MO augustus 2020, Beoordelen foto's "Geometrische vormen"

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

Welke foto met 'Geometrische vormen vind je het mooist en krijgt jouw stem?

Peiling eindigde op ma sep 21 2020 9:06 pm

wim hoppenbrouwers
1
5%
ErikReijnders
0
Geen stemmen
bcvthul
0
Geen stemmen
jan24
0
Geen stemmen
henkk
0
Geen stemmen
Tony D
2
10%
landrot3
3
15%
Jacqueline Ermens
2
10%
EdvandeZilver
2
10%
josti
7
35%
Ronald53
3
15%
 
Totaal aantal stemmen: 20

Onderwerp:

MO augustus 2020, Beoordelen foto's "Geometrische vormen"

Berichtdoor josti » di sep 01 2020 9:06 pm

Dag allemaal,

Hierboven de poll voor de foto's van de maandopdracht van augustus 2020 met als onderwerp "Geometrische vormen".
Er zijn deze maand elf inzendingen die meedoen aan de poll. Alle deelnemers bedankt voor het meedoen. De foto's voldoen allemaal aan de voorwaarden.
Bekijk, beoordeel en breng je stem uit op de foto die jij het beste vindt. Je mag je stem motiveren, maar dat is niet verplicht. Sommige leden doen dit liever niet omdat ze dan beïnvloed worden, maar wat mij betreft wordt het draadje dan boeiender.
Je kunt je stem uitbrengen tot en met 21 september 2020, ongeveer 21.00 uur.
De ingezonden foto's voor het thema "Geometrische vormen" vind je hier.
De winnende foto's van 2020 vind je in dit draadje.
De foto's die in 2017, 2018 en 2019 hebben gewonnen, vind je via deze links: 2017, 2018 en 2019.
En tenslotte vind je in dit draadje de foto's die gekozen zijn als foto van het jaar van de maandopdrachten van afgelopen jaren (2015 en verder).

Groet, Jos
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2892


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO augustus 2020, Beoordelen foto's "Geometrische vormen"

Berichtdoor ErikReijnders » di sep 01 2020 10:23 pm

misschien is de foto van Josti een klassiek beeld, de foto is goed doordacht en daardoor komt de opdracht goed tot haar recht.
Het is wel moeilijk kiezen welke foto ook een aantal andere inzendingen zijn zeer fraai. Heb lang getwijfeld of mijn stem niet naar de masten foto moest die ik ook erg goed vind.
Nikon Coolpix a1000 Nikon D800, www.erikreijnders.nl
Gebruikersavatar
ErikReijnders

Clublid
Berichten: 97


Locatie: Heemskerk
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO augustus 2020, Beoordelen foto's "Geometrische vormen"

Berichtdoor Richard » do sep 03 2020 10:22 am

Mijn stem is naar Ed gegaan. Een hoogspanningsmast er zo symmetrisch er op krijgen is precisie werk.

Mooi gedaan Ed!
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3575


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO augustus 2020, Beoordelen foto's "Geometrische vormen"

Berichtdoor bcvthul » do sep 03 2020 11:40 am

Ik heb bewust niet gestemd op Ed/Josti omdat ik vind dat de foto's te veel op elkaar lijken...
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO augustus 2020, Beoordelen foto's "Geometrische vormen"

Berichtdoor swimmer » do sep 03 2020 12:44 pm

Ik twijfelde tussen de foto van landrot3 en josti maar uiteindelijk heeft het spel niet alleen met de vormen maar ook met het licht de doorslag gegeven voor mijn keuze ... :wink:
D7100, 35mm f/1.8 G, 50mm f/1.4 G, 105mm f/2.8 G, 300mm f/4 IF-ED, 70-210mm f/4, Sigma 18-35mm f/1.8, Tokina 16-50mm f/2.8 G
http://www.flickr.com/photos/wimmerstefan/
Gebruikersavatar
swimmer

Forumlid
Berichten: 727


Locatie: Nijmegen

Onderwerp:

Re: MO augustus 2020, Beoordelen foto's "Geometrische vormen"

Berichtdoor Ronald53 » zo sep 20 2020 3:41 pm

16 stemmen nog maar? Daar is ruimte voor verbetering!
Ronald
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1537


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO augustus 2020, Beoordelen foto's "Geometrische vormen"

Berichtdoor josti » ma sep 21 2020 3:44 pm

Dank Ronald👍. Door omstandigheden ben ik nog niet toegekomen aan de oproep om nog te stemmen als je dat nog wilt doen. Die komt meestal iets eerder. Maar nu dan alsnog: wil je een stem uitbrengen op de voor jou beste foto bij het thema “Geometrische vormen” dan kan dat nog tot ongeveer 21.00 uur vandaag vandaag. Doen!
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2892


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO augustus 2020, Beoordelen foto's "Geometrische vormen"

Berichtdoor Ronald53 » di sep 22 2020 8:37 am

Mijn stem is naar de foto van Jos gegaan. Het op deze wijze fotograferen van de hoogspanningsmast levert een plaat op die opvalt vanwege de overtuigende aanwezigheid van geometrische vormen. Dat is in de foto van Ed natuurlijk ook zo, maar die van Jos vind ik beter, en wel hierom:
- omdat de diagonale lijnen lekker aansluiten met de hoekpunten van de foto,
- vanwege het feit dat er meer open ruimte is,
- vanwege de horizontale lijnen van de kabels,
- de keuze voor zwart/wit, kleur heeft hier in mijn ogen geen toegevoegde waarde.
Het zijn met name de laatste drie punten die wat mij betreft bijdragen aan het creëren van rust in een prent die anders gauw rommelig wordt.
De zonsondergang van Jacqueline is ook heel mooi, en zou zeker niet misstaan op het mooie papier van ons clubblad. De keuze om de zon niet in het midden te plaatsen kan ik zeer waarderen. Maar het thema is minder in het oog springend in deze foto. Datzelfde vind ik bij de foto van landrot. Dat geldt dan weer niet voor de foto van Ton, maar daar heb ik dan weer niet het gevoel dat ik naar een foto zit te kijken. Wel leuk gevonden, dat gebruik van Tangram.
De foto van bcvthul zou ik graag in zwart/wit willen zien. En dan met zo'n contrast dat de gevelstructuur goed tot uiting komt. En misschien eens wat experimenteren met de uitsnede, wellicht de terugwijkende geveldelen links en rechts laten wegvallen door een vierkante uitsnede. Ik hou trouwens wel van dit soort foto's.

Dank aan hen die op mijn foto stemden,
Groet,
Ronald
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1537


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO augustus 2020, Beoordelen foto's "Geometrische vormen"

Berichtdoor josti » wo sep 23 2020 9:13 pm

We hebben dus een winnaar en deze keer ben ik dat zelf 😇. Dank voor het stemmen allemaal en voor jullie feedback. Ik heb lang getwijfeld tussen de tangramfoto en de foto van de boten in avondzon. Het idee om met tangram iets met geometrische vormen te creëren sprak mij aan. Het minpuntje voor mij is dat de tangramdelen niet exact in het midden van de cirkel liggen. Mijn stem is uiteindelijk naar de foto met de boten in zonsondergang gegaan. Hoewel niet het hoofdonderwerp van de foto, zijn er voldoende geometrische vormen te zien. En volgens de opdracht mocht dat ook. De sfeer op de foto is erg prettig en de compositie vind ik uitstekend.

Groet, Jos
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2892


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten