NCN Roofvogelshoot [verzamel en met update]

Sectie om draadjes in te plaatsen voor foto's die gemaakt zijn tijdens NCN uitjes, forum-wandelingen, etc.

Onderwerp:

Re: wat doe je mijn dochter nu weer aan

Berichtdoor Patrick » zo mei 18 2008 10:55 am

George Fennes schreef:Dit was dan even mijn dochter Selita die haar eerste berichtje op het forum heeft geplaatst.
Dus Patrick jij bent verantwoordelijk voor een historisch moment in de NCN geschiedenis :lol:

Groetjes George :D

Dan heeft dat in ieder geval zin gehad. Ik had trouwens wel door dat het een van je dochters was. Maar achteraf gezien van "Mejuffrouw George" wellicht beter geweest. :oops:

Ik heb het verbeterd. Ook bij foto 6.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Dennis71 » zo mei 18 2008 11:26 pm

Mooie serie Patrick. Verklein je de foto's pas nadat je de tekst erin geplakt hebt trouwens?
Dennis71



Onderwerp:

Berichtdoor GdP » zo mei 18 2008 11:29 pm

Leuke serie foto's Patrick! Foto 9 vind ik de mooiste.
GdP



Onderwerp:

Berichtdoor Patrick » ma mei 19 2008 10:25 pm

Nog maar even een paar. IK heb wel een beetje het gevoel dat ik wat laat ben; de echte aandacht lijkt wat verslapt voor dit onderwerp... 8)

18.
Afbeelding

19.
Afbeelding

20.
Afbeelding

21.
Afbeelding

22.
Afbeelding

23.
Afbeelding

24.
Afbeelding

25.
Afbeelding

En ja, ik weet het; ik post teveel. Maar ik kan zo moeilijk kiezen... :oops:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Cees » ma mei 19 2008 10:41 pm

Alles bij elkaar wel een hele grote serie, Patrick, maar er zitten wel een paar toppertjes tussen!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Patrick » ma mei 19 2008 10:49 pm

chip54 schreef:Alles bij elkaar wel een hele grote serie, Patrick, maar er zitten wel een paar toppertjes tussen!

Dat is dus ook mijn probleem: WELKE! :shock:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Pancarans » ma mei 19 2008 11:16 pm

Mooie serie Patrick, alleen vind ik 21 de mindere. het focuspunt ligt op de poten en niet op de kop van Guus. Verder mooi belichte platen, terwijl de omstandigheden niet meevielen.

Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................


http://www.fotono.nl"
Gebruikersavatar
Pancarans

Forumlid
Berichten: 2019


Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Patrick » ma mei 19 2008 11:22 pm

Dennis71 schreef:Mooie serie Patrick. Verklein je de foto's pas nadat je de tekst erin geplakt hebt trouwens?

Die tekstjes (en het verscherpen) laat ik aan Bordermaker over. Ik gok (weet ik eigenlijk wel zeker) dat die eerst het plaatje verkleint, en er dan een kadertje met tekst omheen frommelt. Aanrader dat programmaatje trouwens! Ik heb een kadertje gemaakt dat niet zo snel storrend kan zijn voor een foto, en dat gebruik ik dus eigenlijk voor al m'n foto's op het internet.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor TomT » ma mei 19 2008 11:33 pm

Mijn aandacht heb je nog. Dit zijn weer mooie platen erbij. Deze spreken me iets meer aan dan je eerste (eigenlijk tweede) serie, waarschijnlijk door de achtergrond. 18 is wat mij betreft net een fractie te donker op de borst, maar mooie plaat en goed scherp. Bij 21 mis ik scherpte in de kop, 22 en 23 vind ik super. 24 heeft z'n achtergrond niet mee. Bij 25 zouden de ogen iets prominenter mogen zijn. Ik heb jouw foto met een extra bewerking bijgevoegd. Als je dat wilt haal ik 'm uiteraard weg. Het enige dat ik gedaan heb is met Nik Viveza de helderheid/brightness van de irissen een stuk verhogen.

Afbeelding

Groeten, Tom
D300+Grip, 35mm f/2.0D, 50mm f/1.8D, 85mm f/1.4D, 105mm f/2.8D Micro, 12-24mm f/4 ED, 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR, 17-55mm f/2.8 IF ED, 70-200mm f/2.8 IF ED VR, 70-300mm f/4.5-5.6G VR, TC-17E II, SB800's
Gebruikersavatar
TomT

Clublid
Berichten: 59


Locatie: Heemskerk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Dennis71 » di mei 20 2008 9:36 am

PatrickP schreef:
Dennis71 schreef:Mooie serie Patrick. Verklein je de foto's pas nadat je de tekst erin geplakt hebt trouwens?

Die tekstjes (en het verscherpen) laat ik aan Bordermaker over. Ik gok (weet ik eigenlijk wel zeker) dat die eerst het plaatje verkleint, en er dan een kadertje met tekst omheen frommelt. Aanrader dat programmaatje trouwens! Ik heb een kadertje gemaakt dat niet zo snel storrend kan zijn voor een foto, en dat gebruik ik dus eigenlijk voor al m'n foto's op het internet.


Ik gebruik zelf ook bordermaker, alleen voor de tekst gebruik ik naderhand PS. Het lijkt wel of bordermaker eerst de tekst erin plakt en dan pas verkleind. Je ziet dat eenbeetje aan de ruimte rondom de letters. De letters zijn niet "strak" lijkt het wel en dat vind ik altijd zo jammer. Het doet wat afbreuk aan je erg fraaie foto's.
Dennis71



Onderwerp:

Berichtdoor GdP » zo mei 25 2008 9:20 pm

Foto 19 is prachtig Patrick!
GdP



Onderwerp:

Berichtdoor Patrick » zo mei 25 2008 10:08 pm

He, er zit nog leven in dit draadje. Ik had er nog een paar liggen, maar ik had er eigenlijk al veel te veel neergezet. Die krijgen jullie dus niet meer te zien! :mrgreen:

Dank je voor het compliment Gerrit! ;-)
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26853


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Kaatje » di jun 17 2008 11:24 pm

Beter laat dan nooit! Helaas laat want ik heb even flink in de lappenmand mogen vertoeven.

Theo en Brenda hadden voor de maker van dé foto van Falco, waar hij draait en achterom kijkt, 2 vrijkaartjes voor de demo.

Ik wil ze graag toesturen aan Peter G. want zijn foto was voor Theo en Brenda dé foto.

Afbeelding
Foto Falco door Peter G.


Peter, van harte gefeliciteerd en als je je adres pb-t zorg ik dat de kaarten zsm naar je toe komen.

Groetjes,
Erica
Kaatje




Terug naar “Foto's NCN- en forumuitjes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten