MO januari 2021, Beoordelen foto's "Blauw"

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

Welke foto bij het thema blauw vind je het best?

EdvandeZilver
0
Geen stemmen
hans de wit
0
Geen stemmen
Ronald53
12
32%
Nikkormaat
0
Geen stemmen
ErikReijnders
0
Geen stemmen
HeleenJanssenvanLoon
5
13%
Frans Martens
2
5%
Karina2
3
8%
mozes
1
3%
a3aanw
1
3%
René S64
1
3%
Tony D
1
3%
Jacqueline Ermens
0
Geen stemmen
henkk
0
Geen stemmen
josti
3
8%
Boem
0
Geen stemmen
swimmer
4
11%
Belinda
2
5%
Richard
1
3%
w.wind
2
5%
jan
0
Geen stemmen
MarcoEos70D
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 38

Onderwerp:

Re: MO januari 2021, Beoordelen foto's "Blauw"

Berichtdoor Nikkormaat » wo feb 24 2021 11:22 am

Hallo Karen. Jij schreef.
We willen als redactie graag zo laagdrempelig mogelijk zijn, zodat iedereen zich welkom voelt. Sommige mensen voelen zich nu eenmaal wat sneller onzeker, verlegen, introverter, geïntimideerd. Daarom ben ik ook heel blij dat professional Vincent zowel op het forum als in het Magazine schrijft over zijn zoektocht naar beeld en werkproces, waaruit blijkt dat hij heel veel beelden maakt en ook heel veel weggooit om tot dat ene beeld te komen, waar hij tevreden over is. Dat blijkt voor diverse fotografen ook een eye-opener te zijn, dat zelfs een professional niet aan de lopende band allemaal rake beelden schiet. Ik denk/hoop dat dit soort dingen bijdraagt aan het stimuleren van elkaar en juist voor mensen die misschien van nature wat onzeker of introverter zijn een steuntje in de rug kan zijn om toch door te zetten, zich zo verder kunnen ontwikkelen en met veel plezier hun fotografie kunnen uitoefenen, ongeacht of dat op het forum, of in het magazine, of waar dan ook is.

Vooral het inkijkje in de wereld van Vincent, heeft er bij mij toe geleid om schoorvoetend wat vaker een foto te plaatsen. Opmerkingen die ik krijg blijken doorgaans behulpzaam om weer betere foto's te gaan maken.
Voor commentaar op andermans op foto's, voel ik mij ondanks mijn 67 jaar toch nog te veel een novice.
Dank voor jouw heldere uitleg
Hartelijke groet
Hector lankhorst
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Online
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: MO januari 2021, Beoordelen foto's "Blauw"

Berichtdoor Karina2 » wo feb 24 2021 11:24 am

hans de wit schreef:Hallo Karen, heb bovenstaande gelezen en ik mag je mededelen dat mijn inspiratie voor een groot deel van het forum komt.
Ondanks mijn 74+ krijg ik door de beelden van de verschillende onderdelen van het forum staan steeds betere foto's.
Hier leer ik iedere keer weer van en daarom ben ik ook begonnen met het meedoen aan de maandopdrachten die worden georganiseerd.
Ook lees ik de vele rubrieken door om steeds maar weer wat te leren.
En daarom ben ik ook lid geworden van de vereniging.
Ben dus nooit te oud om bij te leren.
En naar ik hoop zal dat nog vele jaren zo door gaan.
Met vriendelijke groet,
Hans de Wit


Fijn Hans, dat is hartstikke leuk om te lezen en te weten! Zo sta ik er zelf ook in.
Ik denk dat dit ook een mooie opsteker is voor de forumbeheerders en IT-team :)
Dus ook zeker dank aan de dames en heren achter de schermen die het mogelijk maken dat we op deze manier informatie met elkaar kunnen delen :thumbup:
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1532


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO januari 2021, Beoordelen foto's "Blauw"

Berichtdoor Karina2 » wo feb 24 2021 11:32 am

Nikkormaat schreef:Vooral het inkijkje in de wereld van Vincent, heeft er bij mij toe geleid om schoorvoetend wat vaker een foto te plaatsen. Opmerkingen die ik krijg blijken doorgaans behulpzaam om weer betere foto's te gaan maken.
Voor commentaar op andermans op foto's, voel ik mij ondanks mijn 67 jaar toch nog te veel een novice.
Dank voor jouw heldere uitleg
Hartelijke groet
Hector lankhorst


Ook heel fijn om te weten. Dit soort dingen vind ik zelf heel belangrijk. Op het forum had ik de reacties op Vincent's post gezien en dat was aanleiding om de samenwerking aan te gaan. Met name ook omdat we weten dat veel leden niet actief zijn op het forum en we die dan wel via het NCN Magazine kunnen benaderen.
En het feit dat je jezelf nog te veel novice voelt, is eigenlijk precies het punt dat ik wilde maken. Laat dit soort dingen je niet tegenhouden. Ieders mening telt, mits op een respectvolle manier geuit.
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1532


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO januari 2021, Beoordelen foto's "Blauw"

Berichtdoor josti » wo feb 24 2021 12:31 pm

Zoals beloofd een uitleg van wat je nu eigenlijk ziet op mijn foto van de UFO. Maar even in een apart draadje gezet.

https://forum.nikon-club-nederland.nl/viewtopic.php?f=100&t=73159
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2892


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten