MO juli 2018, Beoordelen foto's "Vlaggen"

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

Welke foto met als thema ‘Vlaggen’ krijg de eer van foto van de maand juli? Kies je favoriete foto

Peiling eindigde op di aug 21 2018 12:25 pm

bcvthul
3
11%
Jacqueline Ermens
1
4%
AnetteV
0
Geen stemmen
Janvis
1
4%
jur001
2
7%
JDPix
0
Geen stemmen
Richard
0
Geen stemmen
brombeer
0
Geen stemmen
mozes
0
Geen stemmen
josti
7
26%
stronk
0
Geen stemmen
EdvandeZilver
7
26%
Frans Martens
0
Geen stemmen
Belinda
6
22%
 
Totaal aantal stemmen: 27

Onderwerp:

MO juli 2018, Beoordelen foto's "Vlaggen"

Berichtdoor josti » wo aug 01 2018 12:25 pm

Dag allemaal,

Niet is de poll voor de foto's van juli 2018 met als onderwerp "Vlaggen"
Stemmen kan tot 21 augustus 2018.
De ingezonden foto's voor het thema "Vlaggen" vind je hier
Deze maand toch nog een flink aantal inzendingen ondanks dat velen het een lastig thema vonden. Hulde voor de inzenders!

De foto's die in 2017 hebben gewonnen vind je via deze link
De foto's die in 2018 de maandopdrachten wonnen staan in dit draadje.

En tenslotte vind je hier van de afgelopen jaren (2015 en verder) de beste foto's van het betrefffende jaar.

Groet, Jos
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2900


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO juli 2018, Beoordelen foto's "Vlaggen"

Berichtdoor brombeer » do aug 02 2018 7:13 pm

Heb Belinda mij stem gegeven mooie creative foto naar mijn mening.
Nikon Z 6II en een 24-70 4S
Gebruikersavatar
brombeer

Clublid
Berichten: 188


Locatie: Provincie Groningen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO juli 2018, Beoordelen foto's "Vlaggen"

Berichtdoor Richard » do aug 02 2018 7:45 pm

Mijn stem is naar de ingetogen foto van Ed gegaan.
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3576


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO juli 2018, Beoordelen foto's "Vlaggen"

Berichtdoor josti » za aug 04 2018 8:57 pm

Deze maand weer even tijd om stil te staan bij de ingezonden foto’s. Best lastig was het om van zo’n doodgewoon en concreet onderwerp een boeiende foto te maken. Dat is jullie in ieder geval gelukt :thumbup:. Hier mijn persoonlijke mening bij de foto’s. Hopelijk kunnen jullie er wat mee.

bcvtul: toen je de eerste door deze verving, dacht ik meteen, dat is een hele mooie. Ragscherp en mooi gevonden bij het thema. Eén van mijn favorieten.
Jacqueline Ermens: ook een mooie foto. Voor mij was hij nog beter geweest als je hem wat gecropt had. Net onder de tweede boom aan de linkerkant. Dan valt er wat van groene voorgrond weg. Maar misschien had je die er juist bewust bijgezet.
AnnetteV: zoals gebruikelijk een verzorgde opname. Mooi de focus op de vlaggen.
Janvis: leuke foto met alle provincies vertegenwoordigd. Ook hier had ik gecropt. Links eraf en even wachten tot de GGD weg was :wink:
jur001: goed gevonden die vlag in het geheel. Lekkere kleurrijke foto. Niets mis mee.
JDPix: de verschillende kleuren blauw bij elkaar maken dit voor mij een prima foto. Lekker rustig.
Richard: bijzonder hier vind ik de ene kant met wapperende vlag, terwijl aan de andere kant de vlaggen stil hangen. Qua composite had ik het hekwerk uit beide hoeken laten komen.
brombeer: zegt mij niet zoveel. Misschien had wat meer boot de foto spannender gemaakt.
moses: op je favoriete terrein volgens mij. Knap om met vol tegenlicht nog een fraai helder beeld te krijgen.
josti: hoor ik graag van jullie. Mijn idee was een grensrechter die aan het vlaggen is te fotograferen, tot ik dit drietal tegenkwam. Eerst ‘s avonds met een iso 12800 en veel ruis. Later teruggegaan en de zon stervormig meegenomen door een klein diafragma
stronk: vrolijk zonnig sfeertje vastgelegd. Leuk ook al de lijnen in beeld. Deze ijn een plus voor mij.
EdvandeZilver: in eerste instantie zei deze foto mij niet zoveel. Maar bij nader inzien is het een van mijn favorieten. De serene sfeer, het standpunt, de compositie en de goed gekozen scherptediepte, maken het een fijne foto.
Frans Martens: de vlag en de lucht bevallen mij het meest aan de foto. De compositie is ongetwijfeld bewust gekozen, maar voor mij werkt het niet. Ik blijf mijn hoofd draaien om de foto ‘recht’ te zetten.
Belinda: toen ik hem zag, was het gelijk bingo! Heerlijke foto met een verhaal. Ik kan er van alles bij bedenken. Over de race, de toeschouwers en natuurlijk de man met de vlaggen. De rode vlag voegt net dat beetje extra toe. Derde favoriet van mij.

Mijn stem gaat uiteindelijk naar de foto van Belinda.
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2900


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO juli 2018, Beoordelen foto's "Vlaggen"

Berichtdoor brombeer » do aug 09 2018 10:23 am

Faire reactie op mijn foto.
Had niets met het onderwerp, en wist niets creatiefs te bedenken, wat ik ook al aangaf.
Geen foto insturen is geen optie voor mij, je doet mee of je doet niet mee, dan heb je misschien een slechte foto gemaakt maar dat is de keuze die ik maak.
Nikon Z 6II en een 24-70 4S
Gebruikersavatar
brombeer

Clublid
Berichten: 188


Locatie: Provincie Groningen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO juli 2018, Beoordelen foto's "Vlaggen"

Berichtdoor josti » do aug 09 2018 1:17 pm

Prima insteek brombeer :thumbup:. Heb hetzelfde: niets insturen is geen optie, ook al ligt een onderwerp mij niet. Het daagt mij iedere keer uit om er toch iets van te maken. Voor 'De oogst' moet ik ook weer diep graven in mijn creatieve hersenhelft :problem:
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2900


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO juli 2018, Beoordelen foto's "Vlaggen"

Berichtdoor Janvis » vr aug 10 2018 8:01 pm

Hey, ik zie dat ook ik 1 stem te pakken heb. Ik ben er blij mee en daarom dank aan degene die hem heeft uitgebracht :thumbup:
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: MO juli 2018, Beoordelen foto's "Vlaggen"

Berichtdoor josti » ma aug 20 2018 4:39 pm

Weer een spannende poll! Wordt het Ed(vandeZilver) Jos(ti) of toch nog Belinda? Nog één dag stemmen en dan weten we het. Bij een gelijk aantal stemmen, gaan we met de gelijk geëindigden in een extra poll uitmaken welke foto er uiteindelijk wint. Komende dagen heb ik het privé wat drukker, maar vóór het weekend zal ik dit draadje afsluiten en indien nodig een nieuwe poll aanmaken. Dan weten we uiterlijk 1 september welke foto de maandopdracht van juli wint.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2900


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO juli 2018, Beoordelen foto's "Vlaggen"

Berichtdoor josti » wo aug 22 2018 10:27 pm

De stemming is geëindigd en Ed en ondergetekende mogen samen in een extra stemronde uitmaken wiens foto de maandopdracht met het thema 'Vlagen' gaat winnen. Dit draadje gaat nu op slot en straks volgt de poll voor de extra stemronde.
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2900


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten