2021-02-22 Online workshop Belichtingstechnieken in de Landschapsfotografie met Bas Meelker - Reacties

Sectie om draadjes in te plaatsen voor foto's die gemaakt zijn tijdens NCN uitjes, forum-wandelingen, etc.

Onderwerp:

2021-02-22 Online workshop Belichtingstechnieken in de Landschapsfotografie met Bas Meelker - Reacties

Berichtdoor MartinT » ma feb 22 2021 9:13 pm

Dit was (voorlopig?) de laatste in de serie over landschapsfotografie met Bas Meelker en hij was weer net zo interessant c.q. leerzaam als de vorige edities.
Je kunt hier je reactie kwijt.
Martin
Gebruikersavatar
MartinT

Regiocoördinator
Berichten: 1723


Locatie: Borne
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 2021-02-22 Online workshop Belichtingstechnieken in de Landschapsfotografie met Bas Meelker - Reacties

Berichtdoor roelwillems » ma feb 22 2021 9:21 pm

Weer erg goede training, ondanks dat ik het e.e.a. weet van belichting in landschapsfotografie nog zeker interessant! Dank voor het organiseren van deze serie trainingen met Bas.
Nikon Z7 II, Nikkor Z 12-24 en 24-70 f/4 S, Nikkor AF-P 70-300mm f/4.5-5.6E ED VR
Filter systeem: Kase K9 100mm (polarizer, 3&6-stop ND, 3-stops reversed grad & soft grad, 2 stop hard grad)

Ook Olympus m43 met de nodige lenzen en Fuji x100t
Gebruikersavatar
roelwillems

Clublid
Berichten: 41


Locatie: Zuid-Holland
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 2021-02-22 Online workshop Belichtingstechnieken in de Landschapsfotografie met Bas Meelker - Reacties

Berichtdoor rovinge » ma feb 22 2021 9:49 pm

Leuk overzicht van wat (ETTR vs. Bracketing) te gebruiken bij welk buitenlicht!
Dank voor de presentatie Bas en de organisatie Martin en Henk!
Diverse Nikon bodies, objectieven en accessoires = een prachtige bezigheid!

Eigen Werk | Facebook
Gebruikersavatar
rovinge

Clublid
Berichten: 449


Locatie: Heerhugowaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 2021-02-22 Online workshop Belichtingstechnieken in de Landschapsfotografie met Bas Meelker - Reacties

Berichtdoor Tony D » di feb 23 2021 11:14 am

Bas was weer goed op dreef! Hij is een makkelijke prater met verstand van zaken. En daardoor weer een hoop geleerd. Zelfs een donkere foto kan ETTR belicht zijn !

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2731


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 2021-02-22 Online workshop Belichtingstechnieken in de Landschapsfotografie met Bas Meelker - Reacties

Berichtdoor josti » di feb 23 2021 12:59 pm

Dank Martin en Henk voor het organiseren van deze serie interessante trainingen en Bas voor de erg prettige uitleg van de ins and outs van de landschapsfotografie👍
Laatst gewijzigd door josti op wo feb 24 2021 12:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2892


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 2021-02-22 Online workshop Belichtingstechnieken in de Landschapsfotografie met Bas Meelker - Reacties

Berichtdoor gvdnberg » di feb 23 2021 1:22 pm

En daar hoef ik weinig aan toe te voegen! Bas weet bindend te vertellen, iedereen blijft bij de les en voor je het weet is de tijd om, met als gevolg dat een beetje uitlopen eigenlijk altijd wel de bonus is.
Een boeiende enthousiaste spreker met een viertal mooie onderwerpen die de afgelopen weken ons veel informatie gaf!!

Bas bedankt voor je inzet en enthousiasme, Martin en Henk bedankt voor de organisatie en technische ondersteuning. Het smaakt naar meer!
Laatst gewijzigd door gvdnberg op wo feb 24 2021 9:36 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 2021-02-22 Online workshop Belichtingstechnieken in de Landschapsfotografie met Bas Meelker - Reacties

Berichtdoor MartinT » di feb 23 2021 9:33 pm

gvdnberg schreef:. Het smaakt naar meer!


Aan "meer" wordt gewerkt Gert :thumbup:
Martin
Gebruikersavatar
MartinT

Regiocoördinator
Berichten: 1723


Locatie: Borne
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 2021-02-22 Online workshop Belichtingstechnieken in de Landschapsfotografie met Bas Meelker - Reacties

Berichtdoor gvdnberg » wo feb 24 2021 9:37 am

Uitstekend idee Martin!!
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 2021-02-22 Online workshop Belichtingstechnieken in de Landschapsfotografie met Bas Meelker - Reacties

Berichtdoor robcctje » wo feb 24 2021 11:44 am

Was weer een leerzame avond,Bas, Martin en Henk bedankt voor jullie inzet.

Gr Rob
Gebruikersavatar
robcctje

Clublid
Berichten: 1386


Locatie: Nordhorn
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: 2021-02-22 Online workshop Belichtingstechnieken in de Landschapsfotografie met Bas Meelker - Reacties

Berichtdoor Brutus » wo feb 24 2021 3:43 pm

MartinT schreef:Aan "meer" wordt gewerkt Gert :thumbup:
Martin


Wat denk je, zou Bas op termijn bereid zijn om de eerste workshops nog eens te herhalen? Ik ben pas bij deze vierde ingestapt en ik heb spijt als haren op mijn hoofd (en dat wil wat zeggen in dit kapperloze tijdperk :wink: ) dat ik die eerste gemist heb!
Groet,
Bert
Gebruikersavatar
Brutus

Clublid
Berichten: 1108


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: 2021-02-22 Online workshop Belichtingstechnieken in de Landschapsfotografie met Bas Meelker - Reacties

Berichtdoor WimWoudenberg » vr feb 26 2021 11:13 am

Brutus schreef:
MartinT schreef:Aan "meer" wordt gewerkt Gert :thumbup:
Martin


Wat denk je, zou Bas op termijn bereid zijn om de eerste workshops nog eens te herhalen? Ik ben pas bij deze vierde ingestapt en ik heb spijt als haren op mijn hoofd (en dat wil wat zeggen in dit kapperloze tijdperk :wink: ) dat ik die eerste gemist heb!

Was weer helemaal ok tot de volgende keer!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
met vriendelijke groet
Wim Woudenberg

Z8 en D750
Godox, Elinchrom en Nikon Flits
Nikon Objectieven:
Z 24-70 F 2.8 S, Z 100-400 F 4.5/5.6 VR S, AF-S 70-200mm f/2.8 E FL ED VR, 105 macro F 2.8,AF-S 24-120 f4G VR E.D.

https://www.photobywim.com
WimWoudenberg

Clublid
Berichten: 31


Locatie: Dordrecht
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 2021-02-22 Online workshop Belichtingstechnieken in de Landschapsfotografie met Bas Meelker - Reacties

Berichtdoor Karina2 » vr feb 26 2021 7:17 pm

Brutus schreef:
Wat denk je, zou Bas op termijn bereid zijn om de eerste workshops nog eens te herhalen? Ik ben pas bij deze vierde ingestapt en ik heb spijt als haren op mijn hoofd (en dat wil wat zeggen in dit kapperloze tijdperk :wink: ) dat ik die eerste gemist heb!


@Brutus, n.a.v. de 1e workshop van Bas Meelker heb ik een artikel geschreven voor de aankomende maarteditie van het NCN Magazine. Speciaal voor alle leden die de workshop gemist hebben of het nog eens na willen lezen. De opmaak van het magazine is net bij de drukkerij aangeleverd en zal de komende weken gedrukt worden om, wanneer alles volgens planning verloopt, medio maart bij de leden bezorgd te worden. Het vergt nog even wat geduld, maar wellicht heb je wat aan het artikel...
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1532


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 2021-02-22 Online workshop Belichtingstechnieken in de Landschapsfotografie met Bas Meelker - Reacties

Berichtdoor Brutus » za feb 27 2021 11:11 am

Prima idee, bedankt, Karina!
Groet,
Bert
Gebruikersavatar
Brutus

Clublid
Berichten: 1108


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Foto's NCN- en forumuitjes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten