Glow Eindhoven

Sectie om draadjes in te plaatsen voor foto's die gemaakt zijn tijdens NCN uitjes, forum-wandelingen, etc.

Onderwerp:

Re: Glow Eindhoven

Berichtdoor reebruine ogen » di nov 12 2013 7:44 pm

Prachtige foto's om te zien. En wat mij opvalt is dat er zo weinig mensen op de foto staan. Ik hoor niet anders dan dat het ontzettend druk is en je eigenlijk niet goed foto's kan maken. Maar de serie die tot nu toe op het forum staat, geeft toch een ander beeld.
Helaas kunnen wij morgen, woensdagavond, niet mee. Ik kijk er wel naar uit om de foto's op het forum te zien van de groep die morgenavond de wandeling gaat doen. Hopelijk is het dan niet te druk. Veel plezier allemaal
leer zien wat er wel goed is

en vooral:GENIET
Marielle
Gebruikersavatar
reebruine ogen

Forumlid
Berichten: 750


Locatie: Goirle
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Glow Eindhoven

Berichtdoor ReneG » di nov 12 2013 11:43 pm

reebruine ogen schreef:Prachtige foto's om te zien. En wat mij opvalt is dat er zo weinig mensen op de foto staan. Ik hoor niet anders dan dat het ontzettend druk is en je eigenlijk niet goed foto's kan maken. Maar de serie die tot nu toe op het forum staat, geeft toch een ander beeld.


Die indruk is foto-bedrog. :wink: Het is op de hoofdroute van Glow ook echt ontzettend druk, je moet lang wachten op een goede plek. Zondag heb ik een groot deel van de route gelopen in een mensenmassa. Mijn camera is 2 keer bijna omver gelopen. Maar veel objecten hebben een grote vrije ruimte (zoals de villa's) waar honderden mensen in rijen omheen kunnen staan. Bovendien lenen veel van deze objecten zich niet voor mensen in het beeld, omdat ze het verstoren en omdat er vaak sprake is van lange sluitertijden. Maar ik heb wel 100 foto's weg moeten gooien omdat er mensen in het beeld liepen.

Bij Glow Next is het dan weer een heel ander verhaal (daar komt mijn 2e serie vandaan). Daar heb ik juist mensen op de foto gezet vanwege de interactieve objecten. Door de veel intensere verlichting kon ik ook met snellere sluitertijden werken wat dit toelaat. Een statief is overigens bijna noodzaak.

PS: Glow is wel veel gezelliger als het druk is. Als je op een rustig moment lijkt de route dan juist weer erg lang. Ik denk een beetje datgene wat Bert op zaterdag meemaakte vanwege het slechte weer...
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5048


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Glow Eindhoven

Berichtdoor coosc » di nov 12 2013 11:47 pm

Ik was er zaterdagavond maar heb nog geen tijd gevonden om mijn foto's te plaatsen. De regen zorgde ervoor dat je weinig tijd besteed om een mooie foto te maken. Ik zie hier prachtige foto's voorbij komen en ben wel een beetje jaloers.

Sweder,

Leuk je weer te zien op het forum. Je foto van de draak is fantastisch.

Coos
coosc

Forumlid
Berichten: 284


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Glow Eindhoven

Berichtdoor ReneG » di nov 12 2013 11:50 pm

Ja inderdaad, die draak van Sweder is goed gelukt. Ik wil die ook nog wel proberen als ik nog kans zie om naar Glow te gaan...
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5048


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Glow Eindhoven

Berichtdoor SwederD70 » wo nov 13 2013 9:43 pm

:-) Beetje mazzel gehad dat de draak er goed op stond! Kreeg gelijk het wauw gevoel toen ik hem op het display zag! (ondanks dat het me een hele berg 'net niet foto's heeft gekost)
Vond dit eigenlijk wel de meest bijzondere attractie dit jaar van de grote route!

Hedenavond, nog de kleine route gelopen op Strijp-S. Het was bijna ouderwets GLOW, kleine objecten waarbij je bij sommige afvroeg.."Geweldig :-S?" en soms was het nog wel ff zoeken waar ze verstopt zaten.
Uiteindelijk was de laatste de meest gaafste! "Waves". Hij was idd weggemoffelt maar 1 die je gezien moet hebben!
Je kunt er naar blijven kijken en klikken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Binnenkort misschien nog meer...
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/
Gebruikersavatar
SwederD70

Clublid
Berichten: 1820


Locatie: Best
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Glow Eindhoven

Berichtdoor Cees » wo nov 13 2013 10:55 pm

Vind de foto's van dit jaar indrukwekkender dan de afgelopen jaren, misschien is heel GLOW wel veel mooier!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Glow Eindhoven

Berichtdoor ReneG » wo nov 13 2013 10:57 pm

SwederD70 schreef:Hedenavond, nog de kleine route gelopen op Strijp-S. Het was bijna ouderwets GLOW, kleine objecten waarbij je bij sommige afvroeg.."Geweldig :-S?" en soms was het nog wel ff zoeken waar ze verstopt zaten. Uiteindelijk was de laatste de meest gaafste! "Waves". Hij was idd weggemoffelt maar 1 die je gezien moet hebben! Je kunt er naar blijven kijken en klikken!


Hij is inderdaad erg goed, ik heb er een half uur gestaan. En toch vermoed ik dat dit (helaas) zo'n beetje de minst bekeken attractie van Glow zal zijn, omdat hij in de Next route zit en makkelijk over het hoofd is te zien...
Laatst gewijzigd door ReneG op do nov 14 2013 12:43 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5048


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Glow Eindhoven

Berichtdoor R3MCO » wo nov 13 2013 11:53 pm

Fijne foto's van het 'Waves' project, ik heb ze ook geprobeerd maar ik zie nu wat ik verkeerd deed...
Find me on: DFK & Flickr... Nikon D7000 II Nikon 12-24mm f4 II Nikon 50mm f1.8G II Nikon 35mm f1.8 II Nikon SB-700 II MeFoto Roadtrip
Gebruikersavatar
R3MCO

Forumlid
Berichten: 183


Locatie: Deventer
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Glow Eindhoven

Berichtdoor JvdKooij » do nov 14 2013 8:52 am

Toch alvast een foto van gisteravond:

Afbeelding


Rest volgt vanavond wel.
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Glow Eindhoven

Berichtdoor swimmer » do nov 14 2013 12:08 pm

Hier zijn toch echt schitterende platen te zien!!! Ik vind het zo ontzettend jammer dat ik op geen enkel avond de tijd heb om ook even met mijn camera rond te wandelen :-/
Alleen de draak hoef ik even niet meer ... ik heb gisteren de hele avond gedurende de lessen na zijn gegrom "mogen" luisteren :roll: :frown: Verschrikkelijk! :oohh:
D7100, 35mm f/1.8 G, 50mm f/1.4 G, 105mm f/2.8 G, 300mm f/4 IF-ED, 70-210mm f/4, Sigma 18-35mm f/1.8, Tokina 16-50mm f/2.8 G
http://www.flickr.com/photos/wimmerstefan/
Gebruikersavatar
swimmer

Forumlid
Berichten: 727


Locatie: Nijmegen

Onderwerp:

Re: Glow Eindhoven

Berichtdoor kemobram » do nov 14 2013 5:11 pm

Afbeelding
Gebruikersavatar
kemobram

Forumlid
Berichten: 14


Locatie: Roosendaal
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Glow Eindhoven

Berichtdoor kemobram » do nov 14 2013 5:14 pm

Afbeelding
Gebruikersavatar
kemobram

Forumlid
Berichten: 14


Locatie: Roosendaal
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Glow Eindhoven

Berichtdoor kemobram » do nov 14 2013 5:15 pm

Afbeelding
Gebruikersavatar
kemobram

Forumlid
Berichten: 14


Locatie: Roosendaal
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Glow Eindhoven

Berichtdoor kemobram » do nov 14 2013 5:17 pm

Afbeelding
Gebruikersavatar
kemobram

Forumlid
Berichten: 14


Locatie: Roosendaal
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Glow Eindhoven

Berichtdoor kemobram » do nov 14 2013 5:22 pm

Afbeelding
Gebruikersavatar
kemobram

Forumlid
Berichten: 14


Locatie: Roosendaal
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Foto's NCN- en forumuitjes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten