievaar" die foto is wel door anderen gemaakt, hoop dat die foto hier nog te zien zal zijn.
Laatst gewijzigd door Hans Braakhuis op di apr 17 2012 12:17 pm, 6 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's Inloopmiddag Regio Zuid-Oost 15-04-2012

Berichtdoor jac49 » di apr 17 2012 11:32 am

Hans ,bedankt voor de geweldige presentatie en voordracht met als thema portret-fotografie ,
We hebben er van genoten.
Jac en Gisela.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.
jac49

Forumlid
Berichten: 2389


Locatie: Gemeente Roerdalen. Limburg
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Foto's Inloopmiddag Regio Zuid-Oost 15-04-2012

Berichtdoor JDPix » di apr 17 2012 12:21 pm

Hans, ik kan jouw redenering bij de foto's waar het om gaat, de nrs. 4 en 5, niet helemaal volgen.

Hans Braakhuis schreef:Het vervelen staat er dan wel op, maar de opname is veel te steriel en er gebeurd eigenlijk niks.


Er gebeurt eigenlijk niets bij foto 4, zeg je. Ja, dat klopt, dat hoort bij het vervelen. Deze secretaresse heeft echt niets te doen! Er is geen werk!

De secretaresse van foto 5 doet alsof ze zich verveelt, maar dat is niet terecht. Het hele bureau ligt vol werk!

Ik ga voor foto 4.

EDIT: ik zie nu dat er twee foto's 4 zijn; ik bedoel natuurlijk de tweede.
Groeten, Johan

Foto's:
https://jdroog.myportfolio.com
Gebruikersavatar
JDPix

Clublid
Berichten: 702


Locatie: Nijmegen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's Inloopmiddag Regio Zuid-Oost 15-04-2012

Berichtdoor Skippy » di apr 17 2012 5:41 pm

Tjonge Hans, niet vervelend bedoelt maar je hebt toch een talent om uiterst vermoeiend te schrijven ...
Ik haal de verveling ook niet echt uit de foto's. Financiële recessie haal ik er niet uit. Misschien de volgende keer een Excel-grafiek met een alsmaar dalende lijn in beeld op dat 60inch beeldscherm? Plus een secretaresse die haar nagels aan het lakken is, of met haar mobiel bezig is etc.
Skippy

Moderator
Berichten: 11683


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Foto's Inloopmiddag Regio Zuid-Oost 15-04-2012

Berichtdoor Galloper » di apr 17 2012 6:23 pm

Genster schreef:
Galloper schreef:
Genster schreef:Nog een paar van mij:

Hele mooie René


Thanks Luc.
Die vierkante z/w van jouw is anders ook helemaal niet verkeerd :D
Ik weet niet waar je hem mee hebt bewerkt, maar hij is bijzonder fraai

Was een verkeerd klikje in Snapseed. (Darken Sky) was niet m'n bedoeling maar het resultaat op een zeer matige foto was wel leuk.
Gebruikersavatar
Galloper

Forumlid
Berichten: 606


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Foto's NCN- en forumuitjes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: adri en 38 gasten