18-04-2022: NCN Clublid Vincent Riemersma als fotograaf op de Olympische Spelen

Sectie om draadjes in te plaatsen voor foto's die gemaakt zijn tijdens NCN uitjes, forum-wandelingen, etc.

Onderwerp:

18-04-2022: NCN Clublid Vincent Riemersma als fotograaf op de Olympische Spelen

Berichtdoor Richard » ma apr 18 2022 12:44 pm

Dat was zeer geslaagd.

Afbeelding
2022-04-18_11-25-32 op Flickr
Met vriendelijke groet,

Richard
Online
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3576


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 18-04-2022: NCN Clublid Vincent Riemersma als fotograaf op de Olympische Spelen

Berichtdoor jan » ma apr 18 2022 2:41 pm

Dat was een zinvolle besteding van de ochtend. Mooi te horen vanaf de weg er naar toe tot aan de thuiskomst.AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-S908B met Tapatalk
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4305


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 18-04-2022: NCN Clublid Vincent Riemersma als fotograaf op de Olympische Spelen

Berichtdoor Rijko » ma apr 18 2022 2:44 pm

Inderdaad, dit event was zeer geslaagd. Ik heb veel geleerd en gezien. Gezien, veel fraaie foto's. Geleerd, heel erg veel over het belang van goede voorbereiding, weten wat je wilt, wat voor foto's je wilt maken, en op welke locaties, posities je dan moet gaan staan.

Bedankt Vincent voor een wel bestede 2e paasochtend!!
Gebruikersavatar
Rijko

Clublid
Berichten: 167


Locatie: Groningen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 18-04-2022: NCN Clublid Vincent Riemersma als fotograaf op de Olympische Spelen

Berichtdoor Frans Heinsbroek » ma apr 18 2022 3:34 pm

Ben net thuis van de presentatie/lezing van Vincent. Kan me alleen maar bij voorgaande reacties aansluiten. Bedankt hiervoor Vincent.
Frans Heinsbroek

Clublid
Berichten: 897


Locatie: Schiedam
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 18-04-2022: NCN Clublid Vincent Riemersma als fotograaf op de Olympische Spelen

Berichtdoor jan24 » ma apr 18 2022 3:53 pm

Zeker een leerzame ochtend.
Dank aan Vincent voor zijn openheid en dank aan de organisator(en).
Nikon D7500
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!
jan24

Clublid
Berichten: 1791


Locatie: Apeldoorn
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 18-04-2022: NCN Clublid Vincent Riemersma als fotograaf op de Olympische Spelen

Berichtdoor MartinT » ma apr 18 2022 5:32 pm

Heel leerzame ochtend in een fijne omgeving gehad.
Vincent hield een fascinerend verhaal over z’n belevenissen op de Olympische Spelen. Ondanks dat de dagelijkse reportages van de NOS wel iets lieten zien van de moeilijkheden waar iedereen op de Spelen mee van doen had, heb je als buitenstaander toch geen idee waar je als professioneel fotograaf allemaal rekening mee moet houden.
Vincent deed daar uitgebreid verslag van en liet zien hoe hij zich heeft voorbereid, niet alleen voor vertrek maar ook op de omstandigheden ter plaatse. Schaatsers in de binnenbocht of buitenbocht, hoge of lage positie, mogelijkheden tot positiewisseling,…..dat en nog veel meer kwam langs. Gelardeerd met veel voorbeeldfoto’s om e.e.a. Te verduidelijken.
Hoewel ik nooit in zulke omstandigheden zal verkeren, is me uit zijn verhaal bijgebleven dat sportfotografie voor alles planmatig bedreven moet worden!
Na het instructieve deel kwamen er nog een aantal fraaie foto’s van de Spelen langs, sommige vanuit verrassende posities genomen.
Op de glastafel nog even bijgekletst en een Z teleconverter uitgeprobeerd.
Verder iedereen weer eens gezien, voor sommigen was dat voor het laatst meer dan 2 jaar geleden!
Vincent en Emile van Nikon School bedankt voor deze morgen :thumbup:

Martin
Gebruikersavatar
MartinT

Regiocoördinator
Berichten: 1723


Locatie: Borne
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 18-04-2022: NCN Clublid Vincent Riemersma als fotograaf op de Olympische Spelen

Berichtdoor gvdnberg » ma apr 18 2022 6:01 pm

Ludo en ik zijn ook weer veilig thuis. Vincent bedankt voor je mooie instructieve en open verhaal. Ik heb ervan genoten en ik geniet ervan dat het je zo goed gaat in je tweede beroep!
Roel en Jan bedankt voor de organisatie.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 18-04-2022: NCN Clublid Vincent Riemersma als fotograaf op de Olympische Spelen

Berichtdoor robcctje » ma apr 18 2022 6:42 pm

Roel en Jan bedankt voor deze leerzame ochtend en Vincent bedankt voor jou prachtige beelden en jou beleving die je ons hebt laten zien.
Verder was het mooie om weer naar 2jaar oude bekenden te treffen.

Gr Rob
Gebruikersavatar
robcctje

Clublid
Berichten: 1386


Locatie: Nordhorn
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: 18-04-2022: NCN Clublid Vincent Riemersma als fotograaf op de Olympische Spelen

Berichtdoor josti » ma apr 18 2022 8:12 pm

Roel, Vincent en Jan hartelijk dank voor de organisatie en de presentatie!. Het is goed om elkaar weer live te ontmoeten en gelijk met een zeer interessante presentatie!

Groet, Jos
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2899


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 18-04-2022: NCN Clublid Vincent Riemersma als fotograaf op de Olympische Spelen

Berichtdoor henkk » ma apr 18 2022 9:43 pm

Angela and I don't want the 2 dollars back, just him (cf Hair). We hebben genoten van Vincents presentatie van zijn ervaringen; hij is ook een fotograaf met een bijzondere kijk, vinden wij ieg. En zo over zijn werkwijze kunnen discussiëren is heel bijzonder.
Tegelijk bleek hoe hard werken het is. Leerzaam voor ons eigen sport- en andere fotografie. We blijven Vincent volgen! En wensen hem ook veel succes in zijn loopbaan.
Dank aan de organisatoren en aan Emile (het kaartje met Z7 II opnamen met 50/1.2 en 14-30/4 moet ik nog openen).
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4907


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 18-04-2022: NCN Clublid Vincent Riemersma als fotograaf op de Olympische Spelen

Berichtdoor hans1956 » ma apr 18 2022 9:57 pm

Tja, ik heb hier zeer weinig aan toe te voegen. Ik heb ervan genoten. Dank Vincent, Emile, Jan en Roel. Zeer geslaagd!
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr
Gebruikersavatar
hans1956

Regiocoördinator
Berichten: 3479


Locatie: NL
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: 18-04-2022: NCN Clublid Vincent Riemersma als fotograaf op de Olympische Spelen

Berichtdoor Ludo » di apr 19 2022 5:17 pm

Het was een leuke ochtend, met Vincent als enthousiaste verteller.
Leuk om eens een kijkje achter de schermen te krijgen.

Mochten er n.a.v. de uitleentafel met daarop de diverse bodies en lenzen
van de Nikon Z serie, mensen zijn die deze op hun verlanglijstje gaan zetten:
Half juli ga ik weer naar Finland en ook een bezoek aan de kerstman
staat op de planning.
Verlanglijstjes bij mij ingeleverd voor uiterlijk 15 juli, worden door mij persoonlijk
overhandigd aan de kerstman. :)
Met vriendelijke groet,
Ludo


Fotografeert met Nikon digitaal en -analoog > Flickr
Gebruikersavatar
Ludo

Socialmedia
Berichten: 1212


Locatie: Tilburg
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 18-04-2022: NCN Clublid Vincent Riemersma als fotograaf op de Olympische Spelen

Berichtdoor Richard » di apr 19 2022 7:30 pm

Met alle plezier zet ik de Z9 op dat verlanglijstje. 8)
Met vriendelijke groet,

Richard
Online
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3576


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 18-04-2022: NCN Clublid Vincent Riemersma als fotograaf op de Olympische Spelen

Berichtdoor rovinge » di apr 19 2022 10:42 pm

Inderdaad een geslaagde dag!

Het was een leuke, mooie en interessante presentatie van Vincent over wat ie allemaal meegemaakt heeft op de Spelen. Nuttige info over hoe hij zaken voorbereid en aanpakt; ik zag de aanwezige toehoorders aandachtig luisteren, een enkele keer instemmend knikken, vooral notities maken (hé die moet ik onthouden) en ook lachen om de leuke anekdotes tussendoor.
Na twee uur lering en vermaak door Vincent mochten de aanwezigen zich voegen bij Emile aan de Nikon uitleentafel. Daar werden gretig weer de verschillende Z-camera's, objectieven en tele-converters even vastgehouden en buiten grondig getest. Voor, tussendoor en na de presentatie werden er uiteraard de nodige koffie, thee, fris, gebakje en wat snacks geserveerd. Na dit alles, zo rond één uur ging een ieder weer huiswaarts met nieuwe, opgedane kennis en een mooie gele Nikon goodiebag gevuld met enkele items. Was (voor mij in ieder geval) de rit vanaf Noord-Holland naar het mooie Vaassen zeker waard.

Hieronder nog enkele snapshots......
Roel

1. Uitleg van Vincent: voorbereiding en waar ga kan je nou staan langs de baan....?
Afbeelding

2. "The making of...."
Afbeelding

3. Mooi applaus voor een mooie presentatie
Afbeelding
Diverse Nikon bodies, objectieven en accessoires = een prachtige bezigheid!

Eigen Werk | Facebook
Gebruikersavatar
rovinge

Clublid
Berichten: 449


Locatie: Heerhugowaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 18-04-2022: NCN Clublid Vincent Riemersma als fotograaf op de Olympische Spelen

Berichtdoor Vincent » wo apr 20 2022 12:17 pm

Hoop leuke reacties! Dank voor jullie tijd en interesse in mijn verhaal! En hopelijk nog iets van opgestoken. Zoals beloofd zal ik een PDF van de presentatie naar Roel sturen en hem vragen deze naar alle aanwezigen te sturen!
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Foto's NCN- en forumuitjes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten