MO juni 2016, beoordeling foto's - " Mmmmm dat ziet er lekker uit"

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

Welke foto is voor jou het best verbeeld in: Mmmm, dat ziet er lekker uit.

Peiling eindigde op zo jul 31 2016 8:12 pm

Sandor Gora
1
5%
Josti
8
40%
Gerard de Zwaan
1
5%
bbrands
2
10%
jur001
5
25%
Alex
3
15%
Sandor Gora. LET OP: Sandor heeft deze foto geplaatst voor Edrocket, je stemt dus op Edrocket
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 20

Onderwerp:

MO juni 2016, beoordeling foto's - " Mmmmm dat ziet er lekker uit"

Berichtdoor Mieke53 » za jul 02 2016 8:12 pm

Hoi allemaal,
De stemming van juni 2016 met het thema: "Mmmmmm dat ziet er lekker uit" mag weer beginnen.
Linkje naar de foto's "Mmmm, dat ziet er lekker uit" http://www.nikon-club-nederland.nl/forum/viewtopic.php?f=61&t=64771
Linkje naar de extra poll: "Het is weer lente" http://www.nikon-club-nederland.nl/forum/viewtopic.php?f=61&t=65040

Dank iedereen die moeite hebben gedaan toch nog wat in te zenden. Voor mijzelf was het tijdgebrek. Mogelijk bij jullie ook, of gewoon een onderwerp wat niet lekker ligt. Maakt allemaal niets uit, we gaan weer lekker door.

Let even op:
Sandor Gora staat er met 2 foto's in. De eerste foto is van hemzelf, maar de tweede foto, van de hommel en de vlinder is van Ed Rocket. Je stemt dan dus op Edrocket.(Ed had etherproblemen)

Ik snoep 2 dagen af van jullie stemming, kan niet anders, anders lopen we teveel uit. (beetje druk hier :)
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO juni 2016, beoordeling foto's - " Mmmmm dat ziet er lekker uit"

Berichtdoor josti » ma jul 04 2016 9:06 pm

Deze maand een makkie wat betreft het aantal te beoordelen foto's. Jammer natuurlijk, maar het thema blijkt toch lastig te zijn geweest. Zelf had ik aanvankelijk ook moeite om een invulling te vinden; ik kwam al snel bij voedselfotografie en dat vind ik nog een brug te ver (om het goed en fraai te doen). Uiteindelijk bracht een nieuw macrospeeltje mijn 'hmmm-dat-ziet-er-lekker-uit-foto' dichterbij. Mijn gedachte was: als ik dit op een poster zie, dan loopt het water mij in de mond :mryellow:

Hier mijn bescheiden mening over de inzendingen.
Sandor Gora: grappige invulling van het thema, waarbij ik de indruk heb dat je er meer uit had kunnen halen. Ik denk bijvoorbeeld aan de kunstenares ook in beeld tussen de beelden en wat spelen met de scherptediepte.
Josti: mijn eigen inzending. Eigenlijk is dit het begin van mijn idee, maar voor het vervolg had ik geen tijd meer. Nog dichterbij heb ik ook geprobeerd, maar was minder dan deze (dank Jurgen!).
Gerard de Zwaan: de dag na mijn inzending kwam Gerard met een verse aardbei. Niet verkeerd, alleen zou ik de foto een beetje hebben schoongemaakt met bv. lightroom. Daarnaast is de scherpte niet overal optimaal. Als ik het goed zie hangt er nog een druppel onderaan de aardbei. Die had ik bijvoorbeeld ook graag scherp gezien.
bbrands: ook weer gewoon iets lekkers op de foto. De onscherpe achtergrond vind ik prettig, maar ik kan niet precies zien waar je de foto scherp wilt hebben: de kers, de slagroom of de chocola. Schaaltje had ik recht gezet.
jur001: heerlijke kleurenpracht van deze kruidenschalen. Normaal ben ik niet zo van flitsen, maar hier zorgt het voor hele frisse kleuren. Eén puntje: wat ik zie, ziet er wel kleurrijk uit maar niet zo lekker; dat moet het nog worden in de gerechten :wink:
Alex: lekker voorgerecht in een leuke compositie. De achtergrond leidt iets af. Als je dat op een egale ondergrond legt (zwart of wit?) wordt het beeld sterker.
Edrocket: leuk idee dit lavendelmenu. Goed uitgevoerd en knap dat je twee insecten tegelijk aan het menu hebt kunt fotograferen. Achtergrond mooi onscherp, maar ik mis de ultieme scherpte op de menugasten.

Wat is dan voor mij de winnaar van deze maand? Geen van de foto's springt er echt uit voor mij. Dat is meer te wijten aan het onderwerp (waar ik niet zo veel mee heb) dan aan de fotografische invulling van de deelnemers. Dan blijft de foto van Alex wat mij betreft het dichtst bij het onderwerp. Die is het dus geworden.

Groet, Jos
Laatst gewijzigd door josti op do jul 07 2016 11:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2909


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO juni 2016, beoordeling foto's - " Mmmmm dat ziet er lekker uit"

Berichtdoor Alex » do jul 07 2016 4:44 pm

Dank voor je stem Jos !
Vwb de achtergrond; dit had ik graag op een zwarte spiegelt vlak gedaan ; maar ja die heb ik niet en de tijd die ik had was ook beperkt.

Omdat jij zoveel energie in de beoordelingen hebt gestopt, heb jij ook recht op wat terugkoppeling. :D
Zondermeer een plaat waar je trek van krijgt. Wel vindt ik de onscherpte van het kroontje jammer, scherpte had mi. meer op rechts gemoeten.
Bovenzijde had ik iets meer ruimte gelaten (ik ben niet van het afsnijden, laat graag een "schoon snijvlak" achter met dit soort foto's)
Gebruikersavatar
Alex

Clublid
Berichten: 292


Locatie: Krimpen
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: MO juni 2016, beoordeling foto's - " Mmmmm dat ziet er lekker uit"

Berichtdoor josti » do jul 07 2016 4:54 pm

Dank voor je feedback Alex. Ik kan mij er in vinden: 't was de eerste keer dat ik met een balg iets serieus probeerde. Keuzes maken was lastig: aan de ene kant heel erg dichtbij, aan de andere kant zoveel mogelijk scherp. Ik koos voor de scherpte op de aardbei zelf. Later nog eens proberen te stacken icm de balg en dan nog wat extra scherpte creëeren.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2909


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO juni 2016, beoordeling foto's - " Mmmmm dat ziet er lekker uit"

Berichtdoor Mieke53 » do jul 14 2016 10:15 pm

Sandor:. Leuke maar toch simpele, no nonsense snapshotfoto. De uitdrukking: dat ziet er lekker uit is in de volksmond hier van toepassing.(mijn stem)
Josti: lekker ook hier van toepassing. Je zou er zo inhappen. Goed scherp. mooie kleuren. Zou een goede tweede voor mij zijn.
Gerard de Zwaan: ook een aardbei, Maar hier mis ik de scherpte van zowel aardbei als druppel. Misschien niet op statief gedaan maar uit het handje?
Compositie had beter gekend.
bbrands: Ook een heerlijke foto, maar ook hier mis ik meer scherpte. Ik zou de kers lekker scherp hebben willen zien, maar evengoed mag je me voor dit lekkers wakker maken hoor.
Jur001: heerlijk onderwerp, mooie kleuren, mooi scherp, maar ik mis hier het natuurlijke licht.
Alex: heerlijk onderwerp, zal top gesmaakt hebben en de compo is zo gek nog niet. Toch had ik dit drietal liever op een mooie schaal gezien, Het aanrecht is net iets te clean voor dit stilleven.
Ed: gezien de omstandigheden een hele behoorlijke foto, hij is me wel wat te donker maar zoals altijd geef jij er je eigen touch aan. Houd ik van. 2 beestjes tegelijk. De hommel eist meestal het rijk alleen. Hij heeft het even niet in de gaten dat er kapers op de kust zijn.

Dit was het weer :) .

Zet 'm op allemaal voor de vakantie opdracht.

Gr.
Noor
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO juni 2016, beoordeling foto's - " Mmmmm dat ziet er lekker uit"

Berichtdoor Mieke53 » do aug 04 2016 12:50 am

Josti,

Je mag je opnieuw de maandwinnaar noemen :D . Dit keer van Juni 2016, met het thema: "Dat ziet er lekker uit"
Van harte van ons allemaal :prost: :clap:

Groet, Noor
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten