25-01-2020 Jaarvergadering Regio Oost - Presentatie eigen werk / Emile de Jong bespreekt Nikon belichtingssysteem

Sectie om draadjes in te plaatsen voor foto's die gemaakt zijn tijdens NCN uitjes, forum-wandelingen, etc.

Onderwerp:

25-01-2020 Jaarvergadering Regio Oost - Presentatie eigen werk / Emile de Jong bespreekt Nikon belichtingssysteem

Berichtdoor MartinT » za jan 25 2020 6:38 pm

Het was een zeer informatieve en ook gezellige bijeenkomst vandaag in ons nieuwe onderkomen in Borne.
Emile de Jong besprak op zijn eigen zeer grondige wijze het belichtingssysteem van onze camera's. Dat bleek een zo veel omvattend onderwerp dat hij in de hem toegemeten tijd precies op de helft van zijn presentatie zat :o . Net als bij de Autofocus workshop zal er dus nog een tweede workshop voor het resterende deel moeten komen! Mensen wat kun je van die man veel leren! De presentatie had ook niet veel langer moeten duren, want op een gegeven moment begint alle informatie je gewoon teveel te worden. Wat dat betreft kwam de lunch precies op tijd.

Na de lunch kon eigen werk gepresenteerd worden. Ieder had duidelijk z'n beste beentje voor gezet en er werd prachtig werk getoond. Natuur-, vogel- macro-, event-landschapfotografie, alles kwam in hoge kwaliteit voorbij :oohh:

Ik wil iedereen bedanken voor zijn/haar bijdrage en zal zo spoedig mogelijk een datum voor deel 2 van het Nikon belichtingssysteem voor deze groep vastleggen.
Hierover informeer ik jullie per email.
martin
Gebruikersavatar
MartinT

Regiocoördinator
Berichten: 1723


Locatie: Borne
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 25-01-2020 Jaarvergadering Regio Oost - Presentatie eigen werk / Emile de Jong bespreekt Nikon belichtingssysteem

Berichtdoor Robert » za jan 25 2020 6:58 pm

Martin, Emile en aanwezige clubleden bedankt voor deze prachtige dag. Emile weet alles duidelijk en grondig uit te leggen, en wijst je op mogelijkheden van de camera waarvan ik het bestaan niet wist. Zo wist ik niet dat een Nikon camera eigenlijk 8 standen heeft i.p.v. de 4 die algemeen bekend zijn (P,S, A of M). Ik hoop dan ook aanwezig te kunnen zijn bij het 2e deel van deze workshop. De locatie en lunch was goed. Het was leuk om kennis te nemen van de jaarplanning van regio Oost. En het eigen werk presenteren is altijd een relaxte afsluiting van deze dag.
groeten Robert
Gebruikersavatar
Robert

Clublid
Berichten: 2637


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 25-01-2020 Jaarvergadering Regio Oost - Presentatie eigen werk / Emile de Jong bespreekt Nikon belichtingssysteem

Berichtdoor RRJfoto » za jan 25 2020 8:54 pm

Martin en Emile bedankt voor de zeer leerzame dag en de goede organisatie.
Mvg Reint
RRJfoto

Clublid
Berichten: 107


Locatie: Groningen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 25-01-2020 Jaarvergadering Regio Oost - Presentatie eigen werk / Emile de Jong bespreekt Nikon belichtingssysteem

Berichtdoor henkk » za jan 25 2020 10:40 pm

Ik sluit mij graag aan bij de dankwoorden. Het was leerzaam en gezellig. Toch weer onbekende bedieningsopties geleerd. Leuk de foto's vsn de anderen te zien.
En ik kijk uit naar deel 2 van de cursus.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4907


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 25-01-2020 Jaarvergadering Regio Oost - Presentatie eigen werk / Emile de Jong bespreekt Nikon belichtingssysteem

Berichtdoor René S64 » za jan 25 2020 11:06 pm

Wat kan ik hier nog aan toevoegen, wederom een prettige en leerzame dag gehad.
Dank aan Emile voor de heldere presentatie en tips. Maar vooral ook Martin voor het regelen van een uitmuntende nieuwe locatie in het Kulturhuus. Ook heb ik genoten van de prachtige afbeeldingen die getoond werden. Daar zaten weer een aantal juweeltjes bij. Vooral Rudy had weer een prachtige uitsmijter. :thumbup: Bedankt allemaal en tot de volgende workshop.
Groet,
René
Besmet met het NAS-virus, Intussen gevaccineerd met het Sony-vaccin.
René S64

Clublid
Berichten: 531


Locatie: Enschede
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 25-01-2020 Jaarvergadering Regio Oost - Presentatie eigen werk / Emile de Jong bespreekt Nikon belichtingssysteem

Berichtdoor josti » zo jan 26 2020 10:59 am

Ik kan niets anders dan de vorige sprekers aanhalen. Weer een topdag gehad👍
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2900


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 25-01-2020 Jaarvergadering Regio Oost - Presentatie eigen werk / Emile de Jong bespreekt Nikon belichtingssysteem

Berichtdoor Cracker12 » ma jan 27 2020 1:47 pm

Zal ik me ook aansluiten bij de loftuitingen! Het was zoals altijd heel leerzaam, denk je over belichting het een en ander te weten, toch verrast Emile je altijd weer en confronteert je met gaten in je kennis...
En de presentatie was weer erg leuk en divers, trouwens een prima nieuwe locatie, Martin.
Ik hoop er bij deel 2 weer bij te zijn.

Groeten,
Flip
Gebruikersavatar
Cracker12

Webshop Beheerder
Berichten: 67


Locatie: Balkbrug
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 25-01-2020 Jaarvergadering Regio Oost - Presentatie eigen werk / Emile de Jong bespreekt Nikon belichtingssysteem

Berichtdoor Gerard de Zwaan » ma jan 27 2020 3:42 pm

Het was zeker leerzaam en de foto's waren mooi om te zien. De locatie met lunch is ook perfect geregeld. Ik hoop dat ik ook bij deel 2 kan zijn.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Gebruikersavatar
Gerard de Zwaan

Clublid
Berichten: 1461


Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Foto's NCN- en forumuitjes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 10 gasten