Jaarpoll Maandopdrachten 2020

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

Wat vind jij de foto van het jaar 2020 uit de maandopdrachten?

Peiling eindigde op za feb 20 2021 2:02 pm

Jan. Bril
0
Geen stemmen
Feb. Minimalisme
2
9%
Mrt. Tegenstelling
2
9%
Apr. Binnen (blijven)
2
9%
Mei. Leegte
7
32%
Jun. Los
0
Geen stemmen
Jul. Zwart-wit in kleur
1
5%
Aug. Geometrische vormen
0
Geen stemmen
Sep. Nat
5
23%
Okt. Tweetal
0
Geen stemmen
Nov. Wind
3
14%
Dec. Ingewikkeld
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 22

Onderwerp:

Jaarpoll Maandopdrachten 2020

Berichtdoor josti » za jan 23 2021 2:02 pm

Dag allemaal,

Nu ook de winnende foto uit december 2020 bekend is, wordt het tijd om de jaarfoto van 2020 kiezen. En dat wordt ook dit jaar geen makkelijke opgave met twaalf prachtige foto's!
Je mag gaan stemmen op één van de winnende foto's van de maandopdrachten uit 2020.

De twaalf foto's die de maandopdrachten van 2020 wonnen staan hier.

Ik zet de stemming open tot en met 20 februari 2021 14.00 uur. Veel kijkgenot met het nogmaals bekijken van de foto's en succes met het stemmen!

Groet, Jos
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2892


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Jaarpoll Maandopdrachten 2020

Berichtdoor Tony D » za jan 23 2021 5:25 pm

Ik heb blijkbaar een afwijkende smaak, want ik heb bijna nooit op de winnende foto van die maand gestemd!
En als ik nu kijk uit welke foto’s we de beste van het jaar mogen kiezen, vind ik mijn keuze van destijds ook niet de beste foto.
Het is trouwens wel een beetje appels met peren vergelijken: elke foto is mooi binnen zijn eigen thema, maar ze onderling zo divers dat het lastig kiezen blijft.
Als ik in deze serie dan moet kiezen welke mij het meest aanspreekt is dat toch die stoel in de verder lege omgeving van Ronald. Dus die krijgt mijn stem.

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2731


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Jaarpoll Maandopdrachten 2020

Berichtdoor jan » za jan 23 2021 5:42 pm

Tony D schreef:Ik heb blijkbaar een afwijkende smaak, want ik heb bijna nooit op de winnende foto van die maand gestemd!
Als ik in deze serie dan moet kiezen welke mij het meest aanspreekt is dat toch die stoel in de verder lege omgeving van Ronald. Dus die krijgt mijn stem. Ton

Ton, dit is een zorgwekkend bericht voor Ronald :D
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4301


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Jaarpoll Maandopdrachten 2020

Berichtdoor Ronald53 » za jan 23 2021 5:55 pm

Ja, "Leegte" lijkt hiermee zo goed als kansloos te zijn geworden! Bedankt! :) :D

Verstuurd vanaf mijn SM-A415F met Tapatalk
(Deze post is ge-edit omdat de emoji's die ik in Tapatalk koos, er totaal anders uitzagen op de PC.)
Laatst gewijzigd door Ronald53 op za jan 23 2021 9:49 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1537


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Jaarpoll Maandopdrachten 2020

Berichtdoor Nikkormaat » za jan 23 2021 6:40 pm

Ton, dit is een zorgwekkend bericht voor Ronald

Dan lijkt het glas halfleeg. Ronald heeft al 1 stem. Dat lijkt meer op een halfvol glas. :prost:
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Jaarpoll Maandopdrachten 2020

Berichtdoor hans de wit » za jan 23 2021 9:58 pm

vind de foto van Ronald er uit springen door de kleur en door de scherpte.
maar eigelijk zijn de foto's niet te vergelijken door de uiteenlopende onderwerpen.
daarom mijn keuze voor Ronald.
groeten Hans
D7200 + JUPIO grip
SIGMA 24/70 f2.8 DG OS HSM Art
SIGMA 70/200 mm sport f 2:8
SIGMA 150/600 mm sport f 5-6.3
SIGMA TC-1401
BENRO statief + CARUBA schommelkop + Manfrotto videokop + Leofoto RANGER LS-223C
SIRUI monopot + YONGNUO flitser
Gebruikersavatar
hans de wit

Forumlid
Berichten: 743


Locatie: Zeist
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Jaarpoll Maandopdrachten 2020

Berichtdoor hans de wit » za jan 23 2021 9:59 pm

vind de foto van Ronald er uit springen door de kleur en door de scherpte.
maar eigelijk zijn de foto's niet te vergelijken door de uiteenlopende onderwerpen.
daarom mijn keuze voor Ronald.
groeten Hans
D7200 + JUPIO grip
SIGMA 24/70 f2.8 DG OS HSM Art
SIGMA 70/200 mm sport f 2:8
SIGMA 150/600 mm sport f 5-6.3
SIGMA TC-1401
BENRO statief + CARUBA schommelkop + Manfrotto videokop + Leofoto RANGER LS-223C
SIRUI monopot + YONGNUO flitser
Gebruikersavatar
hans de wit

Forumlid
Berichten: 743


Locatie: Zeist
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Jaarpoll Maandopdrachten 2020

Berichtdoor anne » za jan 23 2021 11:56 pm

2020 was het Covid19 jaar. De vertolking van het onderwerp “binnen blijven” vind ik zeer passend en goed gevonden. Daarom mijn stem naar Josti.
Vriendelijke groet,
Anne

www.flickr.com/photos/guilliau
Nikon Z7 met 20/1.8 S, 24-70/4 S, AF-P 70-300/4.5-5.6 E
anne

Clublid
Berichten: 61


Locatie: Enschede
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Jaarpoll Maandopdrachten 2020

Berichtdoor josti » di jan 26 2021 11:56 pm

Ha Anne, ik denk dat je de foto van Jacqueline bedoelt; mijn naam staat bij elke fot omdat ik hem in dat draadje heb gezet. De namen van de makers staan bij de foto’s
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2892


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Jaarpoll Maandopdrachten 2020

Berichtdoor MarcoEos70D » wo jan 27 2021 9:48 am

Gestemd, vanuit de simpele vraag "wat zou ik aan de muur hangen". Mijn stem gaat zonder twijfel naar Stronk.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2317


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Jaarpoll Maandopdrachten 2020

Berichtdoor Nikkormaat » wo jan 27 2021 11:20 am

Grappig. Die vraag heb ik mij ook gesteld, maar ik kom dan uit op de strandfoto met de stoel van Ronald. Naar aanleiding van de webinars van Bas Meelker, vroeg ik mij af, wat er gecommuniceerd wordt, in welke foto wordt een verhaal verteld. Het is helemaal de vraag of Ronald daamee bezig geweest is. Maar bij zijn foto word ik nieuwsgierig naar het hoe en waarom van de stoel. Hoe komt die daar. Is hij aangespoeld en waar vandaan dan? Heeft iemand hem daarnaar toe gebracht. Wat deed die persoon in die stoel? Zat hij naar zijn spelende (klein)kinderen te kijken of tijdens de zonsondergang te mijmeren....
Laatst gewijzigd door Nikkormaat op wo jan 27 2021 11:39 am, 1 keer totaal gewijzigd.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Jaarpoll Maandopdrachten 2020

Berichtdoor Ronald53 » wo jan 27 2021 11:35 am

Nikkormaat schreef:Het is helemaal de vraag of Ronald daamee bezig geweest is.
Wel degelijk, er is heel doelbewust naar dit resultaat toegewerkt! Maar het is de vraag of heet op prijs wordt gesteld als ik dat hier toelicht, zolang de poll nog loopt. Ik heb er al wel iets over geschreven in ons magazine, toen de foto werd geplaatst. Misschien later nog eens hier op de site, als de poll afgelopen is?
Ronald
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1537


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Jaarpoll Maandopdrachten 2020

Berichtdoor Nikkormaat » wo jan 27 2021 11:38 am

Wel degelijk, er is heel doelbewust naar dit resultaat toegewerkt!
Dat heeft bij mij dan goed gewerkt. :clap:
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Jaarpoll Maandopdrachten 2020

Berichtdoor Karina2 » di feb 02 2021 5:40 pm

Dit keer niet ingewikkeld voor mij. Voor mij dezelfde winnaar als de foto waar in september mijn stem naartoe ging. Dus de foto van thema Nat gemaakt door Stronk. Met name het lijnenspel van de horizontale gelaagdheid van de wolken en het water in combinatie met de verticale lijnen van de boot en de 2 mensen, spreekt mij erg aan. Samen met de subtiele kleuren, waarbij het rood net wat extra kracht geeft zonder te krachtig te zijn. De combinatie van de 2 mensen met de boot geeft ook een goed beeld van de onderlinge verhoudingen.
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1532


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Jaarpoll Maandopdrachten 2020

Berichtdoor josti » ma feb 22 2021 10:14 am

We hebben weer een winnaar en een prachtige 'maandopdrachtfoto' van het jaar!. Ronald53 heeft de poll gewonnen: van harte gefeliciteerd namens alle maanopdracht-liefhebbers :prost: .

Ik heb je foto inmiddels in het draadje van de winnende jaarfoto's gezet. Dat wordt (samen met de draadjes van de winnaars van de maandopdrachten) zo al een mooie verzameling van wat NCN-ers aan foto's maken. Leuk ons zo af en toe doorheen te lopen. Helaas staan er ze er af en toe niet meer bij; ik denk omdat de link naar Flickr of een andere plek waar de foto's gehost zijn, verbroken is.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2892


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten