Reacties Nikon Clubdag Openluchtmuseum

Sectie om draadjes in te plaatsen voor foto's die gemaakt zijn tijdens NCN uitjes, forum-wandelingen, etc.

Onderwerp:

Re: Reacties Nikon Clubdag Openluchtmuseum

Berichtdoor bcvthul » zo okt 29 2023 7:08 pm

Die laatste is mooi, Gerard.
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Reacties Nikon Clubdag Openluchtmuseum

Berichtdoor MarkLeijtens » zo okt 29 2023 9:11 pm

Dank jullie voor de mooie en goed georganiseerde dag, een succes lijkt mij. Goede sprekers. Alleen jammer dat de uitleentafel geen f-mount lenzen had. wat de focus op nieuw te verkopen Nikon-gear.
Enkele impressies (D7500 - 16 80 DX VR)
Boerin:
AfbeeldingBoerin by Mark Leijtens, on Flickr
Smit:
AfbeeldingSmit by Mark Leijtens, on Flickr
Molen-Wit-Kleur - Z/W kan niet kiezen
AfbeeldingMolenWit by Mark Leijtens, on Flickr
AfbeeldingMLE_0584 by Mark Leijtens, on Flickr
Molen-Geel-Kleur
AfbeeldingMolenGeel by Mark Leijtens, on Flickr
Verrast door een muzikaal intermezzo
AfbeeldingMLE_0575 by Mark Leijtens, on Flickr
Wasmachine:
AfbeeldingMLE_0546 by Mark Leijtens, on Flickr
AfbeeldingGroenHuis by Mark Leijtens, on Flickr
Gebruikersavatar
MarkLeijtens

Clublid
Berichten: 46


Locatie: Sint-Oedenrode
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Reacties Nikon Clubdag Openluchtmuseum

Berichtdoor Gerrit » zo okt 29 2023 9:24 pm

Er zijn nog heel veel zeer tevreden gebruikers van “oudere Nikon” body’s. En die zullen er nog heel lang zijn. Want Nikon staat tenslotte voor kwaliteit! Jammer dat deze grote tevreden groep wat vergeten lijkt te worden.
D4s, Nikkor 24-70mm 1:2.8G ED, Nikkor 70-200 1:2.8GII ED, SB 900
kvk 73686913
www.fotockers.nl
Gerrit

Forumlid
Berichten: 156


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Reacties Nikon Clubdag Openluchtmuseum

Berichtdoor Gerard de Zwaan » zo okt 29 2023 9:27 pm

bcvthul schreef:Die laatste is mooi, Gerard.

Dank je, en dan te bedenken dat ik de foto met een camera is gemaakt die ik mocht proberen.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Gebruikersavatar
Gerard de Zwaan

Clublid
Berichten: 1463


Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Reacties Nikon Clubdag Openluchtmuseum

Berichtdoor Tony D » zo okt 29 2023 9:42 pm

Gerard de Zwaan schreef:
bcvthul schreef:Die laatste is mooi, Gerard.

Dank je, en dan te bedenken dat ik de foto met een camera is gemaakt die ik mocht proberen.

Kun je nagaan wat een goede camera dat is en dat hij bij jou in goede handen is.

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2785


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Reacties Nikon Clubdag Openluchtmuseum

Berichtdoor Patrick » zo okt 29 2023 9:44 pm

Geen betere tijd geweest dan nu om fraaie F-mount objectieven tweedehands te kopen! Idem D bodies.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Reacties Nikon Clubdag Openluchtmuseum

Berichtdoor Gerard de Zwaan » zo okt 29 2023 9:53 pm

Tony D schreef:
Gerard de Zwaan schreef:
bcvthul schreef:Die laatste is mooi, Gerard.

Dank je, en dan te bedenken dat ik de foto met een camera is gemaakt die ik mocht proberen.

Kun je nagaan wat een goede camera dat is en dat hij bij jou in goede handen is.

Ton

Ik kan wel aan de Z6II wennen ook al heb ik zelf een D7200.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Gebruikersavatar
Gerard de Zwaan

Clublid
Berichten: 1463


Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Reacties Nikon Clubdag Openluchtmuseum

Berichtdoor Nikkormaat » zo okt 29 2023 10:00 pm

Hartelijk dank aan alle vrijwilligers die dit evenement weer zo zorgvuldig georganiseerd hebben. Wat een voorrecht om al dat dure spul vanaf de uitleentafel naar buiten te mogen meenemen en proberen.
Ik ben weer heel wat wijzer. Net als de F 200-500 is de nieuwe Z 180-600 voor mij te zwaar, maar dat is dan tenminste duidelijk. Na het proberen van andere objectieven ben ik weer flink besmet geraakt met het NAS-virus.
Laatst gewijzigd door Nikkormaat op zo okt 29 2023 10:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2780


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Reacties Nikon Clubdag Openluchtmuseum

Berichtdoor Henk » zo okt 29 2023 10:27 pm

MarkLeijtens schreef:Alleen jammer dat de uitleentafel geen f-mount lenzen had. wat de focus op nieuw te verkopen Nikon-gear.

Gerrit schreef:Er zijn nog heel veel zeer tevreden gebruikers van “oudere Nikon” body’s. En die zullen er nog heel lang zijn. Want Nikon staat tenslotte voor kwaliteit! Jammer dat deze grote tevreden groep wat vergeten lijkt te worden.

Op het forum heb ik vermeld dat je bij mij kon aangeven of je een F-mount camera of lens wilde testen. Dan hadden we geregeld dat deze aanwezig waren. Ik heb drie verzoeken gekregen voor de D850 en één verzoek voor een tweetal F-mounts. Voorzover ik weet waren die aanwezig. Ik neem het echter mee voor een volgende clubdag en wellicht doen we nog een keer een glasdag waarbij we dan wel het verzoek doen aan Nikon om de groep met F-mount lenzen tevreden te stellen. Dank in ieder geval voor de feedback.

ReneG schreef:Het was weer een leuke en uitstekend georganiseerde clubdag, dank aan de organisatie en vrijwilligers!

Voor mij stond deze in het teken van informatie inwinnen en het uitproberen van de Z serie. Ik ben een stuk wijzer geworden. Als ik nog een kleine opmerking mag meegeven (dit is geen kritiek), ik miste wel de fotowedstrijd. Het gaat me niet om de prijzen, maar ik vind het altijd leuk om uitgedaagd te worden en door zo'n opdracht buiten mijn normale kaders te werken. Wellicht is er volgende keer weer ruimte voor? Als het teveel werk is kan het ook achteraf op het forum 'voor de eer'. Maar nogmaals, ga zo door.


Dank je wel René. Ook jouw opmerking neem ik mee voor een volgende keer. In eerste instantie wilden we een glasdag organiseren, maar al snel werd het steeds iets uitgebreider en werd het alsnog een clubdag. Maar de fotowedstrijd is altijd een hoop gedoe en geregel, dus die hebben we laten zitten en daarmee eigenlijk ook de plenaire afsluiting. Maar jouw idee om het op het forum voor de eer te doen is zeker iets om te onthouden.
groeten Henk.
Foto Melenhorst.net
Henk

Bestuurslid
Berichten: 1733


Locatie: Deventer
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Reacties Nikon Clubdag Openluchtmuseum

Berichtdoor Tony D » zo okt 29 2023 10:28 pm

Gerard de Zwaan schreef:
Tony D schreef:
Gerard de Zwaan schreef:Dank je, en dan te bedenken dat ik de foto met een camera is gemaakt die ik mocht proberen.

Kun je nagaan wat een goede camera dat is en dat hij bij jou in goede handen is.

Ton

Ik kan wel aan de Z6II wennen ook al heb ik zelf een D7200.

Heb ik ook gedaan!

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2785


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Reacties Nikon Clubdag Openluchtmuseum

Berichtdoor Gerard de Zwaan » ma okt 30 2023 10:57 am

Nikkormaat schreef:Na het proberen van andere objectieven ben ik weer flink besmet geraakt met het NAS-virus.

Je bent niet de enige die weer besmet is geraakt met de NAS-virus, ik ben ook weer besmet met de NAS-virus.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Gebruikersavatar
Gerard de Zwaan

Clublid
Berichten: 1463


Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Reacties Nikon Clubdag Openluchtmuseum

Berichtdoor ben42 » ma okt 30 2023 11:07 am

ReneG schreef:7. Dit kan geen toeval zijn?
Afbeelding
Laatste dag van een collega, D5300 en ja toeval.
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
Gebruikersavatar
ben42

Moderator
Berichten: 2631


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Reacties Nikon Clubdag Openluchtmuseum

Berichtdoor ReneG » ma okt 30 2023 1:35 pm

ben42 schreef:
ReneG schreef:7. Dit kan geen toeval zijn?
Afbeelding
Laatste dag van een collega, D5300 en ja toeval.


Toeval bestaat dus toch! :lol:
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5048


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Reacties Nikon Clubdag Openluchtmuseum

Berichtdoor petero » ma okt 30 2023 5:55 pm

Hallo,

Maar we hebben ook een praktijk training gedaan met Brett als model. Mooie oefening voor sport / actie fotografie.
Ik ondersteun de opmerkingen die zijn gemaakt over deze Nikon clubdag. Het was bijna een Nikon Z dag, terwijl er veel leden zijn met een D body en F Mount objectieven. Maar erg genoten deze dag, iedereen bedankt om het dit jaar weer zo perfect te organiseren.

1.
Afbeelding

2.Afbeelding
m.vr.gr. Peter D500
Gebruikersavatar
petero

Clublid
Berichten: 32


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Reacties Nikon Clubdag Openluchtmuseum

Berichtdoor schilder » di okt 31 2023 10:20 pm

nog een stukje herfst

Afbeelding
Gebruikersavatar
schilder

Clublid
Berichten: 719


Locatie: nuenen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Foto's NCN- en forumuitjes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten