MO december 2020, Beoordelen foto's - "Ingewikkeld"

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

Wat vind je de beste foto bij het thema 'Ingewikkeld'?

Peiling eindigde op do jan 21 2021 5:06 pm

Richard
2
7%
Tony D
0
Geen stemmen
HeleenJanssenvanLoon
4
13%
hans de wit
1
3%
Nikkormaat
2
7%
EricReijnders
2
7%
AnnetteV
4
13%
EdvandeZilver
8
27%
josti
0
Geen stemmen
Jacqueline Ermens
1
3%
Karina2
1
3%
Ronald53
5
17%
 
Totaal aantal stemmen: 30

Onderwerp:

MO december 2020, Beoordelen foto's - "Ingewikkeld"

Berichtdoor josti » vr jan 01 2021 5:06 pm

Dag allemaal,

Hierboven de poll voor de foto's van de maandopdracht van december 2020 met als onderwerp "Ingewikkeld".
Het bleek geen gemakkelijk onderwerp te zijn; ik heb van een aantal van jullie vernomen dat het nogal lastig was om bij dit thema een foto te maken. Ondanks dat, hebben we toch weer een elftal prima foto's om onze stem op uit brengen. Ze voldoen allemaal aan de voorwaarden en doen dus mee aan de poll. Best lastig lijkt mij omdat de invulling van het thema nogal verschilt.
Alle deelnemers bedankt weer voor jullie enthousiasme en creativiteit :thumbup: .
Bekijk en beoordeel de foto's en breng daarna je stem uit op de foto die jij het mooiste vindt. Motivatie van je stem mag, maar is niet verplicht. Sommige leden doen dit liever niet omdat ze dan beïnvloed worden, anderen vinden dat juist een toegevoegde waarde. Wat mij betreft geen probleem; het draadje wordt in mijn ogen dan boeiender.
Je kunt je stem uitbrengen tot en met 21 januari 2021, ongeveer 17.00 uur.
De ingezonden foto's voor het thema "Ingewikkeld" vind je hier.
De winnende foto's van 2020 vind je in dit draadje.
De foto's die in 2017, 2018 en 2019 hebben gewonnen, vind je via deze links: 2017, 2018 en 2019.
En tenslotte vind je in dit draadje de foto's die gekozen zijn als foto van het jaar van de maandopdrachtaen van afgelopen jaren (2015 en verder).

Groet, Jos
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2892


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO december 2020, Beoordelen foto's - "Ingewikkeld"

Berichtdoor hans de wit » zo jan 03 2021 11:28 am

de beer van Ed van de Zilver is behoorlijk "ingewikkeld" daarom mijn stem naar hem.
de foto's die zijn ingeleverd zijn weer mooi.
voor een ieder nog veel "gezondheid" toegewenst in dit nieuwe jaar.
en maar hopen dat deze hele toestand snel over is.
groeten hans de wit
D7200 + JUPIO grip
SIGMA 24/70 f2.8 DG OS HSM Art
SIGMA 70/200 mm sport f 2:8
SIGMA 150/600 mm sport f 5-6.3
SIGMA TC-1401
BENRO statief + CARUBA schommelkop + Manfrotto videokop + Leofoto RANGER LS-223C
SIRUI monopot + YONGNUO flitser
Gebruikersavatar
hans de wit

Forumlid
Berichten: 743


Locatie: Zeist
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: MO december 2020, Beoordelen foto's - "Ingewikkeld"

Berichtdoor Henk » ma jan 04 2021 10:03 pm

Ik vind het kunstwerk dat Heleen fraai heeft vastgelegd wel lekker ingewikkeld :D .
groeten Henk.
Foto Melenhorst.net
Henk

Bestuurslid a.i.
Berichten: 1729


Locatie: Deventer
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO december 2020, Beoordelen foto's - "Ingewikkeld"

Berichtdoor ErikReijnders » zo jan 10 2021 1:31 pm

Dat een analoog uurwerk een ingewikkeld ding is ,net als een camera een mooi stukje technisch vernuft .Het was best een moeilijke opdracht toch een paar mooie inzendingen. kon moeilijk kiezen uiteindelijk heeft de in lichtjes gewikkelde boom mijn stem gekregen wat niet weg neemt dat ook de eenvoud van de beer een goeie insteek is.
Laatst gewijzigd door ErikReijnders op ma jan 11 2021 7:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon Coolpix a1000 Nikon D800, www.erikreijnders.nl
Gebruikersavatar
ErikReijnders

Clublid
Berichten: 97


Locatie: Heemskerk
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO december 2020, Beoordelen foto's - "Ingewikkeld"

Berichtdoor josti » zo jan 10 2021 1:35 pm

Oei, Erik, excuus. Daar heb ik even niet goed opgelet. Ik durf het hierboven niet te herstellen omdat ik niet weet of de stemmen dan wel of niet blijven staan. Misschien weet één van de moderatoren dat?
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2892


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO december 2020, Beoordelen foto's - "Ingewikkeld"

Berichtdoor ErikReijnders » zo jan 10 2021 6:48 pm

josti schreef:Oei, Erik, excuus. Daar heb ik even niet goed opgelet. Ik durf het hierboven niet te herstellen omdat ik niet weet of de stemmen dan wel of niet blijven staan. Misschien weet één van de moderatoren dat?

Al Goed
Nikon Coolpix a1000 Nikon D800, www.erikreijnders.nl
Gebruikersavatar
ErikReijnders

Clublid
Berichten: 97


Locatie: Heemskerk
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO december 2020, Beoordelen foto's - "Ingewikkeld"

Berichtdoor josti » di jan 19 2021 11:55 am

De strijd om de eretitel 'Foto van de maand' is nog in volle gang; de verschillen zijn niet groot, dus er kan nog van alles gebeuren. Heb je nog niet gestemd? Dat kan nog tot en met 21 januari. Rond 17.00 uur sluit de poll.

De keuze voor mij ging tussen de foto's van Richard, Erik en Ronald. Alle drie foto's die mij aanspreken vanwege het gebruikte onderwerp bij het thema en/of de eenvoud. Mijn stem is naar de foto van Erik gegaan; voor mij geeft de foto het thema goed weer (dat doen alle foto's overigens), de compositie vind ik mooi en de scherpte ligt op de juiste plek. De spiegelingen onder en naast het uurwerkje maken het voor mij af. Het enige wat in mijn ogen de foto sterker zou maken is iets meer ruimte aan de rechter- en de onderkant van de foto.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2892


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO december 2020, Beoordelen foto's - "Ingewikkeld"

Berichtdoor Nikkormaat » di jan 19 2021 1:07 pm

Tot mijn schrik blijkt mijn foto van het zeefje uit het overzicht verdwenen. Daarvoor heb ik een PB aan Jos gestuurd. Ik stem uiteraard niet op mijzelf.
De eerste foto van Ronald van het bandenprofiel in het zand, had aanvankelijk mijn voorkeur vanwege de eenvoud waarin de foto gemaakt leek in combinatie met de subtiele belichting van het ingewikkelde patroon. Het prikkeldraad is krankzinnig scherp, maar kan mij minder boeien. De beer van Ed vind ik bijzonder fraai gevonden. scherp op het oog met dat beteuterde mondje erbij, zo melancholisch. Omdat ik de cursus "spelen met licht" niet gevolgd heb, blijf ik gebiologeerd kijken naar de foto van Annette. Zij wint daarom mijn stem.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: MO december 2020, Beoordelen foto's - "Ingewikkeld"

Berichtdoor josti » di jan 19 2021 2:28 pm

Hallo Nikkormaat,

Vreemd dat je foto niet meer te zien is; ik heb een check gedaan met verschillende browsers en in geen is de foto zichtbaar. Wat gebeurd zou kunnen zijn, is dat je iets met de foto of met Flickr gedaan hebt want ik krijg de foutmelding dat de afmetingen van de foto niet bepaald kunnen worden. Als ik dat met mijn eigen foto's zie, dan is een export van LR naar Flickr niet goed gegaan. Als je mij de link naar je foto op Flickr stuurt, kan ik daar ook even kijken of ik iets geks zie.
Kan een van de moderatoren of technici ook meekijken om te zien wat er aan de hand is?
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2892


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO december 2020, Beoordelen foto's - "Ingewikkeld"

Berichtdoor Karina2 » di jan 19 2021 2:44 pm

Is nu wel een heel ingewikkelde situatie geworden, misschien moeten we deze dan toch als winnaar uitroepen :D
Toen het zeefje nog zichtbaar was, vond ik het zowel letterlijk als figuurlijk al ingewikkeld en heeft het daarmee mijn stem gewonnen.
De ingewikkelde teddybeer van Ed vind ik een erg grappige vondst. Hopelijk is de teddybeer door goede zorgen intussen weer volledig hersteld😉
Annette’s in licht gewikkelde kerstboom vind ik zeker voor de maand december een heel toepasselijke en mooie inzending evenals die van Hans. Heleens en Eriks keuze spreken me ook erg aan, waarbij ik die van Erik heel sfeervol vind, mooi uitgelicht en een aansprekende compositie (daarbij kan ik me ook vinden in de suggestie van Josti als aanvulling). Voor mij is hiermee wel weer heel duidelijk waarom ik de maandopdracht zo’n leuk initiatief vind: de verscheidenheid in interpretatie van een thema. En dat zie ik ook alweer terug in de inzendingen voor de maand januari, leuk!
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1532


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO december 2020, Beoordelen foto's - "Ingewikkeld"

Berichtdoor Nikkormaat » di jan 19 2021 2:58 pm

Jos
Ik heb je de link gestuurd. Alvast bedankt.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: MO december 2020, Beoordelen foto's - "Ingewikkeld"

Berichtdoor josti » di jan 19 2021 3:40 pm

Hij staat er weer, graag gedaan :thumbup:
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2892


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO december 2020, Beoordelen foto's - "Ingewikkeld"

Berichtdoor Tony D » di jan 19 2021 7:03 pm

Ik kies voor Annette. Gewikkeld in het licht vind ik heel origineel gevonden. Ben benieuwd naar hoe hij is gemaakt, zonder dat de boom uit de bocht vloog!

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2731


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO december 2020, Beoordelen foto's - "Ingewikkeld"

Berichtdoor Nikkormaat » di jan 19 2021 7:21 pm

Hij staat er weer, graag gedaan :thumbup:
Dank je wel :clap:
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: MO december 2020, Beoordelen foto's - "Ingewikkeld"

Berichtdoor Ronald53 » do jan 21 2021 4:14 am

Nikkormaat schreef:De eerste foto van Ronald van het bandenprofiel in het zand, had aanvankelijk mijn voorkeur vanwege de eenvoud waarin de foto gemaakt leek in combinatie met de subtiele belichting van het ingewikkelde patroon.
Tja, dat bandenprofiel. Toen iemand mij erop attendeerde dat de patronen in het midden op swastika's leken, kon ik niet meer naar die foto kijken zonder ze ook te zien en dat irriteerde me. Vandaar dat ik op zoek ging naar iets anders, en toen kwam ik uit bij prikkeldraad.
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1537


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten