14-07-2018: Workshop Sportfotografie

Sectie om draadjes in te plaatsen voor foto's die gemaakt zijn tijdens NCN uitjes, forum-wandelingen, etc.

Onderwerp:

14-07-2018: Workshop Sportfotografie

Berichtdoor Maurice » za jul 14 2018 8:34 am

Hier kunnen we alle reacties en foto's plaatsen van het deze bijzondere activiteit.
Later meer... :wave:
Maurice

Regiocoördinator
Berichten: 1334


Locatie: Heerlen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 14-07-2018: Workshop Sportfotografie

Berichtdoor Patrick » za jul 14 2018 8:39 am

Nu het andere draadje op slot zit maar even hier. In de auto bij Bak met Belinda. Ik vroeg me net af of we Maurice ooit nog CO2 neutraal gaan krijgen. Weer heeft hij een paar duizend autokilometers op zijn geweten vandaag... :shh:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26812


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 14-07-2018: Workshop Sportfotografie

Berichtdoor DannySan » za jul 14 2018 9:08 am

Wij zijn al present, de koffie komt er zo aan. Toplocatie en we hebben er zin in [emoji106]Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Gebruikersavatar
DannySan

Forumlid
Berichten: 3766


Locatie: Het Noord'n
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 14-07-2018: Workshop Sportfotografie

Berichtdoor Maurice » za jul 14 2018 10:30 am

We zijn begonnen!
Afbeelding
Maurice

Regiocoördinator
Berichten: 1334


Locatie: Heerlen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 14-07-2018: Workshop Sportfotografie

Berichtdoor Vincent » zo jul 15 2018 7:44 am

Nog nooit van mijn leven zo weinig wielrenners op de Vaalserberg gezien... heel vreemd met zulk weerk, in een weekend en voor een deel van nederland al vakantie :crazy:

Maar goed, niet alles hebben in de hand. Ik vond het zelf in elk geval een leuke en gezellige dag, met, zoals gehoopt, veel interactie, andere meningen en visies en/of aanvullingen. Veel leuke reacties en discussies achteraf. Wat mij betreft een meer dan geslaagde dag!

Alvast een paar beeldjes van mij

1. Afdaling
Afbeelding

2. Schaduwen
Afbeelding

3. Mechanische Doping
Afbeelding

Gelukkig kwam de plaatselijke Crovette club ook nog even langs :lol:

4. Corvette
Afbeelding

n.b. We zijn achter de schermen even aan het overleggen hoe we de laatste stukjes waar we niet meer aan toe kwamen op een goede manier kunnen inhalen/invullen. Zowel het stukje afwerken van beeld, als het bspreken van elkaar beeld. Daarover snel meer!
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 14-07-2018: Workshop Sportfotografie

Berichtdoor Maurice » zo jul 15 2018 8:39 am

Vincent schreef:n.b. We zijn achter de schermen even aan het overleggen hoe we de laatste stukjes waar we niet meer aan toe kwamen op een goede manier kunnen inhalen/invullen. Zowel het stukje afwerken van beeld, als het bspreken van elkaar beeld. Daarover snel meer!


Ik zal diegene die deelgenomen hebben, per email op de hoogte houden!
Maurice

Regiocoördinator
Berichten: 1334


Locatie: Heerlen
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 14-07-2018: Workshop Sportfotografie

Berichtdoor Alex » zo jul 15 2018 11:21 am

trap ik als deelnemer maar af;
Als rookie in de sportwereld eerst maar eens "gewone foto's gemaakt" het meetrekken ging nog niet zo lekker...
Afbeelding
]
Laatst gewijzigd door Alex op zo jul 15 2018 5:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Alex

Clublid
Berichten: 292


Locatie: Krimpen
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: 14-07-2018: Workshop Sportfotografie

Berichtdoor hans1956 » zo jul 15 2018 11:27 am

Gisteren mee mogen doen met de workshop sportfotografie georganiseerd door Maurice en Vincent. Ik heb er van genoten dank voor deze geweldige dag!

Hierbij mijn bijdrage:

1 gemaakt met een fisheye
Afbeelding_JJH8823 by Hans Haverkamp, on Flickr

2 gemaakt met een fisheye
Afbeelding_JJH8821 by Hans Haverkamp, on Flickr

3 gemaakt met een fisheye
Afbeelding_JJH8815 by Hans Haverkamp, on Flickr

4 Ook kwamen er een "kudde" Corvette's langs (met dank aan Maurice :lol: )
Afbeelding_JJH8891 by Hans Haverkamp, on Flickr

5
Afbeelding_JJH8873 by Hans Haverkamp, on Flickr

6 Ook motoren waren er genoeg
Afbeelding_JJH8911 by Hans Haverkamp, on Flickr

7
Afbeelding_JJH8828 by Hans Haverkamp, on Flickr

8
Afbeelding_JJH8827 by Hans Haverkamp, on Flickr

9 en de laatste fietser
Afbeelding_JJH8791 by Hans Haverkamp, on Flickr
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr
Gebruikersavatar
hans1956

Regiocoördinator
Berichten: 3479


Locatie: NL
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 14-07-2018: Workshop Sportfotografie

Berichtdoor DannySan » zo jul 15 2018 1:02 pm

Om 04:45 vertrokken gisteren, en vanochtend om 01:05 zag ik mijn bed weer maar...
Het was het ZONDER TWIJFEL waard!

Ik ben eerst naar Vincent gereden, en we zijn toen samen met Patrick (dank voor het sturen en je 'dikke leasebak' :thumbup: ) in stijl naar het zuiden doorgereisd. Om 09:01 zaten we al op het terras van de 'Bokkerijders' en de koffie (en thee) kwam al op tafel. In de auto al heel wat goed gepraat over fotograferen, fotografen, foto's maken en bewerken en wat al niet meer.
Zodoende was de stemming (bij mij zeker) al lekker ontspannen.

Al gauw was het tijd om te starten, en na een inleidend stukje van Gert en Maurice mocht Vincent 'van start'.
Eerst even uitleg over de opdracht (eventuele vragen daarover laat ik graag door Vincent beantwoorden) en daarna 'een beetje over mezelf en mijn visie' - zoals Vincent dat noemde.

Gast... je had van mij nog zo 8 uur door mogen kletsen, vertellen, uitleggen, duidelijk maken en me doen verbazen!
Ik snap nu 200% meer van waarom je doet wat je doet, waarom je reageert zoals je reageert en - niet onbelangrijk - waarom je zo goed bent in wat je doet. Met jouw mindset én persoonlijke instelling ga jij nog vér komen.
Bij elk beeld wat we zagen (en waarvan 'we' al een hoop kennen via Facebook/forum/Flickr) kregen we uitleg, het hoe/waarom en vooral ook de moeite die je doet bij dat soort bijzondere beelden om juist 'zo' te staan, of 'dat moment' of 'die emotie' af te wachten. En dat dat te oefenen is, voor elke fotograaf van elk niveau en met welke camera/lens combinatie dan ook. Dit gaat op zo'n ander pad dan hoe je het zo vaak ziet dat ik zou zeggen: 'verplichte' kost voor een ieder die met zijn of haar fotografie 'verder' wil dan dat ze nu staan.

Daarnaast nog een geweldig gast-spreker, wat was het geweldig om Stephan Tellier te horen en zien vertellen over zijn fotografie-reis. Van klein jongetje tot shooten op de Olympische Spelen, ademloos luisteren naar wat voor 'gekkenhuis' dat is en wat voor eisen je als fotograaf voor je kiezen krijgt. En hoe je 'het beeld' moet maken binnen 3 seconden en daarna moet opsodemieteren bij de start van het Skeleton...

Dank ook aan Maurice voor het mogelijk maken van deze workshop, de leuke locatie, de gezelligheid. Ook alle andere leden die er waren: super! Een érg geslaagde dag, die mij flink aan het nadenken heeft gezet.

Ik hoor inderdaad nog graag hoe 'de rest' wordt verwerkt, en ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar feedback op de beelden en vragen die we hadden ingestuurd. Maar dat heeft geen haast :)

Én we zijn natuurlijk nog even op pad geweest de Vaalserberg af (of op in mijn geval) om een uitdaging of iets uitdagends te zoeken. Voor mij was dat het onderwerp 'pannen' (of meetrekken in het Nederlands). Dus een lage sluitertijd om veel beweging in een foto te suggereren. Het was voor het eerst dat ik dit deed, en ook voor het eerst in een héle lánge tijd dat ik zo veel mislukte foto's had, dat wordt nog zéker even oefenen voordat ik het met 'n 400mm uit de hand kan (of in de buurt van die kwaliteit kom, vooruit).

Twee beelden zijn overgebleven die ik - na bewerking - het plaatsen waard vond, bedankt voor het lezen en kijken :wave: :thumbup:

Afbeelding
Een ZR-1, mijn favoriet onder de Corvette's en 'natuurlijk' in Californisch rood (had nog even getwijfeld om 'm zwart/wit te maken maar dan sprak het voor mij minder aan). Het focuspunt op de handen aan het stuur (ik stond te hoog voor de gezichten van de bestuurder) geprobeerd te leggen.

Afbeelding
Twee wielrenners (er waren er écht weinig) die al kletsend voorbij kwamen denderen. Heb ze beide in beeld gelaten omdat het voor mij de competitie aangaf tussen de twee.
Gebruikersavatar
DannySan

Forumlid
Berichten: 3766


Locatie: Het Noord'n
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 14-07-2018: Workshop Sportfotografie

Berichtdoor Bak » zo jul 15 2018 1:14 pm

Een goed begin heren.

Ik heb een topdag gehad. Dat begint natuurlijk bij goed gezelschap en organisatie, dank daarvoor.
Veel geleerd, over visie en hoe je aan 'dat andere beeld' kunt werken. Ik ben toch meer het type dat denkt dat iets wel een leuke foto kan zijn en dan afdrukt. Op zich niet verkeerd als het werkt, maar vooraf nadenken over wat je wilt kan weer iets extra's brengen.
Leuk ook om gastpreker Stephan te horen. Mooi om iemand met zoveel passie te zien spreken.

Tijdens het praktijkdeel heb ik me vooral gericht op het proberen van andere hoeken en locaties dan anders. Als een soort Tarzan door het bos gestruind om dat plekje met een leuke doorkijk te vinden. Ook geprobeerd om in de nabewerking eens naar andere formaten te kijken dan de standaard 2:3. Daardoor als serie misschien een beetje rommelig, maar goed als oefening. Ben redelijk tevreden.

Jammer dat die vermaledijde wielrenners het opeens lieten afweten. Dus heb ik het thema sport iets opgerekt. Als het beweegt is het sport.... We waren daar tenslotte om te oefenen.

1. Wandelsport
Afbeelding

2. Motorsport
Afbeelding

3. Stadsfietssport
Afbeelding

4. Autosport
Afbeelding

5. Nogmaals autosport. Little red Corvette van Prince galmt door mijn hoofd.
Afbeelding

6. Jawel, een echte wielrenner, met schaduw. Dit was redelijk wat ik voor ogen had.
Afbeelding

7. En nog eentje. Moet niet gekker worden.
Afbeelding

8. Denksport?? (Oké, veel beweging zat er niet in dus hoort er eigenlijk niet bij)
Afbeelding

9. Kartsport
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bak

Clublid
Berichten: 509


Locatie: Haarlem
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 14-07-2018: Workshop Sportfotografie

Berichtdoor DannySan » zo jul 15 2018 1:25 pm

Leuk die bijdrages al! :)

Leuk concept Hans Bak!
Foto 1 en 6 doen het voor mij, passend in het concept :thumbup:
Gebruikersavatar
DannySan

Forumlid
Berichten: 3766


Locatie: Het Noord'n
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 14-07-2018: Workshop Sportfotografie

Berichtdoor Belinda » zo jul 15 2018 1:56 pm

Lange dag, maar dat was het zeker waard. Leerzaam en gezellig. Maurice bedankt voor het organiseren. Vincent bedankt voor de workshop. Ik begrijp nu stuk beter hoe jouw foto's tot stand komen. Manier van kijken en er meer over nadenken wat wil je gaan maken. Ondanks dat er weinig wielrenners waren heb ik toch wat kunnen maken en ben ik nu ik ze op de laptop zie positiever dan ik gister op het kleine schermpje zag.
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Op het laatst nog wat meetrekkers geprobeerd. had ik al heel lang niet meer gedaan.
Afbeelding

Groetjes Belinda
Laatst gewijzigd door Belinda op zo jul 15 2018 3:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Belinda

Clublid
Berichten: 499


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: 14-07-2018: Workshop Sportfotografie

Berichtdoor AnnetteV » zo jul 15 2018 2:53 pm

Vincent, Maurice, bedankt voor deze super workshop!
Ik wil niet in herhaling vallen, Danny en Hans hebben al gezegd wat ik wilde zeggen. Ik sluit mij daar volledig bij aan.

Hans (Bak), als dit geen creatieve serie is dan weet ik het niet meer. Super!
Danny, de tweede is echt een plaatje.
Hans (Haverkamp), ook de tweede is mijn favoriet.
Belinda, nummer 5 en 6 vind ik het mooiste.

Tja, mijn praktijk gedeelte heeft alleen bewezen dat ik nog heel heel heel veel moet oefenen.
De eerste half uur stonden Danny en ik langs de weg naar de drielandenpunt.
Ja... wij stonden daar beiden aangekleed in een zwarte broek met de blauwe overhemd en met die cannonen in de handen...
Je zou kunnen zeggen twee "radarpalen" ( :lol: ) bij elkaar. Iedereen ging meteen in de remmen.
De fietsers en motorrijders stopten bij ons om een praatje te maken. Niet handig als je bewegende objecten wil fotograferen.
Maar goed, je hebt tenminste de kans om bijvoorbeeld de motorrijders vragen om te keren en nogmaals voor ons te
rijden voor de foto. Tja... dit ging voor de één van hen niet helemaal goed. Hij bleef hangen in een geultje naast de weg.
Hier Danny in de rescue actie:

AfbeeldingSport in Vaals-9 by Annette Verkaik, on Flickr

Hier mijn kleine selectie:

AfbeeldingSport in Vaals by Annette Verkaik, on Flickr

AfbeeldingSport in Vaals-2 by Annette Verkaik, on Flickr

AfbeeldingSport in Vaals-3 by Annette Verkaik, on Flickr

AfbeeldingSport in Vaals-4 by Annette Verkaik, on Flickr

AfbeeldingSport in Vaals-5 by Annette Verkaik, on Flickr

AfbeeldingSport in Vaals-6 by Annette Verkaik, on Flickr

AfbeeldingSport in Vaals-8 by Annette Verkaik, on Flickr
Met vriendelijke groet,
Annette

Flickr
Gebruikersavatar
AnnetteV

Bestuurslid
Berichten: 184


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 14-07-2018: Workshop Sportfotografie

Berichtdoor Frans Martens » zo jul 15 2018 3:38 pm

Beste fotovriend(inn)en, wat een topdag gister. En vandaag ook weer, wij hebben net een prachtige wandeling door het Geuldal gemaakt vanuit Epen. Eindelijk de weidebeekjuffer gefotografeerd. Binnenkort te zien in een ander draadje. Dat gaat nog een weekje duren ivm andere bezigheden.
Iedereen die bij heeft gedragen aan het succes van deze dag nogmaals hartelijk dank, Frans en Irma.
Ps, er gaat voor ons niets boven Limburg.
Frans Martens

Clublid
Berichten: 1986


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 14-07-2018: Workshop Sportfotografie

Berichtdoor w.wind » zo jul 15 2018 4:36 pm

Maurice en Vincent bedankt voor de workshop, het was me weer een waar genoegen
Heb weer veel opgestoken van Vincent. en de gast spreken Stephan ook bedankt
Wat een mooi verhaal had die man, de passie spatte er van af
1
Afbeelding
2
Omdat fotografie ook topsport is
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding
8
Afbeelding
9
Afbeelding
10
Afbeelding
11
Afbeelding
12
Afbeelding
13
Afbeelding
14
Afbeelding
Met vriendelijke groeten,
Wim van der Wind


Mooi spul van Nikon
Gebruikersavatar
w.wind

Moderator
Berichten: 1676


Locatie: Stolwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Foto's NCN- en forumuitjes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten