MO februari 2018, Beoordelen foto's "Ik zie een opening.."

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

Welke foto vind jij het mooist in de maandopdracht "Ik zie een opening.."

Peiling eindigde op zo apr 01 2018 1:57 pm

Robert
0
Geen stemmen
ReinaB
5
22%
stronk
4
17%
Gerard
0
Geen stemmen
AnnetteV
10
43%
Richard
0
Geen stemmen
Belinda
1
4%
EdvandeZilver
1
4%
MarcoEos70D
1
4%
josti
1
4%
 
Totaal aantal stemmen: 23

Onderwerp:

MO februari 2018, Beoordelen foto's "Ik zie een opening.."

Berichtdoor josti » vr feb 16 2018 12:57 pm

Dag allemaal,

De poll voor de foto's van februari 2018 met als onderwerp "Ik zie een opening.."
Stemmen kan tot 1 april 2018.
De ingezonden foto's voor het thema "Ik zie een opening.." vind je hier
Naast je stem is het leuk voor de makers om een onderbouwing van je stem te geven. Uiteraard is dat niet verplicht, maar leuk om te doen :) .

De foto's die in 2017 hebben gewonnen vind je via deze link
De foto's die in 2018 winnen komen op deze plek. Die van januari is nog spannend op dit moment!

En tenslotte vind je hier van de afgelopen jaren (2015 en verder) de beste foto's van het betrefffende jaar.

Groet, Jos
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2899


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO februari 2018, Beoordelen foto's "Ik zie een opening.."

Berichtdoor Mieke53 » vr feb 16 2018 10:42 pm

Reina, heeft mijn stem.
Het was evengoed moeilijk want ze waren allemaal leuk en interessant.
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO februari 2018, Beoordelen foto's "Ik zie een opening.."

Berichtdoor Ronald Jan » di mar 06 2018 8:12 am

Reina heeft ook mijn stem omdat ik het een goed idee vind wat er is laten zien.
Sony a1 Sony 200-600.
Ronald Jan

Clublid
Berichten: 770


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO februari 2018, Beoordelen foto's "Ik zie een opening.."

Berichtdoor ReinaB » wo mar 07 2018 10:46 pm

Ik heb erg getwijfeld tussen Annette en stronk. Maar het werd stronk vanwege mn werk (verloskundige). Altijd mooi als de ooievaar weer langs is geweest!
Verder heel leuk onderwerp, al die verschillende foto’s!
Nikon D5300 met 18-105mm, 55-300mm en 40mm
ReinaB

Clublid
Berichten: 63


Locatie: Drenthe
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: MO februari 2018, Beoordelen foto's "Ik zie een opening.."

Berichtdoor LJ-Jochem » vr mar 09 2018 10:41 am

Mijn stem gaat naar Annette. Mooie foto en toch net die andere soort opening weergegeven als de opening waar menigeen gelijk aan denkt.
Groet, Jochem

| Nikon D750 | Samyang 14mm f/2.8 IF ED UMC AE | Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD | Tamron SP 90mm f/2.8 Di VC USD | Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 |Yongnou Speedlight YN568EX |
|Flickr | 500px
|
Gebruikersavatar
LJ-Jochem

Clublid
Berichten: 734


Locatie: Beesd
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO februari 2018, Beoordelen foto's "Ik zie een opening.."

Berichtdoor josti » vr mar 09 2018 10:42 am

Ook nu weer even tijd om stil te staan bij de ingezonden foto's. Tien inzendingen van mensen die een opening zagen. Een onderwerp dat heel verschillende foto's opleverde. Hier een korte, uiteraard persoonlijke, mening over de foto's.

Robert: Toen je hem plaatste moest ik spontaan lachen. Een hele grappige foto. In eerste instantie leek de tak te storen maar het geeft juist de verdekte opstelling wat meer nadruk. Nu trekken de twee ronde aanhangsels aan de takken mijn aandacht te veel. Daar zitten ook wat vreemde kleuren.
ReinaB: Ik zie zo'n opening meestal niet meer met mijn ogen :wink: . Mooi bedacht en uitgevoerd. Een lekker rustig beeld met een goede compositie. Eén van mijn favorieten.
stronk: ook een foto in de serie humor. Goed gezien in het kader van het thema. Door de spiegeling van de staart in het raam, lijkt het zelfs of dat een kop is en dan zou het helemaal een opening zijn geweest :lol:
Gerard: leuke uitvoering van het thema. Jammer dat het zo'n sombere dag was. Foto klopt voor mij: slootje schuin de foto in, de opening en op de achtergrond nog een hekje met een rij bomen. Prettige compositie.
AnnetteV: deze opening had ik ook in mijn hoofd, maar jij hebt er een hele fraaie foto van gemaakt. De lichtval is mooi, de achtergrond past perfect bij het oude fraaie schaakbord en een passende uitsnede. Als ik moet muggenziften: jammer dat het linker hoekje er net afvalt. Bij de favorieten.
Richard: dit zou een raadsel kunnen zijn. Ik zie twee openingen, maar het is mij niet duidelijk wat ik door die openingen zie. Dat maakt het voor mij een spannend plaatje waar ik steeds naar kijk omdat ik eigenlijk wel wil ontdekken wat ik zie. Het bovenste randje vond ik wat afbreuk doen.
Belinda: jij zag wel drie openingen in één keer! Leuke foto met een mooie herhaling van de cirkels. Enige puntje: de fietser had ik qua compositie aan de rechterkant van de cirkel willen zien. Ook een van de favorieten.
EdvandeZilver: een mooie close-up van dè opening van fotografen. Mooi gekaderd en een lekker contrasterende achtergrondkleur.
MarcoEos70D: hoeveel pech en geluk kan je hebben? Springt je waterleiding terwijl je er bij staat! En dan de tegenwoordigheid van geest hebben om een foto voor dit thema te maken. Rustig beeld en scherp op het juiste punt. Valt me alleen tegen dat je niet eerst de foto hebt gemaakt en daarna het water hebt afgesloten. Had de foto veel spannender gemaakt :lol: :lol:
josti: De griep zorgde ervoor dat ik het binnenshuis moest zoeken. Deze narcissen stonden steeds vlak voor m'n neus als ik weer even wakker was. En toen gingen ze één voor één open. Marcrolens erbij, compostie gemaakt en zo toch een opening kunnen vastleggen.

Mijn stem gaat uiteindelijk naar de foto van ReinaB. Van mijn drie favorieten vind ik dit de fraaiste.

Groet, Jos
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2899


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO februari 2018, Beoordelen foto's "Ik zie een opening.."

Berichtdoor Mieke53 » zo mar 18 2018 7:33 pm

Top, dat je weer zulke mooie omschrijvingen geeft Jos :thumbup:
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO februari 2018, Beoordelen foto's "Ik zie een opening.."

Berichtdoor josti » zo mar 18 2018 8:30 pm

Het is altijd leuk om gericht te kijken naar alle foto's en dat onder woorden te brengen. Hopelijk komen er nog meer meningen bij :thumbup: .
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2899


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO februari 2018, Beoordelen foto's "Ik zie een opening.."

Berichtdoor josti » wo mar 28 2018 9:49 pm

Voor iedereen die komend paasweekend nog wat leuks wil doen; bekijk de foto's van de maandopdracht, stem op jouw favoriete foto en geef (als je het leuk vindt) je mening over een of meer foto's. Met de weersvooruitzichten wordt het binnen beter dan buiten :wink: .

Groet, Jos
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2899


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO februari 2018, Beoordelen foto's "Ik zie een opening.."

Berichtdoor josti » zo apr 01 2018 12:35 am

Annette van harte met jouw winst namens ons allen :prost:
Jouw foto van de Hollandse opening komt in de eregalerij. Ik stuur je een PB in verband met plaatsing in de zomereditie van het NCN-magazine.
Ik sluit hierbij dit draadje.

Groet, Jos
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2899


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten