09-02-2021 Online workshop “De Landschapsfotograaf als Weerman/vrouw” met Bas Meelker - Reacties

Sectie om draadjes in te plaatsen voor foto's die gemaakt zijn tijdens NCN uitjes, forum-wandelingen, etc.

Onderwerp:

09-02-2021 Online workshop “De Landschapsfotograaf als Weerman/vrouw” met Bas Meelker - Reacties

Berichtdoor MartinT » di feb 09 2021 9:09 pm

Nou, weer een ouderwets Bas Meelker avondje, boordevol informatie :)
Ik moet het even laten bezinken.
Wat vonden jullie ervan?
Gebruikersavatar
MartinT

Regiocoördinator
Berichten: 1723


Locatie: Borne
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 09-02-2021 Online workshop “De Landschapsfotograaf als Weerman/vrouw” met Bas Meelker - Reacties

Berichtdoor jan » di feb 09 2021 9:28 pm

Het was weer geweldig Martin. Wat een fijne spreker. Tijd vliegt voorbij.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4301


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 09-02-2021 Online workshop “De Landschapsfotograaf als Weerman/vrouw” met Bas Meelker - Reacties

Berichtdoor Richard » di feb 09 2021 9:30 pm

Heel veel informatie.

Bedankt voor het organiseren Martin!
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3575


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 09-02-2021 Online workshop “De Landschapsfotograaf als Weerman/vrouw” met Bas Meelker - Reacties

Berichtdoor gvdnberg » di feb 09 2021 10:29 pm

Ja Prima! Ik heb bewondering voor Bas Meelker, die toch anderhalf uur non stop praat en door de klok afgeremd moet worden. Dat gecombineerd met zijn enthousiasme maakt het een mooie avond, op naar nummer 4.
Ik zie er naar uit!!
Martin bedankt voor de organisatie hiervan!!
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 09-02-2021 Online workshop “De Landschapsfotograaf als Weerman/vrouw” met Bas Meelker - Reacties

Berichtdoor Peter » wo feb 10 2021 6:57 pm

interessant en leerzaam.
Had voor mij nog iets meer de actualiteit mogen belichten. Juist nu met die bakken sneeuw die overal ligt had ik graag wat (foto technische) nog willen horen.

you can't win them all :wink:
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7741


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 09-02-2021 Online workshop “De Landschapsfotograaf als Weerman/vrouw” met Bas Meelker - Reacties

Berichtdoor robcctje » do feb 11 2021 9:31 am

Weer een leerzame webinar gezien,Martin en Bas bedankt.

Gr Rob
Gebruikersavatar
robcctje

Clublid
Berichten: 1386


Locatie: Nordhorn
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: 09-02-2021 Online workshop “De Landschapsfotograaf als Weerman/vrouw” met Bas Meelker - Reacties

Berichtdoor josti » do feb 11 2021 11:49 am

Martin en Bas weer veel dank voor deze interessante workshop!
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2892


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 09-02-2021 Online workshop “De Landschapsfotograaf als Weerman/vrouw” met Bas Meelker - Reacties

Berichtdoor Tony D » do feb 11 2021 9:46 pm

Ik kon er toch net niet bij zijn wegens werkverplichtingen.
Ik ga hem in het weekend terugkijken.

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2731


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 09-02-2021 Online workshop “De Landschapsfotograaf als Weerman/vrouw” met Bas Meelker - Reacties

Berichtdoor Ronald53 » ma feb 15 2021 8:35 pm

Ik wil nog even het gebruik van satelliet opnamen van bewolking toelichten. Bas noemde de app SAT24 om de bewolking te volgen. In de app kun je kiezen voor zichtbaar licht- of IR-opnamen. Bas noemde ook dat hoge bewolking meer kans geeft op mooie zonsondergangen. De bewolking die helder wit te zien is op IR-opnamen is bewolking in de hogere atmosfeer, die is immers het koudst (de beelden zijn omgekeerd t.o.v. hetgeen je verwacht bij IR). Grijzige bewolking zit dichter bij het aardoppervlak. Kies je in SAT24 voor niet voor IR maar voor zichtbaar licht, dan zijn de witste beelden gelinkt aan een hoge mate van reflectie van zonlicht, het gaat dan meestal om dichte bewolking. Die kan echter hoog of laag in de atmosfeer zitten, dat weet je dan niet.
Groet,
Ronald
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1537


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 09-02-2021 Online workshop “De Landschapsfotograaf als Weerman/vrouw” met Bas Meelker - Reacties

Berichtdoor roelwillems » wo feb 17 2021 8:30 pm

Erg fijne training weer, Bas geeft prettig training en het was zeer informatief!
Bedankt voor voor het organiseren, dit soort training zijn via live stream echt super om te volgen.

P.s. Ronald voor de tip aangaande de sateliet opnames van de bewolking, verduidelijkt veel.
Nikon Z7 II, Nikkor Z 12-24 en 24-70 f/4 S, Nikkor AF-P 70-300mm f/4.5-5.6E ED VR
Filter systeem: Kase K9 100mm (polarizer, 3&6-stop ND, 3-stops reversed grad & soft grad, 2 stop hard grad)

Ook Olympus m43 met de nodige lenzen en Fuji x100t
Gebruikersavatar
roelwillems

Clublid
Berichten: 41


Locatie: Zuid-Holland
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 09-02-2021 Online workshop “De Landschapsfotograaf als Weerman/vrouw” met Bas Meelker - Reacties

Berichtdoor Tony D » wo feb 17 2021 9:57 pm

Ik heb hem teruggekeken en kan beamen wat al gezegd is: Bas is vlotte spreker die heel veel weet door zijn ervaring.
Mooi die apps die hij aangaf. En het is een plezier om naar zijn foto’s te kijken.
Dus kom maar op met deel 4 !

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2731


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Foto's NCN- en forumuitjes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten