MO sept./oktober 2017, Beoordelen foto's - "Nostalgie/Herfst"

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

Stem op de foto die de herfst voor jou echt verbeeld

wiebeterpstra
2
9%
w.wind
12
55%
Alex
5
23%
Belinda
0
Geen stemmen
MarcB
0
Geen stemmen
Ruud_388
1
5%
josti
0
Geen stemmen
Mieke53
2
9%
 
Totaal aantal stemmen: 22

Onderwerp:

Re: MO sept./oktober 2017, Beoordelen foto's - "Nostalgie/Herfst"

Berichtdoor Mieke53 » do nov 02 2017 12:24 am

Kleine groep dus maar even snel mijn bevindingen:

Wiebe: Mooie tere foto waarbij licht op de paddenstoel valt. Of zelf bijgelicht? In elke geval gaat het oog daar meteen naartoe en dat is de bedoeling.
Paddenstoel in vochtige aarde, Ik ruik de muffe grond bijna :)

Wim: Prachtige foto met de focus op stam en paddenstoelen. Mooie DOF, mooie kleuren en invoerende lijn naar de paddenstoelen toe.

Alex: mooie foto. Kwam binnen vanwege de warme kleuren. Deze wil ik groot aan de wand.

Belinda. Ook deze wil ik aan de wand. Heerlijke foto en geeft de herfst in zijn oogst weer.
Mooie compo van links naar rechts en lekkere kleuren. Mooie structuren.

MarcB, Bomen duidelijk in Herfsttooi. Vriendelijke foto, maar de lucht is wat mij betreft iets te blauw.

Ruud: mooie landschapsfoto, maar de herfst spreekt er niet uit. De kleuren zijn me te zomers. De zon is een behoorlijke witte plek geworden. Tijdstip had hier wat later op de dag kunnen zijn om dit te vermijden.

josti: prachtfoto van een stukje land wat aan het einde van de zomer aan het wegkwijnen is. Waarschijnlijk maisland geweest?
Mooie belichting trouwens.

Foto Mieke: daar mogen jullie op los gaan :wink2: Zit in de experimenteerfase met de Helios 44.

Winnaar: Alex.
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO sept./oktober 2017, Beoordelen foto's - "Nostalgie/Herfst"

Berichtdoor sled9e » do nov 02 2017 9:09 am

Had voor w wind gekozen deze keer, en lekker bezig met die Helios blijft leuk :-)
-/
sled9e

Forumlid
Berichten: 144


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO sept./oktober 2017, Beoordelen foto's - "Nostalgie/Herfst"

Berichtdoor ReinaB » do nov 02 2017 2:57 pm

Mijn keuze gaat naar Alex!

Door tijdgebrek helaas zelf niet mee kunnen doen deze ronde. Maar blijf de maandopdracht elke keer een leuke uitdaging vinden! Misschien kunnen we anderen ook uitdagen mee te doen?
Nikon D5300 met 18-105mm, 55-300mm en 40mm
ReinaB

Clublid
Berichten: 63


Locatie: Drenthe
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: MO sept./oktober 2017, Beoordelen foto's - "Nostalgie/Herfst"

Berichtdoor Mieke53 » do nov 02 2017 6:15 pm

Ik ga nog even door hoor Reina, ik reken jou en nog een behoorlijk aantal tot de echte meedoeners.
Maar het viel me ineens op dat er langzaamaan minder leden meedoen.
Vandaar: als er een onderliggend probleem in het algemeen is wil ik probleemoplossend werken.

Ik zie je graag weer de volgende keer.

Groet
Mieke
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

MO sept./oktober 2017, Beoordelen foto's - "Nostalgie/Herfst"

Berichtdoor Mieke53 » ma nov 20 2017 12:06 am

Dag allemaal,
We gaan weer stemmen op de foto's met onderwerp: "Nostalgie/Herfst" van september/oktober 2017.
Zoals altijd: je mag je visie geven over een foto.
Dank aan iedereen die heeft meegedaan.

Linkje naar de foto's: http://www.nikon-club-nederland.nl/forum/viewtopic.php?f=61&t=68345
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO sept./oktober 2017, Beoordelen foto's - "Nostalgie/Herfst"

Berichtdoor josti » vr dec 01 2017 9:21 pm

Weinig tijd gehad de afgelopen periode om hier te kijken en er nog wat van te vinden ook :wink: . Op de valreep dan toch even wat tijd nemen. Mijn stem is naar de foto van Wim gegaan. De eerste twee typische herfstpaddenstoelen zijn beiden fraai, maar die van Wim vind ik dan net weer iets meer hebben door de mooie scherptediepte en de aandacht die de paddenstoelen trekken. Mooie lijken ook in de foto.
De herfstbladeren van Alex treffen mij door hun fraaie kleuren en het stilleven van Belinda is ook echt een herfstfoto; leuke compositie neergezet in een mooie kleurstelling, maar hij heeft voor mij niet de WOW-factor.
Marcs foto doet meer zomers aan ondanks de herfstkleuren. Wel mooi maar voor mij niet een echte herfstfoto. Dat vind ik ook van de foto van Ruud, ik kan je gedachte volgen, maar voor mij is het minder herfst dan de eerste foto's. Datzelfde geldt voor mijn eigen foto; ik wilde van de geijkte paden af en vond dit plaatje wat je ook alleen in de herfst zult zien. Ik had nog wat meer blad moeten regelen :D vind ik achteraf.
Miekes foto vind ik mooi van kleur (echt herfst) maar hij wringt een beetje (vooral boven).Ook de draad dwars over de foto trekt iets teveel mijn aandacht.

Groet, Jos
Laatst gewijzigd door josti op vr dec 01 2017 10:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2900


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO sept./oktober 2017, Beoordelen foto's - "Nostalgie/Herfst"

Berichtdoor Mieke53 » vr dec 01 2017 10:18 pm

:thumbup: Fijn Jos dat je er weer even bent en dan ook nog hier tijd voor vindt.
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO sept./oktober 2017, Beoordelen foto's - "Nostalgie/Herfst"

Berichtdoor Alex » vr dec 01 2017 11:01 pm

Ik kan mij helemaal vinden in de visie van josti; op zich niet vreemd imo.

Nog een kleine aanvulling ;
De foto van wiebe komt wat onrealistisch over bij mij door de lichte paddestoel en de donkere achtergrond .

De foto van Wim is technisch gewoon goed. Wel had ik aan de bovenzijde Liever meer ruimte gezien.

De foto van Mieke is in mijn ogen ook te krap gekaderd aan de bovenzijde en rechterzijde. Mooie kleurstelling , wel vind ik het jammer dat er niet iets echt scherp is of desnoods alles echt onscherp ipv net niet scherp.

Mijn stem ....een stem op Wim niet echt meer helpen / het verschil maken.

Mijn stem gaat naar Ruud als ik het criterium “ wat zou ik aan de muur hangen “ ook al is herfst er niet direct uit te herleiden.
Gebruikersavatar
Alex

Clublid
Berichten: 292


Locatie: Krimpen
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: MO sept./oktober 2017, Beoordelen foto's - "Nostalgie/Herfst"

Berichtdoor Alex » vr dec 01 2017 11:01 pm

Ik kan mij helemaal vinden in de visie van josti; op zich niet vreemd imo.

Nog een kleine aanvulling ;
De foto van wiebe komt wat onrealistisch over bij mij door de lichte paddestoel en de donkere achtergrond .

De foto van Wim is technisch gewoon goed. Wel had ik aan de bovenzijde Liever meer ruimte gezien.

De foto van Mieke is in mijn ogen ook te krap gekaderd aan de bovenzijde en rechterzijde. Mooie kleurstelling , wel vind ik het jammer dat er niet iets echt scherp is of desnoods alles echt onscherp ipv net niet scherp.

Mijn stem ....een stem op Wim niet echt meer helpen / het verschil maken.

Mijn stem gaat naar Ruud als ik het criterium “ wat zou ik aan de muur hangen “ ook al is herfst er niet direct uit te herleiden.
Gebruikersavatar
Alex

Clublid
Berichten: 292


Locatie: Krimpen
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: MO sept./oktober 2017, Beoordelen foto's - "Nostalgie/Herfst"

Berichtdoor Mieke53 » wo dec 06 2017 7:01 pm

Wim van Harte met jouw winst namens ons allen :prost:
Je gaat van de week de eregalerij in.
Ik sluit hierbij dit draadje.

Groet,

Mieke
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten