24-02-2018: straatfotografie Utrecht

Sectie om draadjes in te plaatsen voor foto's die gemaakt zijn tijdens NCN uitjes, forum-wandelingen, etc.

Onderwerp:

Re: 24-02-2018: straatfotografie Utrecht

Berichtdoor bcvthul » za mar 03 2018 9:15 am

Ik haak toch maar even in om te melden dat ik foto 8 erg mooi vind. Puntje van kritiek is misschien dat de schaduw partij van de fietser er niet helemaal op staat.

Tot zover mijn bijdrage...
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 24-02-2018: straatfotografie Utrecht

Berichtdoor Maurice » zo mar 04 2018 10:01 am

Maurice schreef:
2. Verscholen achter een stalen balustrade.
Afbeelding
PP: Lastig om een foto als dit te beoordelen. Ik denk dat ik snap wat hij wil met het beeld, maar ik vind het geen sterk beeld. Teveel "niets"? Het zou al veel leuker zijn als er "iets" in de linker-opening te zien zou zijn. Maar natuurlijk is het erg goed om dit soort dingen te proberen!


Van bovenstaande foto heb ik nog een variant, maar daarin vind ik het rechter deel te veel afleiden.
Eigenlijk had ik langer moeten wachten, maar als je samen loopt dan houd je rekening met elkaar.
Afbeelding


In ieder geval bedankt Patrick, voor je uitvoerige feedback en complimenten! En inderdaad; je hebt me geïnspireerd om deze vorm van fotografie vaker te doen. Al zou ik niet gauw alleen op pad gaan zoals jij dat doet, samen met een soortgenoot vind ik persoonlijk leuker (maar ik begrijp wel waarom je dat doet). Jouw beelden passen beter in de lijn van de workshop en laten daardoor ook het dagelijkse (straat)leven zien, in vergelijk met mijn portretjes. Geen commentaar verder van mijn kant; het staat immers allemaal netjes recht, de foto's zijn verzorgd en verhalend (foto 2 iets meer croppen?). De zwart/wit omzetting is pittig, maar een kwestie van persoonlijke smaak.

Afsluitend; een geslaagde en inspirerende dag in Utrecht!
Dank Johan en Patrick!
Maurice

Regiocoördinator
Berichten: 1334


Locatie: Heerlen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 24-02-2018: straatfotografie Utrecht

Berichtdoor Johan v. V. » zo mar 04 2018 12:05 pm

Ik mis de foto’s nog van enkele deelnemers. Wellicht komen die nog :wink: ?
Het was een leuke en inspirerende dag! Fijn dat het zo goed bevallen is. Daar doen we het voor!
En mooi dat Patrick er zoveel energie in heeft willen steken, ook in het geven van eerlijke en constructieve feedback. Ik denk dat hij nog wel vaker ‘aan de bak’ moet!
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen


Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Gebruikersavatar
Johan v. V.

Clublid
Berichten: 3815


Locatie: Amersfoort
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: 24-02-2018: straatfotografie Utrecht

Berichtdoor Marloes » zo mar 18 2018 2:08 pm

Beter laat dan nooit. Gisteren Eindelijk even tijd om naar de laatste twee foto's te kijken. De kleur is in deze foto's een beetje je het thema daar heb ik ook geprobeerd het accent op te leggen. Weer eens iets anders dan zwart wit [emoji6]. Ik mis bij de eerste zelf wel de voeten een beetje......AfbeeldingAfbeelding.
Laatst gewijzigd door Marloes op zo mar 18 2018 2:13 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Marloes

Nikon D7500 - Nikon D3100
AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G
AF-S DX NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR
HSM F SIGMA 105mm f/2.8 EX DG Macro OS
AF-MF SIGMA 18-200mm f/3.5-6.3 DC
Gebruikersavatar
Marloes

Clublid
Berichten: 53


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 24-02-2018: straatfotografie Utrecht

Berichtdoor Patrick » zo mar 18 2018 2:11 pm

Zoals ik al aangaf: je moet niet automatisch maar alles naar zwart-wit omzetten omdat het "straat" is. In tegendeel! Bij sommige foto's is het gewoon idioot om dat te doen!

Ik mis hier vooral wat voeten. En scherpstellen op de personen en de achtergrond als .... achtergrond gebruiken geeft wat meer aan waar het om gaat. En het is nooit te laat hoor! Dit draadje komt gewoon bovendrijven als er wat in gezet wordt.

Vond je het leuk of inspirerend?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Online
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Foto's NCN- en forumuitjes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten