MO november 2016, beoordelen foto's - " Ze zijn er weer"

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

"Ze zijn er weer". Welke foto spreekt jou het meest aan in relatie tot de opdracht.

Peiling eindigde op di jan 03 2017 10:31 pm

Nikkormaat
0
Geen stemmen
bennieeee
0
Geen stemmen
richhanz
0
Geen stemmen
jur001
2
7%
Nismo
13
45%
Koen 82
0
Geen stemmen
Reina B
0
Geen stemmen
Johan v V
9
31%
josti
1
3%
Niels O
2
7%
Wally 118
2
7%
Bert v D
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 29

Onderwerp:

MO november 2016, beoordelen foto's - " Ze zijn er weer"

Berichtdoor Mieke53 » vr dec 02 2016 10:31 pm

Hoi allemaal we gaan weer stemmen :thumbup: Het onderwerp was: " Ze zijn er weer"
Dank iedereen die mee heeft gedaan.
Jullie weten: beoordeling mag, hoeft niet, wel leuk.
LET OP:
- Bij sommige foto's kon ik de exif niet in het forum zien. Ik heb ze nu gedownload en gecontroleerd en ze gaan wel door, de foto's waren uit november, maar de exif moet er echt in staan volgende keer, het kost me teveel tijd om dit te doen.
- Foto's die niet in november gemaakt zijn kunnen helaas ook niet door.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Linkje naar de foto's " Ze zijn er weer": http://www.nikon-club-nederland.nl/forum/viewtopic.php?f=61&t=66011
Linkje naar de december opdracht " Oud en Nieuw" : http://www.nikon-club-nederland.nl/forum/viewtopic.php?f=61&t=66228
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO november 2016, beoordelen foto's - " Ze zijn er weer"

Berichtdoor Mieke53 » vr dec 02 2016 11:47 pm

Ik trap maar af met de bevindingen van de foto's(is lang geleden)
Faiz: Onderwerp voldoet helemaal aan het onderwerp. De kabouters zijn inderdaad langs geweest....
De compositie had voor mij iets meer van de steel mogen laten zien, Maar ja, wie gaat er op de buik met al dat natte weer.
helaas, je was iets te vroeg met nemen van de foto, mag niet mee, maar foto is toch leuk genoeg om hem te laten staan in ons draadje.
Nikkormaat: prima foto die aan het onderwerp voldoet. Die letters zijn tegenwoordig al in oktober te krijgen.
De kleur komt me iets te blauwig over, de kleuren hadden iets meer mogen knallen.
De compositie is net iets te netjes er had wat mij betreft is wanorde mogen zijn.
Bennieeee Ook hier een foto die aan het onderwerp voldoet, een lekker bosje paddenstoelen.
De lucht is wat bleek en misschien had je het kunnen voorkomen door misschien iets te draaien, maar dat is moeilijk voor me te bepalen hier achter de conputer. De grasspriet had weggehaald gemogen, maar de ene fotograaf pakt het zoals het zich voordoet en de ander(ik) loopt altijd met een klein schaartje op zak. Wel een mooi laag standpunt ingenomen.
Richhanz, mooie regenboog als extra cadeautje voor deze foto waar de bomen deels hun bladeren hebben laten vallen.
De regenboog is prominent in beeld en mooi. De kaal worden bomen zijn iets te ondergeschikt aan het onderwerp.
jur001 Lekker bosje ook, zou je zo in de pan gooien hoewel ik vermoed dat er een soort bijzit waar je je daarna niet lekker van gaat voelen. :)
Jammer van die witte lucht (je moet het maar treffen op zo'n dag Jur) maar ook bijna niet aan te ontkomen met een laag standpunt, die juist weer aantrekkelijk is om de stoelen in beeld te brengen.
Nismo: Prachtige landschapsfoto waar je vroeg voor uit de veren bent gegaan. Prachtig, ik val er voor. Die ijzige sfeer, de kou in je botten.
Koen82, Volgens jouzelf de eerste foto van je nieuwe lens, en scherp gesteld op de grootste paddenstoel zie ik. Die lens legt het dus goed vast.
Deze foto had het ook goed gedaan in structuur. Want die is goed te zien van bovenaf. Ook hier had ik iets lager gegaan(vast nat weer geweest) waardoor de compositie meer had opgeleverd omdat je dan meer in beeld brengt. Ik neem altijd een stuk plastic mee. Idee voor volgende keer?
ReinaB: heerlijke huiselijke foto, ik hoor de hond zuchten en steunen Reina. Je hebt een gave om emotie op beeld te brengen. Hij doet me wat.
JohanvV Prachtige vogelfoto, goed gelukt. Ik weet hoe snel je moet reageren met vogels. De lucht had wat meer gekleurd mogen zijn, maar ik kan me voorstellen dat het jou een zorg zal zijn, je hebt hem te pakken. Kanshebber.
Josti: Ik zei het al: echte Jos-foto. recht-toe, recht-aan. Voldoet aan het onderwerp, terugkerende ellende in de winter :) . Abstract ook bijna. Maar tja, ik heb nog je "Comfortzone" op mijn netvlies. Dus deze is het net niet voor mij.
NielsO Mooie landschapsfoto die voldoet aan het onderwerp. Mooie kleuren en spiegeling in het water. Ik zie hem wel aan de muur, mooi.
Wally 118 Het riep bij mij meteen een emo-gevoel op van mijn schoonvader die hier uren en dagen aan kon werken om een dorp te creëren.
De compositie had beter gekund, als het popje met gitaar meer in beeld was geweest. Of niet in beeld. Verder heerlijke kitch, maar sfeervol.
Edrocket: wat een heerlijk fenomenaal goed in elkaar geflanste foto. Zo goed gedaan. de schaduw van de korf op de benen van de vrouw loopt door. Jijzelf leidt het orkest en ze zijn in vervoering. Een genot als je deze kaart op je mat ligt. Chapeau!
BertvD Gevallen blaadjes en toch nog dat astertje wat het niet opgeeft. Dat is een mooi en belangrijk detail. De kleur en de zon door het blad geeft er extra dimensie aan. Gevallen blaadjes: hij voldoet Bert. Met zoveel moeite gedaan te hebben voor deze foto moet je zorgen dat je hem niet kwijtraakt :mryellow:

Voor mij zijn de kanshebbers: Nismo, Reina en Johan.
Ik denk er nog even over. Later mijn antwoord.
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO november 2016, beoordelen foto's - " Ze zijn er weer"

Berichtdoor Mieke53 » za dec 03 2016 10:51 pm

Mijn stem naar Johan gegaan. Bijzondere vogel.
Keuze bleef moeilijk.
Gr. Noor
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO november 2016, beoordelen foto's - " Ze zijn er weer"

Berichtdoor Alex » di dec 20 2016 8:57 pm

Mijn stem is naar Johan gegaan.

Kan mij over het algemeen vinden in de beoordeling van Mieke.
Mocht iemand behoefte hebben aan "mijn kijk op zijn foto", laat het mij dan even weten.
Gebruikersavatar
Alex

Clublid
Berichten: 292


Locatie: Krimpen
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: MO november 2016, beoordelen foto's - " Ze zijn er weer"

Berichtdoor Mieke53 » ma jan 02 2017 11:51 pm

Nou mannen, nog 1 dag te gaan. Spannend hoor.
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO november 2016, beoordelen foto's - " Ze zijn er weer"

Berichtdoor sled9e » di jan 03 2017 1:22 am

Nismo kreeg mijn stem haha , nu niet meer gelijk.maar niet daarom
-/
sled9e

Forumlid
Berichten: 144


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO november 2016, beoordelen foto's - " Ze zijn er weer"

Berichtdoor Mieke53 » vr jan 06 2017 4:52 pm

Nismo,
Van Harte Gefeliciteerd met jou winst namens ons allemaal.
2 prachtige foto's in de eindstrijd.
Plaatsing volgt in de maandwinnaarssectie.

Groet, Mieke
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten