MO september 2020, Beoordelen foto's "Nat"

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

Welke foto bij het thema "Nat" vind je het beste?

Peiling eindigde op wo okt 21 2020 8:20 pm

Richard
1
3%
Farzad
0
Geen stemmen
Ronald53
6
18%
ErikReijnders
2
6%
ben24
2
6%
Boem
2
6%
Tony D
3
9%
Jacqueline Ermens
3
9%
josti
1
3%
stronk
10
29%
Karina2
4
12%
 
Totaal aantal stemmen: 34

Onderwerp:

MO september 2020, Beoordelen foto's "Nat"

Berichtdoor josti » do okt 01 2020 8:17 pm

Dag allemaal,

Hierboven de poll voor de foto's van de maandopdracht van september 2020 met als onderwerp "Nat"..
Er zijn deze maand tien inzendingen die meedoen aan de poll. Alle deelnemers bedankt voor het meedoen. De foto's voldoen allemaal aan de voorwaarden.
Bekijk, beoordeel en breng je stem uit op de foto die jij het beste vindt. Je mag je stem motiveren, maar dat is niet verplicht. Sommige leden doen dit liever niet omdat ze dan beïnvloed worden, maar wat mij betreft wordt het draadje dan boeiender.
Je kunt je stem uitbrengen tot en met 21 oktober 2020, ongeveer 20.00 uur.
De ingezonden foto's voor het thema "Nat" vind je hier.
De winnende foto's van 2020 vind je in dit draadje.
De foto's die in 2017, 2018 en 2019 hebben gewonnen, vind je via deze links: 2017, 2018 en 2019.
En tenslotte vind je in dit draadje de foto's die gekozen zijn als foto van het jaar van de maandopdrachten van afgelopen jaren (2015 en verder).

Groet, Jos
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2892


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO september 2020, Beoordelen foto's "Nat"

Berichtdoor Farzad » vr okt 02 2020 11:02 am

Mijn stem gaat naar de foto van Karina2.
Groot liefhebber van veel detail in een foto en een mooie macro.
Daarnaast vind ik de interpretatie van NAT en de eenvoud van de foto heel leuk :)
That's just prime!
D700 + 50mm 1.2 + 85mm 1.8 + 105mm 2.8 + 180mm 3.5
Instagram
Gebruikersavatar
Farzad

Forumlid
Berichten: 50


Locatie: Utrecht
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO september 2020, Beoordelen foto's "Nat"

Berichtdoor Karina2 » vr okt 02 2020 12:41 pm

Oh wow, wat een mooie reactie van je Farzad, dankjewel! :)
Mijn weekend kan al niet meer stuk :wink:
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1532


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO september 2020, Beoordelen foto's "Nat"

Berichtdoor Gemmageluk60 » vr okt 02 2020 2:52 pm

Die van Jacqueline staat bij mij met stip bovenaan: er komt geen water aan te pas, maar nat is dit kalf echt nog wel; een out of the box-interpretatie. Mooi!
"Het leven draait niet om wachten tot de storm voorbij is, het gaat erom te leren dansen in de regen."-Vivian Greene
Gemmageluk60

Clublid
Berichten: 824


Locatie: Zoelen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO september 2020, Beoordelen foto's "Nat"

Berichtdoor Jacqueline Ermens » za okt 03 2020 12:34 am

Bedank Gemma voor je mooie reactie. Gr Jacqueline. Fijn weekend allemaal.
Gebruikersavatar
Jacqueline Ermens

Clublid
Berichten: 60


Locatie: Etten-Leur
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO september 2020, Beoordelen foto's "Nat"

Berichtdoor ben42 » za okt 17 2020 7:29 pm

Afbeelding

Natuurlijk was mijn plaatje van de Hond die als Ursula Andress uit het water kwam met druppelsporen het mooist.
Maar ik wil niet flauw doen en mijn stem is naar Stronk gegaan.

Om een plaatje wat compositie te kunnen beoordelen, maak ik wel eens een schetsje, vooral om te kijken of de uitsnede wel helemaal is wat ik zoek. Ook hier heb ik dat even snel gedaan. Had de compositie hier anders gekund, ja maar dan verlies je snel wat, of de spiegeling in het water die ik hier als essentieel zie, of de luchten. Het plaatje vertikaal maken, verlies je de breedte van het landschap. Dit was (na mijn eigen foto) de mooiste plaat met het thema nat.

Vriendelijke groet,
Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
Gebruikersavatar
ben42

Moderator
Berichten: 2610


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: MO september 2020, Beoordelen foto's "Nat"

Berichtdoor josti » ma okt 19 2020 11:19 am

Mijn stem ging deze maand helaas niet naar jouw prachtige foto Ben :lol:. Je bent blijkbaar behept met hetzelfde virus als veel fotografen; je eigen werk is altijd het mooist :wink: .
Welke foto dan wel; buiten die van josti :mryellow: met het vervreemdend effect, vond ik de foto's van Farzad en van Tony D aansprekend. De foto van stronk scoorde bij mij het wauw-effect. Net als Ben kijk ik ook vaak naar de mogelijkheden van een foto; het enige wat ik hier jammer vind, is dat de spiegeling van de mast niet volledig is. Verder had een wat kortere lens misschien een nog fraaier beeld opgeleverd. Desondanks kreeg stronk dus mijn stem.

Voor diegene die nog willen stemmen op hun favoriete foto; de poll staat nog open tot a.s. woensdag.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2892


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO september 2020, Beoordelen foto's "Nat"

Berichtdoor Karina2 » di okt 20 2020 6:55 pm

Ik vind het vooral leuk om te zien hoe verschillend dit thema is geïnterpreteerd en wat een afwisselende beelden dat heeft opgeleverd.
Richard; bijzonder perspectief, sterke lijnwerking van een alledaags onderwerp waar ik normaliter zo aan voorbij zou lopen en nu langer naar kijk.
Farzad: mooie symboliek, krachtige verbinding naar deze bijzondere tijd gemaakt, sterk in zwart-wit, het donker van deze periode met als eye-catcher de veer in het licht, als teken van kracht en hoop.
Ronald: mooi minimalistisch beeld, zou het ook zeker goed doen voor het thema van de maand oktober. Voor mij concurreren de donkere hoeken onder wel erg met het onderwerp in het midden. Mijn ogen dwalen wel steeds heen en weer tussen die 2 onderdelen.
Erik: prachtig licht, heerlijk zomeravond gevoel.
Ben: smakelijk gelachen om deze inzending en ben het helemaal met je eens, Ben :-)
Boem: mooi beeld, landschap in zwart-wit pakt de ene keer beter uit dan de andere keer. Deze pakt erg goed uit in zwart-wit, zit in mijn top3.
Ton: sprankelende, spetterende weergave van het thema ;-)
Jacqueline: heel bijzonder 'zo vers van de pers'; originele en verrassende interpretatie
Jos: grappig beeld, zeker een aandachtstrekker, ik blijf me maar afvragen wat dat rode is; Batman na een woede-uitbarsting, Barbapapa na een verfbad, of....?
Stronk: ook voor mij is dit een 'wauw-beeld', ik sluit me aan bij de opmerkingen van Jos, inclusief de kanttekening. Daar staat tegenover dat de weidsheid, de gelaagdheid en het ingetogen kleurenpalet mij erg aanspreken. Het trekt iedere keer opnieuw mijn aandacht. Mijn stem gaat dan ook naar Stronk.
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1532


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO september 2020, Beoordelen foto's "Nat"

Berichtdoor josti » wo okt 21 2020 10:31 pm

Hallo allemaal,

De poll is inmiddels gesloten en we hebben een duidelijke winnaar; stronk maakte een prachtige foto bij het thema 'Nat". Leuk dat er zoveel gestemd is en dank voor jullie stemmen en voor de feedback.
Van harte gefeliciteerd namens ons allen :prost: . Ik heb je inmiddels een pb gestuurd.

Zodra ik de foto van je ontvang ga ik hem doorsturen naar de verschillende redacties om hem te laten plaatsen in de nieuwsbrief, op Instagram, Facebook, de website en in het volgende ncn-magazine. Ook zet ik hem in het draadje met alle winnaars van de maandopdrachten van 2020.

Groet, Jos
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2892


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO september 2020, Beoordelen foto's "Nat"

Berichtdoor stronk » do okt 22 2020 9:59 am

Hee wat leuk. Dank allen voor de stemmen en commentaren. Wat een leuke manier @ben42 om het zo te benaderen middels schetsen. Eens met dat de schaduw van de mast niet helemaal er op staat. Dit heb ik aangepast

Afbeelding
Nikon Z9 en wat voorbind glaasjes.
Gebruikersavatar
stronk

Forumlid
Berichten: 580


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO september 2020, Beoordelen foto's "Nat"

Berichtdoor josti » vr okt 30 2020 12:17 pm

Karina2 schreef:Jos: ik blijf me maar afvragen wat dat rode is; Batman na een woede-uitbarsting, Barbapapa na een verfbad, of....?


Haha, missie geslaagd: een beeld maken dat vragen oproept. Het is een foto gemaakt op een regenachtige dag vanuit de auto (natte voorruit) en dan wachten tot er een auto vlak voor de bocht vol in de remmen gaat. De rode vlek zijn dus de remlichten die door de natte voorruit tot iets heel anders vervormd worden.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2892


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO september 2020, Beoordelen foto's "Nat"

Berichtdoor Karina2 » vr okt 30 2020 1:09 pm

Missie zeker geslaagd! Maar ik had ook niet anders van je verwacht[emoji6]

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1532


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO september 2020, Beoordelen foto's "Nat"

Berichtdoor stronk » wo nov 18 2020 11:26 am

josti schreef:om hem te laten plaatsen in de nieuwsbrief, op Instagram, Facebook, de website en in het volgende ncn-magazine.
Is dat alleen voor clubleden?
Nikon Z9 en wat voorbind glaasjes.
Gebruikersavatar
stronk

Forumlid
Berichten: 580


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO september 2020, Beoordelen foto's "Nat"

Berichtdoor Tony D » do nov 19 2020 3:15 pm

Hat magazine is alleen voor clubleden, net als de nieuwsbrief.
De facebook-pagina moet je apart lid van worden, het Instagramaccount kun je gewoon volgen.

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2731


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO september 2020, Beoordelen foto's "Nat"

Berichtdoor EdvandeZilver » do nov 19 2020 3:24 pm

Ik lees: om hem (de foto) te laten plaatsen in....
Dat is iets anders dan het niet verstrekt krijgen van de clubmedia als niet lid zijnde.
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3093


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten