MO november 2018, Beoordelen foto's "Verbinden"

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

Welke foto vind je het mooist en doet volgens jou het meest recht aan het thema?

Peiling eindigde op vr dec 21 2018 4:00 pm

HuibS84
8
25%
Richard
0
Geen stemmen
bcvthul
2
6%
Janvis
6
19%
Mieke53
0
Geen stemmen
w.wind
1
3%
ben42
0
Geen stemmen
Edvande Zilver
1
3%
josti
5
16%
Frans Martens
9
28%
 
Totaal aantal stemmen: 32

Onderwerp:

MO november 2018, Beoordelen foto's "Verbinden"

Berichtdoor josti » za dec 01 2018 4:00 pm

Dag allemaal,

Het is weer tijd voor de poll van de maandopdracht. De foto's van november 2018 met als onderwerp "Verbinden" kunnen door jullie beoordeeld worden. Anders dan bij de wedstrijd op de clubdag is er geen grote prijs beschikbaar. 'Slechts' de eer en publicatie in de diverse NCN-organen van de winnende foto staan op het spel. Maar voor de liefhebber van deze maandelijkse uitdaging is het die eeuwige roem die telt :wink: . Maak hier weer je keus voor de in jouw ogen beste, mooiste, meest aansprekende, creatiefste of origineelste foto. Het hoeft niet, maar een korte toelichting van je stem wordt door de inzenders erg op prijs gesteld.
Stemmen kan tot en met 21 december 2018, 16.00 uur.
De ingezonden foto's voor het thema "Verbinden" vind je hier
Ook deze maand weer heel verschillende invalshoeken. Zoals altijd wordt het weer een lastige keus!

De foto's die in 2017 hebben gewonnen vind je via deze link
De foto's die in 2018 de maandopdrachten wonnen staan in dit draadje.

En tenslotte vind je hier van de afgelopen jaren (2015 en verder) de beste foto's van het betrefffende jaar.

Groet, Jos
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2900


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO november 2018, Beoordelen foto's "Verbinden"

Berichtdoor josti » za dec 15 2018 11:01 am

Nog een kleine week te gaan voor de stemming voor de foto van de maand november. Het is weer spannend aan de kop van het klassement! Hier ook nog
een motivatie bij mijn stem en wat ik persoonlijk van de foto's vind.
HuibS84: verrassend beeld van een overbekende en vaak gefotografeerde brug. Hij kwam gelijk binnen. De lijnen lopen mooi door het beeld aan de onderkant van de foto (had iets lichter gemogen van mij) en centraal natuurlijk de oranje Zwaan. In mij top 3.
Richard: een herkenbaar beeld van de clubdag. Goed in beeld gebracht hoe deze zuigerstangen en drijfstangen de wielen verbinden en een trein in beweging kunnen zetten.
bcvthul: duidelijk verbinden. Goed bedacht en zorgvuldig in beeld gebracht. Is een van mijn favorieten.
Janvis: krachtige zwart-witopname waarin veel staal verbonden wordt. Er is veel te zien op de foto en ik vind de zwart-witomzetting goed gekozen en uitgevoerd. Ook top 3.
Mieke53: Miekes foto vind ik deze keer niet zo spannend. Ik ben absoluut een fan van je foto's, maar deze spreekt mij wat minder aan Technisch prima; hij is weer ragscherp en beeld het thema goed uit. Scheef is waarschijnlijk een bewuste keuze, maar bij mij komt dat minder prettig over.
w.wind: goed gezien deze opname van een onderhoudsbeurt op de clubdag. Blijkbaar zoekt de monteur even contact. Mooi scherp en qua compositie ook prettig om naar te kijken.
ben42: mooi gezien en goed uitgevoerd bij die moeilijke lichtomstandigheden. Bijzondere en creatieve vorm van portretfotografie die je op het juiste moment hebt vastgelegd.
Edvande Zilver: qua compositie kijkt de foto prettig omhoog. Verder gebeurt er niet veel spannends. ik mis een paar mensen op de trap.
josti: ik kwam deze lasser op Urk tegen die een stuk ijzer aan het verbinden is. Lastig om dat licht goed te krijgen.
Frans Martens: deze inzending zorgde voor een glimlach :) :leuk gevonden en technisch natuurlijk weer goed uitgevoerd. Pluspunt is de zielige blik van de aap.

Ik denk er nog even over na; Huib, Beert-Chris of Jan-Willem; weer lastig hoor.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2900


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO november 2018, Beoordelen foto's "Verbinden"

Berichtdoor josti » wo dec 19 2018 2:08 pm

't Is Jan Willem geworden; met name om het prachtige zwart-witbeeld dat lekker rauw overkomt.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2900


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO november 2018, Beoordelen foto's "Verbinden"

Berichtdoor josti » do dec 20 2018 6:38 pm

Nog één dag om te stemmen. Het blijft deze maand spannend in de top 3; wordt het het verbinden van twee oevers in Rotterdam, het verbinden van een aap of toch nog het verbinden van metaal? Of gaat er een outsider aan de haal met de eer? Nog niet gestemd? Tot morgen 16.00 uur kan dat nog.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2900


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO november 2018, Beoordelen foto's "Verbinden"

Berichtdoor sled9e » do dec 20 2018 11:58 pm

Ik heb voor Huib gekozen , allemaal mooie foto's maar de associatie met het onderwerp voelde ik bij deze foto het sterkst
-/
sled9e

Forumlid
Berichten: 144


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO november 2018, Beoordelen foto's "Verbinden"

Berichtdoor josti » za dec 22 2018 1:43 pm

Hallo allemaal,
Op de laatste dag werd het verschil gemaakt; lang bleef het gelijk opgaan tussen Frans en Huib, maar uiteindelijk wint Frans de maandopdracht van november met het thema 'Verbinden'.
Van harte gefeliciteerd Frans! :prost:
Je foto komt in de eregalerij van maandopdrachtwinnaars en ik stuur je een pb voor de plaatsing van je foto in het NCN-magazine, de NCN-nieuwsbrief en Instagram.

Iedereen weer hartelijk dank voor het stemmen en veel succes nog met het bedenken en maken van een foto voor de lopende opdracht 'Schitterend licht'. Gezien het weer van de afgelopen dagen zal het mooie licht ergens anders vandaan moeten komen... hoewel het natuurlijk zomaar beter kan worden.

Groet, Jos
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2900


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten